Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

[W201 2.0E] Wolne obroty i wybór sprzętu do ich okiełznania


10 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 20 października 2016 - 21:01

Wyświetl postUżytkownik PanzerIV dnia 14 września 2016 - 13:27 napisał

PD-30 służy do sterowania zaworem obrotowym biegu jałowego, nazywanym też (wg. mnie nie do końca poprawnie) zaworem powietrza dodatkowego ZPD. W uproszczeniu, PD-30 powoduje że silniczek ten jest ustawiony w stałej pozycji, przez co obroty jałowe nie falują, gdy sterownik zgłupieje podczas pracy na gazie.
Nie mam PD30 i silnik trzyma obroty na LPG tak samo jak na benzynie. Czy zimny czy ciepły. Falowanie występuje przy źle wyregulowanej mieszance dla jałowych. STOP-KE trzeba założyć ale stabilizator zbędny tylko zawyża obroty do 900, mniej nie ustawi się.










Podobne tematy Zwiń