Skocz do zawartości




- - - - -

[S124] ASR - zapalająca się kontrolka



41 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 czerwca 2015 - 08:08

Pod pedałem gazu masz stycznik położenia zerowego. Jeśli przepustnica nie będzie w położeniu zamkniętym (jałowym), a stycznik sygnalizuje gaz w położeniu 0, to wtedy zrobi się "limp mode". Taki sam efekt da pociągnięcie na pracującym silniku za cięgło gazu spod maski, bez naciskania pedału gazu.

Ten stycznik to źródło sporej ilości usterek. Wystarczy nieprawidłowo ustawiona linka lub cięgła gazu albo dywanik blokujący pedał, aby już były problemy. Dlatego warto, zanim się rozgrzebie samochód, wybłyskać, co go boli. Chociaż w przypadku tego stycznika jest on w przypadku kodów błyskowych, przypisany pod jeden kod wraz z z chyba ośmioma innymi usterkami, więc do dokładniejszej diagnozy trzeba Star Diagnosis.



#22 Offline   Frozzy


  • Postów: 213
  • Na forum od: 05 wrz 2013
  • Miejscowość: Lca
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 czerwca 2015 - 12:58

Sama przepustnica była walnięta raczej, po zdemontowaniu połowa ruchu dźwignią przepustnicy nie wpływała na ruch obrotowy "klapki" która tylko się uchylała, wsadziłem przepustnicę od 3,2 i tam klapka pracuje w całym zakresie i auto reaguje na gaz normalnie. Jednak auto zachowuje się nadal dziwnie ( ASR dalej świeci ( nie wiem jak zrobić adaptację przepustnicy i błędy opcjonalne wywalę dopiero jutro) a jałowe obroty po rozgrzaniu są ok 1/1,2k. A czasem przy odpaleniu auto potrafi pognać aż do odcinki bez dotykania gazu.

#23 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 czerwca 2015 - 16:24

Bo przy wersji ASR/Tempomat tak ma być - przy wyłączonym zapłonie przepustnica otwiera się tylko do połowy, od połowy skoku dźwigni. W pełni reaguje na właczonym zapłonie, używając pedału gazu. Pociągnięcie bezpośrednio za cięgło na włączonym zapłonie wrzuci ją w limp mode - brak sygnału ze stycznika pedału gazu.

Przepustnica w pełni otwierana mechanicznie to przepustnica bez ASR'u, z samym tempomatem. Nie są zamienne - jak sterownik ASR'u miałby ją przymknąć przy utracie przyczepności ?

Do m104 przewidziano 4 rodzaje przepustnic - w pełni mechaniczna na linkę, "mała" - bez ASR i bez tempomatu, w pełni mechaniczna na linkę "duża", otwierana na max cięgłem - z tempomatem bez asr, w pełni mechaniczna na linkę "duża", otwierająca się do połowy - ASR i tempomat. Jest też w pełni elektroniczna, bez linki, stosowana w m104 na wtrysku ME - poliftowy w140, w210.

Nie przewidziano adaptacji przepustnicy w tym modelu - jeśli jest sprawna, działa od razu. Jak nie działa, albo wychodzą głupoty, to coś jest nie tak.

#24 Offline   Frozzy


  • Postów: 213
  • Na forum od: 05 wrz 2013
  • Miejscowość: Lca
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 czerwca 2015 - 16:38

Hmm czyli muszę szukać innej przepustnicy w takim wypadku bo mimo że ta jest sprawna to nie jest odpowiednia i auto jest w "limp mode" Jeszcze mam pytanie, czy dysponujesz może zdjęciem umiejscowienia tego stycznika ?

Z tego co zrozumiałem moja przepustnica wyjęta przy ruchu dźwignia otwiera się tylko częściowo, jeśli stycznik nie daje sygnału 0 to przepustnica nie dostaje sygnału włączającego i nie będzie się otwierać do końca razem z linką, dopiero jak sygnał dojdzie od stycznika do przepustnicy to ona się zblokuje i będzie otwierać w pełni ? czy to będzie działać na zasadzie wspomagania jakimiś silniczkami wewnątrz ?

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 19 czerwca 2015 - 08:40


#25 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 czerwca 2015 - 16:57

Przepustnica zdemontowana, czy zamontowana, bez włączonego zapłonu otwiera się tylko do połowy. Żeby otwierała się w pełni potrzebny jest włączony zapłon lub pracujący silnik i otwarcie przepustnicy za pomocą pedału gazu. Jak pociągniesz za cięgło spod maski na pracującym silniku, to przepustnica może zadziałać normalnie - ale tylko raz. Po chwili wejdzie w limp mode i zapali się kontrolka ASR.

