Skocz do zawartości




- - - - -

[S124] ASR - zapalająca się kontrolka



41 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Kżyho


  • Postów: 168
  • Na forum od: 28 sty 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Mercedes E320T (W210) '98
  • Trzeci Mercedes:Opel Omega B Caravan 2.2 '02
  • Inne auto:Ford Consul 2.8 '73

Napisano 27 maja 2013 - 03:11

Kolejny problem - od czasu do czasu, losowo dosyć, bez żadnego schematu, zapala mi się kontrolka ASR.
Samochód wtedy praktycznie przestaje chcieć jechać. Reakcji na gaz nie ma prawie żadnej, chyba, że wcisnę w podłogę, żeby zadziałał kickdown. Wtedy zaczyna się powoli toczyć i umożliwia zjechanie np. na pobocze Dołączona grafika
Najczęściej wystarczy wyłączyć stacyjkę, chwilę odczekać, po ponownym odpaleniu jest OK.
Co może być przyczyną? Co i jak mogę sprawdzić?



#2 Offline   MARIOMOSCOVE420


  • Postów: 334
  • Na forum od: 10 kwi 2011
  • Miejscowość: LLU
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Omega, Saab 9-3

Napisano 27 maja 2013 - 07:09

Kontrolka ASR tryb awaryjny silnika wiązka silnika i przepustnicy do sprawdzenia, regeneracji.

#3 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 27 maja 2013 - 10:55

Jakie bledy pod SD lub wyblyskane dioda ?

#4 Offline   Kżyho


  • Postów: 168
  • Na forum od: 28 sty 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Mercedes E320T (W210) '98
  • Trzeci Mercedes:Opel Omega B Caravan 2.2 '02
  • Inne auto:Ford Consul 2.8 '73

Napisano 27 maja 2013 - 11:45

Na razie jeszcze nie był w żaden sposób diagnozowany. W sumie napisałem, żebyście mi właśnie podpowiedzieli co mniej więcej posprawdzać.
Czy to rzeczywiście od razu musi być wiązka czy jest szansa, że jakaś mniejsza duperela?

#5 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 27 maja 2013 - 12:44

W tym przypadku wiazka to akurat najmniejszy i najtanszy problem. Podlacz pod kompa bo przyczyn trybu awaryjnego i swieceniea sie kontrolki ASR jest od groma.

#6 Offline   Kżyho


  • Postów: 168
  • Na forum od: 28 sty 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Mercedes E320T (W210) '98
  • Trzeci Mercedes:Opel Omega B Caravan 2.2 '02
  • Inne auto:Ford Consul 2.8 '73

Napisano 27 maja 2013 - 13:15

Hmm... Wiązka to najtańszy problem? Wydawało mi się, że to właśnie dość kłopotliwa i droga zabawa...
W takim razie czas podjechać gdzieś na diagnostykę. Star Diagnosis w tym układzie najlepiej?

#7 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 27 maja 2013 - 13:46

Najprostsza diagnostyke wykoansz sam, trzema kabelkami, dioda led i wlacznikiem. KAzdy warsztat wyposazony w SD powinien ogaranac "odczytanie bledow" Kontrolka ASR sygnalizuje zazwyczaj blad w ktorejs czesci tego jakze skomplikowanego ukladu. Takze moze to byc wiazka przpustnicy (jakies 100-200zl) czujnik pod pedalem gazu (150 zl), czujnik w skrzyni biegow (NSS switch)(400zl) Komputer sterujacy E-gas, Lub sama przepustnica ok 2500. Oraz inne rzeczy o ktorych nie mam wiedzy. Takze jak widzisz rozpietosc cenowa spora :) Oczywiscie moze byc to problem nie zwiazany zupelnie z systemem ASR a jakims innym komponentem.

#8 Offline   Kżyho


  • Postów: 168
  • Na forum od: 28 sty 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Mercedes E320T (W210) '98
  • Trzeci Mercedes:Opel Omega B Caravan 2.2 '02
  • Inne auto:Ford Consul 2.8 '73

Napisano 27 maja 2013 - 14:14

A że tak jeszcze zapytam, bo mam sprzeczne informacje. Czy do mojego auta da się podpiąć SD i nim zdiagnozować czy nie?

#9 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 27 maja 2013 - 14:56

Oczywiscie ze mozna.

#10 Offline   Kżyho


  • Postów: 168
  • Na forum od: 28 sty 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Mercedes E320T (W210) '98
  • Trzeci Mercedes:Opel Omega B Caravan 2.2 '02
  • Inne auto:Ford Consul 2.8 '73

Napisano 27 maja 2013 - 17:57

No widzisz, bo ja na odmianę usłyszałem, że W124 to się nie da, bo nie ma tam jeszcze OBDII ani stosownych wtyczek diagnostycznych. Że jest tylko jakaś stara 21 pin i tam sobie mogę jedynie diodką coś tam wymrugać...
Zgłupiałem już totalnie w takim razie.








Podobne tematy Zwiń