Użytkownik hadrianus edytował ten post 18 września 2016 - 15:04
2
[W124] m111 Potencjometr przepustnicy
Rozpoczęty przez hadrianus, wrz 18 2016 15:03
6 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 18 września 2016 - 15:03
Demontował ktoś potencjometr przepustnicy m111.960, potrzebuję zdjęć i opisu. Wybłyskało mi błąd nr 11. Chcę sprawdzić wiązkę przepustnicy i ścieżki potencjometru.
#2
Napisano 20 września 2016 - 20:24
Przepustnica rozebrana tam gdzie się dało i wyczyszczona. Do potencjometru nie dostałem się, wątpię czy się da - trzeba by pewnie zdemontować oś do której jest przyczepiona klapka w gardzieli przepustnicy oraz cięgno gazu i wewnątrz plastikowej obudowy mechanizm z zębatką na ramieniu; wszystko na jednej osi. Jedno co udało by się zrobić to wymiana wiązki która jest spękana podobnie jak wiązka silnika. Orientuje się ktoś ile kosztuje używana sprawna przepustnica?
#3
Napisano 28 września 2016 - 06:43
Wiązka przepustnicy zmieniona. Wymiana nie była skomplikowana. Przewody dane odporne na temperaturę, izolacja samogasnąca i na to parciana, potem na przewodzie będzie jeszcze peszel. Przewody lutowane bezpośrednio do pinów we wtyczce. Grubość - 0.75 mm cienkie; dwa grubsze 1.5 mm. Kilka zdjęć dla ciekawych. Na ostatnim zdjęciu numeracja podłączenia poszczególnych pinów wtyczki do płytki elektrycznej w przepustnicy. (Silnik m111.960; 2.2, 150 KM)
Aby dostać się do wiązki trzeba zdemontować zębatkę:
W obudowie przy wyjściu wiązki jest mały otwór. Wkładamy tam najlepiej wybijak lub cienki pręt i wybijamy delikatnie.
Przewód obcinamy, rozwiercamy trochę plastikową wkładkę aby nowa wiązka weszła bez problemu. Ja zakleiłem otwór klejem dwuskładnikowym.
Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i cieszymy się nową wiązką.
Piny:
Aby dostać się do wiązki trzeba zdemontować zębatkę:
W obudowie przy wyjściu wiązki jest mały otwór. Wkładamy tam najlepiej wybijak lub cienki pręt i wybijamy delikatnie.
Przewód obcinamy, rozwiercamy trochę plastikową wkładkę aby nowa wiązka weszła bez problemu. Ja zakleiłem otwór klejem dwuskładnikowym.
Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i cieszymy się nową wiązką.
Piny:
Użytkownik hadrianus edytował ten post 28 września 2016 - 06:48
#4
Napisano 30 kwietnia 2017 - 11:43
Masz jakąś radę jak najlepiej rozciąć wtyczkę?
#5
Napisano 30 kwietnia 2017 - 11:53
Tniesz wzdłużne delikatnie brzeszczotem poprawiasz nożem,przelutowujesz i sklejasz klejem. Ot cała filozofia;)
#7
Napisano 05 maja 2017 - 20:24
Mnie zdarzyło sie wymieniać płytkę potencjometru w takiej przepustnicy dwa razy. Wiąże sie to z precyzyjnym spawaniem i ustawianiem odpowiednio dźwigni zeby zadziałało. Jednak z moich obserwacji wynika ze przepustnice z niebieską naklejką znajdującą się na aluminiowym korpusie przepustnicy nie mają problemów z potencjometrami ale te z naklejką na czarnej bocznej obudowie zawsze mają potencjometry położenia klapy w trybie kontroli biegu jałowego wytarte całkowicie w miejscu położenia spoczynkowego klapy. Zeby zbadać potencjometr położenia klapy w trybie biegu jałowego trzeba sie podłączyć pod piny 2 i 3 we wtyczce przepustnicy. W pozycji spoczynkowej zawsze uzyskamy pomiar w okolicy 1k ohm. Ruszając dziwignią kontroli biegu jałowego do odbojnika rezystancja spada bezprzerwowo/liniowo w okolice 650 ohm, a w drugą stronę rośnie liniowo do ok 1.4k ohm. Jeżeli w tym przedziale znajdzie sie przerwa to znaczy ze potencjometr jest kaput.
W oryginale przewody idące do pinów 4,8 są wykonane przewodem 0.75 (nie 1.5), a reszta jest 0.35. Ja używam zawsze 0.5 zamiast 0.35 ponieważ przewody których używam są dostępne w rozmiarze 0.25 albo 0.5 to juz lepiej o ciuta większe niż mniejsze 😜
Goku tego przewodu do krańcówki nie trzeba wymieniać bo w nim nie zachodzi biodegradacja 👍
W oryginale przewody idące do pinów 4,8 są wykonane przewodem 0.75 (nie 1.5), a reszta jest 0.35. Ja używam zawsze 0.5 zamiast 0.35 ponieważ przewody których używam są dostępne w rozmiarze 0.25 albo 0.5 to juz lepiej o ciuta większe niż mniejsze 😜
Goku tego przewodu do krańcówki nie trzeba wymieniać bo w nim nie zachodzi biodegradacja 👍
Użytkownik Kubasz edytował ten post 05 maja 2017 - 20:28
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
W124 M111 problem z podciśnieniem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | pawelza |
|
||
(w201) m102.980 2.3 --> m111.983 2.3 kompressor |
Modyfikacje,Tuning | Maku |
|
||
[w124] e220, m111.960. problem z odpaleniem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | hadrianus |
|
||
[W124] M111 2.2 - Nagle zamilkł |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Marcin78Lubuskie |
|
||
[W124] M111 2.2 - Nierówna praca |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | mr_simon |
|