O ile pamiętam, działa ona na zasadzie sprzęgła magnetycznego, ale niech zweryfikuje to ktoś, kto przy tym już dłubał, może Kubasz będzie wiedział.

Przepustnica z ASR to np. A 000 141 49 25. BEZ ASR a z tempomatem to A 000 141 57 25. Bez ASR i bez tempomatu (golas) A 000 141 65 25

O tym styczniku masz tu:

http://www.500eboard...hread.php?t=742

#26 Offline   Frozzy


  • Postów: 213
  • Na forum od: 05 wrz 2013
  • Miejscowość: Lca
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 czerwca 2015 - 19:16

Mamy gdzieś instrukcję rozbierania przepustnicy? Bo wyszukiwarka wyrzuca mi tylko tematy z nierówną pracą ;S

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 19 czerwca 2015 - 08:38


#27 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 czerwca 2015 - 08:45

http://w124performan...ta_rewiring.pdf

https://www.google.p...tle+eta+rebuild

#28 Offline   Frozzy


  • Postów: 213
  • Na forum od: 05 wrz 2013
  • Miejscowość: Lca
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 listopada 2015 - 18:44

Witajcie, 19 czerwca zrobiłem przepustnicę i było cacy. Jakiś tydzień temu pojawiło się falowanie (i dziwne wskazania temperatury raz 80/90 raz 110/120 skaczące jak by było mało płynu), niestety ze względu na brak garażu i dzienny tryb studiów nie miałem kiedy do tego zajrzeć, czasem podczas jazdy zapalał się ASR ale po włączeniu i wyłączeniu silnika gasł na kolejne X km. Dzisiaj rano zapalił się po kluczyku i włączenie/wyłączenie nie robiło na nim wrażenia. Przepustnicę robiłem w czerwcu ale dla świętego spokoju zajrzałem do niej ponownie czy przypadkiem nie wyszły gdzieś zimne luty. Co może być jeszcze przyczyną LimpMode ? Czy te dziwne wskazania temperatury są powiązane ? To może być wina srebrnego przekaźnika / modułu ASR ? Rozebrałem dzisiaj srebrny przekaźnik (ktoś już przy nim kiedyś grzebał) i ma taki opalony róg jak go otworzyłem. Nie wiem jak to fachowo opisać (jest to taka jakby cewka w górnej części w środku)

Takie są na nim numery:
Dołączona grafika

Mój jest tak samo osmolony jak ten tutaj w górnej części:
Dołączona grafika

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 18 listopada 2015 - 09:34


#29 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 30 marca 2016 - 17:45

Podłącze się do tematu. Mam problem z kontrolką ASR w 320CE. Pewnego dnia zapaliła się kontrolka ASR(ABS się nie świeci). Nie ma żadnych namacalnych objawów, niesprawności czegokolwiek, silnik pracuje równo, ABS działa (sprawdzone). Wybłyskałem sobie błędy na 14-tym pinie, na początku dostałem błędy 2, 3, 5, 10. Pokasowałem każdy z osobna i sprawdziłem ponownie po jeździe. Błędy nie powróciły, ale kontrolka nadal się świeci i ASR nadal nie działa (sprawdzone).

Sprawdziłem czujnik stopu - przerwa na puszczonym, przejście na wciśniętym, więc w porządku (?).
Sprawdziłem zestyk pedału przyśpieszania - przerwa na puszczonym, 1kOhm na wciśniętym (prawidłowo?)
Styki w skrzynce bezpieczników przetarte, przekaźnika przepięciowego też.
Nie za bardzo wiem gdzie szukać przyczyny ;/

Tak informacyjnie dodam, że pierwszy raz kontrolka zapaliła się po zmianie opon, ale nie bezpośrednio po, tylko dzień po. Ze dwa razy po pierwszym zapaleniu był spokój, ale teraz już raczej non stop.
Oprócz tego po zapaleniu się kontrolki, ale przed wybłyskaniem błędów, grzebałem przy skrzynce bezpieczników (na wyłączonym aku oczywiście), zegarach i sprawdzałem stopień sprężania, (może stąd aż tyle błędów).

Ma ktoś jakieś pomysły co jeszcze można sprawdzić zanim jechać do kogoś z SD?

Użytkownik PanzerIV edytował ten post 30 marca 2016 - 17:46


#30 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 marca 2016 - 18:53

Świeci się od razu po odpaleniu ?








Podobne tematy Zwiń