Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

[W201 2.0E] Wolne obroty i wybór sprzętu do ich okiełznania


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   mishi93


  • Postów: 5
  • Na forum od: 05 wrz 2016
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 września 2016 - 11:58

Cześć koledzy, jestem szczęśliwym posiadaczem W201 2.0E z instalacją gazową pierwszej generacji. Samochód na benzynie chodzi idealnie, jednak co pewnie wielu z was doświadczyło, na gazie potrafi tracić obroty podczas hamowania/wysprzęgalania.
Zdecydowałem się zamontować sterownik pozwalający unormować pracę silnika. Co polecacie, co jest czym?
1. Na kilku stronach przeczytałem informację, że STOP KE-JETRONIC to jest to samo co PD-30 stabilizator minimum. Prawda? Jeśli nie, to co za co odpowiada? Co lepsze?
2. Czy STOP KE-JETRONIC można stosować do aut z K-JETRONICiem? Jeśli nie, to jest jakiś odpowiedni dla wersji K?
3. Jakieś inne propozycje rozwiązania problemu obrotów?
4. Poboczne - jest sens stosować antywystrzałowe elementy, które proponuje gazownik?

edit:
znalazłem coś takiego? Przyda się to? http://www.agsiedlik...-kjetronic.html w nazwie jest tylko K a w opisie już KE...
Dzięki i pozdrawiam,
MK

Użytkownik mishi93 edytował ten post 14 września 2016 - 12:01




#2 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 14 września 2016 - 13:27

1. Nie, to dwa różne urządzenia.
Stop-KE służy do sterowania EHA (regulatorem ciśnienia paliwa), powoduje on zmniejszenie ciśnienia na wtryskiwaczach do wartości przy której się nie otwierają (teoretycznie). Używa się go do zmniejszenia szkodliwości jazdy na gazie dla przepływomierza. Jako że układ cały czas zalany jest paliwem (w przeciwieństwie do zwykłego odcięcia paliwa) znajdujący się w przepływomierzu tłoczek nie pracuje na sucho więc wolniej się zużywa.
PD-30 służy do sterowania zaworem obrotowym biegu jałowego, nazywanym też (wg. mnie nie do końca poprawnie) zaworem powietrza dodatkowego ZPD. W uproszczeniu, PD-30 powoduje że silniczek ten jest ustawiony w stałej pozycji, przez co obroty jałowe nie falują, gdy sterownik zgłupieje podczas pracy na gazie.
2. K-jetronic nie ma EHA i więc stop-KE nie ma czym sterować...chyba ;] K-Jetronic to dość stara konstrukcja i w w201 i w124 chyba nie występowały.
3. PD-30 + upgrade instalacji do min. 2 gen. + dobrze wyregulowany gaz.
4. Ciężko o sensowną klapę w tym układzie. Najlepiej się sprawdzi dbanie o układ WN i o wystrojenie LPG

#3 Offline   mishi93


  • Postów: 5
  • Na forum od: 05 wrz 2016
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 września 2016 - 14:53

Dzięki za odpowiedzi. Chyba zamówię P-30 i jakoś to zamontuje. Lutowania na 3 kabelki jest i później regulacja śrubki?
Nie wiem czy jest to aż tak warte zachodu, to zmienianie instalacji, jeśli dbam o swoją, tj. wymieniam świece, kable itp.? Drogi jest koszt zmiany tej instalacji u gazownika?

#4 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 14 września 2016 - 15:09

W PD-30 jest jedna śrubka regulacyjna.
Do upgrade'u potrzebny będzie sterownik z wiązką i silnik krokowy. W zależności od firmy części to 125-200zł + robocizna.
Instalacja II gen jest o tyle lepsza że masz kontrole składu mieszanki z sondą lambda, tak więc sterownik może ją dostosowywać np. do temperatury silnika. W I gen jak wystroisz w konkretnej temperaturze, to niżej i wyżej mieszanka będzie zawsze trochę za uboga lub za bogata.
Jako że te silniki nie specjalnie lubią gaz to uważam II-gen za minimum. Ale Twój samochód i pieniądze więc i Twoja decyzja :)

#5 Offline   mishi93


  • Postów: 5
  • Na forum od: 05 wrz 2016
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 września 2016 - 16:13

Dzięki jeszcze raz @PanzerIV za wyczerpujące odpowiedzi, z pewnością to rozważę. Napiszę do gazowników i spytam o koszt w zależności od jakości montowanych elementów. Na cholerę poprzedni właściciel wrzucał tutaj instalację, to się totalnie mija z celem :D Czyli na II generacji + PD30 teoretycznie auto powinno chodzić dużo lepiej na wolnych obrotach?

#6 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 15 września 2016 - 11:36

Wyświetl postUżytkownik mishi93 dnia 14 września 2016 - 16:13 napisał

Czyli na II generacji + PD30 teoretycznie auto powinno chodzić dużo lepiej na wolnych obrotach?
Jak wszystko inne jest sprawne to tak, ale gwarancji nie dam ;P

#7 Offline   mishi93


  • Postów: 5
  • Na forum od: 05 wrz 2016
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 września 2016 - 15:59

napisałem ładną wiadomość do rekomendowanego przez wielu ludzi serwisu LPG w mojej okolicy i dostałem odpowiedź

Cytat

Obecnie nie podejmujemy się już napraw, regulacji i przeróbek instalacji gazowych w silnikach z mechanicznym wtryskiem paliwa. Z doświadczeń dołożenie elektroniki sterującej instalacji gazowej nie poprawia działania auta, a służy jedynie (przy sprawnej sondzie lambda i sprawnym katalizatorze) do spełnienia wymagań norm spalin przy zasilaniu gazowym.

Popytam jeszcze w innym miejscu i dowiem się co i jak.

#8 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 września 2016 - 22:34

Wyświetl postUżytkownik mishi93 dnia 14 września 2016 - 11:58 napisał

na gazie potrafi tracić obroty podczas hamowania/wysprzęgalania.
Zadam prozaiczne (jeśli nie retoryczne-rzadko zaglądam ostatnio) pytanie czy wlot powietrza jest "przekierowany pod gaz"?

Wyświetl postUżytkownik mishi93 dnia 14 września 2016 - 11:58 napisał

Poboczne - jest sens stosować antywystrzałowe elementy, które proponuje gazownik?
dla gazownika jest-skroi jelenia :E

#9 Offline   Arek-81


  • Postów: 105
  • Na forum od: 31 maj 2008
  • Miejscowość: Mogilno
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Ś.P. W201 Avantgarde Azzurro :)
  • Inne auto:SLK R170 2.0K

Napisano 19 października 2016 - 00:30

Zostaw I generację, dodaj PD30 i dobry reduktor, wyreguluj całą instalkę na osiągi a nie na oszczędności i będzie ok. Prawie 8 lat jazdy - 1 kichnięcie z mojej winy i może z 3 zgaśnięcia po wysprzęgleniu.

#10 Offline   Andrzej90and1


  • Postów: 165
  • Na forum od: 14 wrz 2012
  • Miejscowość: Łomża
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 20 października 2016 - 09:43

Daj pd 30 jak i pd 45, jedno pomaga utrzymać obroty, drugie pomaga na prawidłowy ruch klapki spiętrzającej.








Podobne tematy Zwiń