Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] m111 Potencjometr przepustnicy


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   hadrianus


  • Postów: 248
  • Na forum od: 06 lip 2016
  • Miejscowość: Krajna
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 września 2016 - 15:03

Demontował ktoś potencjometr przepustnicy m111.960, potrzebuję zdjęć i opisu. Wybłyskało mi błąd nr 11. Chcę sprawdzić wiązkę przepustnicy i ścieżki potencjometru.

Użytkownik hadrianus edytował ten post 18 września 2016 - 15:04




#2 Offline   hadrianus


  • Postów: 248
  • Na forum od: 06 lip 2016
  • Miejscowość: Krajna
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 20 września 2016 - 20:24

Przepustnica rozebrana tam gdzie się dało i wyczyszczona. Do potencjometru nie dostałem się, wątpię czy się da - trzeba by pewnie zdemontować oś do której jest przyczepiona klapka w gardzieli przepustnicy oraz cięgno gazu i wewnątrz plastikowej obudowy mechanizm z zębatką na ramieniu; wszystko na jednej osi. Jedno co udało by się zrobić to wymiana wiązki która jest spękana podobnie jak wiązka silnika. Orientuje się ktoś ile kosztuje używana sprawna przepustnica?

#3 Offline   hadrianus


  • Postów: 248
  • Na forum od: 06 lip 2016
  • Miejscowość: Krajna
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 września 2016 - 06:43

Wiązka przepustnicy zmieniona. Wymiana nie była skomplikowana. Przewody dane odporne na temperaturę, izolacja samogasnąca i na to parciana, potem na przewodzie będzie jeszcze peszel. Przewody lutowane bezpośrednio do pinów we wtyczce. Grubość - 0.75 mm cienkie; dwa grubsze 1.5 mm. Kilka zdjęć dla ciekawych. Na ostatnim zdjęciu numeracja podłączenia poszczególnych pinów wtyczki do płytki elektrycznej w przepustnicy. (Silnik m111.960; 2.2, 150 KM)

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Aby dostać się do wiązki trzeba zdemontować zębatkę:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

W obudowie przy wyjściu wiązki jest mały otwór. Wkładamy tam najlepiej wybijak lub cienki pręt i wybijamy delikatnie.

Dołączona grafika

Przewód obcinamy, rozwiercamy trochę plastikową wkładkę aby nowa wiązka weszła bez problemu. Ja zakleiłem otwór klejem dwuskładnikowym.

Dołączona grafika

Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i cieszymy się nową wiązką.

Piny:

Dołączona grafika

Użytkownik hadrianus edytował ten post 28 września 2016 - 06:48


#4 Offline   Goku


  • Postów: 990
  • Na forum od: 26 mar 2009
  • Miejscowość:
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:CLS
  • Trzeci Mercedes:SLS
  • Inne auto:A 45 AMG

Napisano 30 kwietnia 2017 - 11:43

Masz jakąś radę jak najlepiej rozciąć wtyczkę?

#5 Offline   Gnom


  • Postów: 13
  • Na forum od: 09 kwi 2017
  • Miejscowość: Cianowice
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300D
  • Trzeci Mercedes:W201 1.8

Napisano 30 kwietnia 2017 - 11:53

Tniesz wzdłużne delikatnie brzeszczotem poprawiasz nożem,przelutowujesz i sklejasz klejem. Ot cała filozofia;)


#6 Offline   Goku


  • Postów: 990
  • Na forum od: 26 mar 2009
  • Miejscowość:
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:CLS
  • Trzeci Mercedes:SLS
  • Inne auto:A 45 AMG

Napisano 05 maja 2017 - 14:01

Czy przewód zaznaczony na zdjęciu również się wymienia? Jeśli tak, to kostkę z lewej strony bez problemu można zdemontować i wymienić kable po wykręceniu dwóch malutkich śrubek? Pytam, ponieważ nie chcę nic zepsuć ;)
Dołączona grafika

#7 Offline   Kubasz


  • Postów: 610
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:93 600SEL
  • Trzeci Mercedes:04 E55
  • Inne auto:95 SL600

Napisano 05 maja 2017 - 20:24

Mnie zdarzyło sie wymieniać płytkę potencjometru w takiej przepustnicy dwa razy. Wiąże sie to z precyzyjnym spawaniem i ustawianiem odpowiednio dźwigni zeby zadziałało. Jednak z moich obserwacji wynika ze przepustnice z niebieską naklejką znajdującą się na aluminiowym korpusie przepustnicy nie mają problemów z potencjometrami ale te z naklejką na czarnej bocznej obudowie zawsze mają potencjometry położenia klapy w trybie kontroli biegu jałowego wytarte całkowicie w miejscu położenia spoczynkowego klapy. Zeby zbadać potencjometr położenia klapy w trybie biegu jałowego trzeba sie podłączyć pod piny 2 i 3 we wtyczce przepustnicy. W pozycji spoczynkowej zawsze uzyskamy pomiar w okolicy 1k ohm. Ruszając dziwignią kontroli biegu jałowego do odbojnika rezystancja spada bezprzerwowo/liniowo w okolice 650 ohm, a w drugą stronę rośnie liniowo do ok 1.4k ohm. Jeżeli w tym przedziale znajdzie sie przerwa to znaczy ze potencjometr jest kaput.

W oryginale przewody idące do pinów 4,8 są wykonane przewodem 0.75 (nie 1.5), a reszta jest 0.35. Ja używam zawsze 0.5 zamiast 0.35 ponieważ przewody których używam są dostępne w rozmiarze 0.25 albo 0.5 to juz lepiej o ciuta większe niż mniejsze 😜

Goku tego przewodu do krańcówki nie trzeba wymieniać bo w nim nie zachodzi biodegradacja 👍

Użytkownik Kubasz edytował ten post 05 maja 2017 - 20:28









Podobne tematy Zwiń