Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Tylne zawieszenie po wymianie skrzypi/trzeszczy


28 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   darex


  • Postów: 16
  • Na forum od: 13 wrz 2016
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 września 2016 - 16:44

mixx, markslew, wiem że czytanie ze zrozumiem jest sztuką.
Napisałem wyeliminować jako powód a nie jako sposób na pozbycie się.
Pewnie niech kolega wymienia wszystko jak leci co komu przyjdzie do głowy aż trafi.
Jak dzisiaj w tzw. warsztatach samochodowych samochodowych się uskutecznia, gdzie zamiast mechanika wymieniacze pracują.
Pozdrawiam



#22 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 19 września 2016 - 07:04

Wyświetl postUżytkownik darex dnia 18 września 2016 - 16:44 napisał

mixx, markslew, wiem że czytanie ze zrozumiem jest sztuką.
Napisałem wyeliminować jako powód a nie jako sposób na pozbycie się.
Pewnie niech kolega wymienia wszystko jak leci co komu przyjdzie do głowy aż trafi.
Jak dzisiaj w tzw. warsztatach samochodowych samochodowych się uskutecznia, gdzie zamiast mechanika wymieniacze pracują.
Pozdrawiam
Jeżeli jakaś coś skrzypi, to znaczy że jest uszkodzone - albo ze zwykłego zużycia lub po niewłaściwym montażu w czasie naprawy. Skrzypienie amortyzatorów jest niedopuszczalne i należy je wymienić na jak najlepsze, wtedy ma się spokój na dłuższy czas. Po naprawie tylnego zawieszenia mogą skrzypieć tuleje wahliwe, jeżeli zostały wbite "na chama". Poprawny ich montaż polega na zamrożeniu tulei (aby się ciut skurczyły) i podgrzaniu "stopki" pod piastą (aby się ciut rozszerzyło), czyli miejsca gdzie są zamontowane. Na tuleję nakłada się np. kilkucentymetrowy kawałek rury 1 1/4 cala i lekkim uderzeniem młotka w ową rurę (opiera się o zewnętrzny korpus tulei) wbija się na miejsce. Należy to zrobić dosyć szybko zanim tuleja się zagrzeje. Drugim powodem skrzypienia mogą być "gumy" stabilizatora - za ciasno przykręcone (choć nie wiem, jak to można zrobić). No i wreszcie zerwane tulejki drążków po skręceniu na podniesionym samochodzie. Cudów nie ma - chyba nic więcej nie pracuje w tylnym zawieszeniu.

Użytkownik mixx edytował ten post 19 września 2016 - 07:05


#23 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 19 września 2016 - 07:56

Jeżeli jakaś coś skrzypi, to znaczy że jest uszkodzone

Nie jest do końca prawda,np.moja MB też skrzypi z tyłu jak z 2-3tygodnie nie pada deszcz ,jak zacznie padać deszcz i się przejadę ,to potem znowu spokój na jakiś czas ,są specjalne preparaty którymi można spryskać jakieś newralgiczne miejsca,.

#24 Offline   januszek1971


  • Postów: 111
  • Na forum od: 30 lip 2013
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0 D ,1991r. sedan OM601.912

Napisano 19 września 2016 - 10:15

Wyświetl postUżytkownik Bogdan 190 dnia 16 września 2016 - 09:24 napisał

Napisano 16 wrzesień 2016 - 09:24
O śrubach to fachmani chyba wiedzieli ;) pytałem o sprężyny bo miałem tak kiedyś w innej marce :mrgreen: że skrzypiało o rany i się okazało że nowe sprężyny i nowe gumy pod-nad sprężynami nie umiały się spasować i piszczało-trzeszczało, pomogło wielokrotne spryskiwanie olejem silikonowym...przestało po 2-3tyg może się ułożyły? zakurzyły?

Wyświetl postUżytkownik Bogdan 190 dnia 16 września 2016 - 09:24 napisał

O śrubach to fachmani chyba wiedzieli ;) pytałem o sprężyny bo miałem tak kiedyś w innej marce :mrgreen: że skrzypiało o rany i się okazało że nowe sprężyny i nowe gumy pod-nad sprężynami nie umiały się spasować i piszczało-trzeszczało, pomogło wielokrotne spryskiwanie olejem silikonowym...przestało po 2-3tyg może się ułożyły? zakurzyły?


Nie koniecznie musieli wiedzieć o śrubach . Mnie kiedyś też zapewniali że wiedzą wszystko i mam spać spokojnie. W W123 Wymieniałem silnik i chciałem aby zmienili też skrzynię biegów i po tygodniu okazało się że skrzynia nie pasuje i pomimo że zużyli ok.2 litrów płynu to nie potrafili odpowietrzyć sprzęgła.

Użytkownik januszek1971 edytował ten post 19 września 2016 - 10:21


#25 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 września 2016 - 14:37

W tylnym zawieszeniu skrzypieć mogą w zasadzie tylko tuleje pływające. Zwłaszcza, jeśli skrzypienie przypomina trzeszczenie starego tapczana. Wszelkie gumy wydają nieco inny dźwięk.

Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 19 września 2016 - 14:37


#26 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 19 września 2016 - 16:41

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 19 września 2016 - 07:56 napisał

jak zacznie padać deszcz i się przejadę ,to potem znowu spokój na jakiś czas

Sprawdź czy tuleje pływające nie mają naderwanej gumowej osłonki. Ja bym z góry je wymienił. U mnie były wybite a osłonka urwana i cały brud się tam sypał a tuleja zacierała.
mixx, dobrze opisał wymianę. Ja to robiłem na prasie, ale na aucie też się da.

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

#27 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 września 2016 - 16:47

Wymienić to powinien raz jeszcze mechanik, na swój koszt.

#28 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 19 września 2016 - 23:15

Wyświetl postUżytkownik markslew dnia 19 września 2016 - 16:41 napisał

Ja to robiłem na prasie, ale na aucie też się da.
Ja zawsze wymieniam bez demontażu piasty z auta. Trzeba tylko dobrze wyprzeć piastę, żeby nie ruszała się podczas wbijania tulei.

#29 Offline   japi 65


  • Postów: 198
  • Na forum od: 19 mar 2009
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 kwietnia 2019 - 15:17

Podczas sprawdzania tulei metalowo gumowych w wahaczach z tyłu wyszło że mają luz tak około 0,5-1 cm poprzeczny(czyli w osi śrub które je mocują. W kierunku prostopadłym (wzdłuż konkretnego wahacza) nie ma luzu ani tym badziej odczuwalnego stuku. Mam wobec tego obawy że tuleje mogły się odwulkanizować, ale nie wiem tego na pewno. Czy taki luz poprzeczny jest dopuszczalny? Na wszystkich przykładach pokazują tylko luz wzdłużny który na pewno kwalifikuje tuleję do wymiany

Użytkownik japi 65 edytował ten post 09 kwietnia 2019 - 15:18









Podobne tematy Zwiń