Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Wibracje w samochodzie na wolnych obr. gdy rozgrzany


52 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   peludo


  • Postów: 38
  • Na forum od: 16 mar 2008
  • Miejscowość: Szczecin

Napisano 27 maja 2008 - 10:09

Witam ponownie.
Szukałem na forum podobnego problemu ale nie znalazłem (przeważnie wibracje po odpaleniu). U mnie sytuacja jest nastepująca: od jakiegoś czasu zauważyłem że na wolnych obrotach (rozgrzany silnik) jak stoje wyczuwalne są wibracje. Silnik pracuje równo ale stojacy samochód jakby telepie. Zjawisko to jest coraz bardziej wyczuwalne. Przy ostatnich naprawach sprawdzane były wtryski i sa ok. Szukam cały czas dobrego mechanika w Szczecinie ale też zalezy mi na Waszych sugestiach.
pozdrawiam

P.S.
[Ostatni pomysł z innego postu (amortyzator pompy wtryskowej) okazał się strzałem w 10 mimo że mechanik byl do tego nastawiony sceptycznie ;)).] mam nadzieje że i tym razem coś poradzicie.
Pozdrawiam

Poprawiono tytuł



#2 Offline   Grzybulus


  • Postów: 67
  • Na forum od: 24 kwi 2008
  • Miejscowość: Tczew

Napisano 27 maja 2008 - 10:19

Mhm ja tez mam cos podonego. Pytalem sie juz o to paru osob i jak na razie jedyna odpowiedzia jaka uzyskalem a ktora brzmi w miare sensownie to to ze benzynka moze byc chrzczona i jak to ujal moj znajomy "farfocle" osiadaja na dnie xD Mam nadzieje ze ktos podpowie cos bardziej sensownego ;)

#3 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 27 maja 2008 - 10:21

jaki jest stan poduszek pod silnikiem ??

#4 Offline   peludo


  • Postów: 38
  • Na forum od: 16 mar 2008
  • Miejscowość: Szczecin

Napisano 27 maja 2008 - 10:25

mechanik poduszki oglądał jakiś czas temu i nic nie mówił. Zastanawia mnie tylko czemu jak jest zimny i obroty są troszkę wyższe tego nie ma? czytałem też o zanieczyszczeniach w zbiorniku paliwa też to muszę sprawdzić.

#5 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 27 maja 2008 - 10:30

Bo jak jest zimny to poduszki też są zimne i guma twardsza.

To, że poduszki pod silnikiem nie są rozlane nie znaczy że są ok. Czy drgania są identyczne na luzie i podczas obciążenia sprzęgłem na hamulcu?

#6 Offline   peludo


  • Postów: 38
  • Na forum od: 16 mar 2008
  • Miejscowość: Szczecin

Napisano 28 maja 2008 - 07:11

W momencie obciążania silnika drgania mają tę samą częstotliwośc tylko się jeszcze bardziej nasilają (puszczanie sprzęgła na hamulcu). Generalnie te drgania mają jednakową czeąstotliwość pracy silnika.
Paliwo brałem na pewnej bezobsługowej stacji "N...E", i wczoraj kumpel mówił że mu po tankowaniu tam ropa zamarzła. Zamierzam wziąsć więcej paliwa na jakiejś dobrej stacji i do tego jeszcze jakiś specyfik dolać (czegoś poszukam).
Pozdrawiam

#7 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 28 maja 2008 - 08:42

peludo napisał:

na wolnych obrotach (rozgrzany silnik) jak stoje wyczuwalne są wibracje
Masz zużyte poduszki pod silnikiem.

#8 Offline   peludo


  • Postów: 38
  • Na forum od: 16 mar 2008
  • Miejscowość: Szczecin

Napisano 29 maja 2008 - 06:49

Wczoraj byłem u zaprzyjaźnionego mechanika, stwierdził że to może kończyć się poduszka pod silnikiem i że jest to droga zabawa i na razie moge spokojnie jeździć - ale przekonany nie był (ostatnio mi chcial wymieniać tuleje pod tylnym mostem a stuki dochodziły przez niesprawny amor pompy wtryskowej). Tylko mi się wydaje że to wcale nie poduszki. Te opisywane wibracje są dość miękkie. Przypominają coś takiego jak niewyważone koło. Wczoraj zalałem paliwko SHell i kupiłem ten preparat do czyszczenia wtrysków STP. Wyjeźdze te 40l i zobaczymy.

#9 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 29 maja 2008 - 07:58

peludo napisał:

stwierdził że to może kończyć się poduszka pod silnikiem i że jest to droga zabawa i na razie moge spokojnie jeździć.

Znaczy według niego jeżeli coś nie jest tanie to należy tego nie wymieniać? :czujnik:
Poduszka Febi kosztuje około 130-150PLN w zależności od układów na hurtowni. W ASO około 350 PLN

#10 Offline   Grzybulus


  • Postów: 67
  • Na forum od: 24 kwi 2008
  • Miejscowość: Tczew

Napisano 29 maja 2008 - 08:47

+ do tego dochodzi robocizna i wychodzi calkiem ladna sumka ;)

Mysle peludo ze powinno pomoc. U mnie pojawia sie to okazjonalnie. Teraz sobie skojarzylem ze przewaznie wtedy kiedy mam malo benzyny albo tankowalem na Intermarche ;) No ale z niecierpliwoscia czekam na wyniki Twoich badan :czujnik:








Podobne tematy Zwiń