#21
Napisano 16 czerwca 2015 - 08:08
Ten stycznik to źródło sporej ilości usterek. Wystarczy nieprawidłowo ustawiona linka lub cięgła gazu albo dywanik blokujący pedał, aby już były problemy. Dlatego warto, zanim się rozgrzebie samochód, wybłyskać, co go boli. Chociaż w przypadku tego stycznika jest on w przypadku kodów błyskowych, przypisany pod jeden kod wraz z z chyba ośmioma innymi usterkami, więc do dokładniejszej diagnozy trzeba Star Diagnosis.
#22
Napisano 16 czerwca 2015 - 12:58
#23
Napisano 16 czerwca 2015 - 16:24
Przepustnica w pełni otwierana mechanicznie to przepustnica bez ASR'u, z samym tempomatem. Nie są zamienne - jak sterownik ASR'u miałby ją przymknąć przy utracie przyczepności ?
Do m104 przewidziano 4 rodzaje przepustnic - w pełni mechaniczna na linkę, "mała" - bez ASR i bez tempomatu, w pełni mechaniczna na linkę "duża", otwierana na max cięgłem - z tempomatem bez asr, w pełni mechaniczna na linkę "duża", otwierająca się do połowy - ASR i tempomat. Jest też w pełni elektroniczna, bez linki, stosowana w m104 na wtrysku ME - poliftowy w140, w210.
Nie przewidziano adaptacji przepustnicy w tym modelu - jeśli jest sprawna, działa od razu. Jak nie działa, albo wychodzą głupoty, to coś jest nie tak.
#24
Napisano 16 czerwca 2015 - 16:38
Z tego co zrozumiałem moja przepustnica wyjęta przy ruchu dźwignia otwiera się tylko częściowo, jeśli stycznik nie daje sygnału 0 to przepustnica nie dostaje sygnału włączającego i nie będzie się otwierać do końca razem z linką, dopiero jak sygnał dojdzie od stycznika do przepustnicy to ona się zblokuje i będzie otwierać w pełni ? czy to będzie działać na zasadzie wspomagania jakimiś silniczkami wewnątrz ?
Użytkownik w0jta5 edytował ten post 19 czerwca 2015 - 08:40
#25
Napisano 16 czerwca 2015 - 16:57
O ile pamiętam, działa ona na zasadzie sprzęgła magnetycznego, ale niech zweryfikuje to ktoś, kto przy tym już dłubał, może Kubasz będzie wiedział.
Przepustnica z ASR to np. A 000 141 49 25. BEZ ASR a z tempomatem to A 000 141 57 25. Bez ASR i bez tempomatu (golas) A 000 141 65 25
O tym styczniku masz tu:
http://www.500eboard...hread.php?t=742
#26
Napisano 18 czerwca 2015 - 19:16
Użytkownik w0jta5 edytował ten post 19 czerwca 2015 - 08:38
#27
Napisano 19 czerwca 2015 - 08:45
#28
Napisano 17 listopada 2015 - 18:44
Takie są na nim numery:
Mój jest tak samo osmolony jak ten tutaj w górnej części:
Użytkownik w0jta5 edytował ten post 18 listopada 2015 - 09:34
#29
Napisano 30 marca 2016 - 17:45
Sprawdziłem czujnik stopu - przerwa na puszczonym, przejście na wciśniętym, więc w porządku (?).
Sprawdziłem zestyk pedału przyśpieszania - przerwa na puszczonym, 1kOhm na wciśniętym (prawidłowo?)
Styki w skrzynce bezpieczników przetarte, przekaźnika przepięciowego też.
Nie za bardzo wiem gdzie szukać przyczyny ;/
Tak informacyjnie dodam, że pierwszy raz kontrolka zapaliła się po zmianie opon, ale nie bezpośrednio po, tylko dzień po. Ze dwa razy po pierwszym zapaleniu był spokój, ale teraz już raczej non stop.
Oprócz tego po zapaleniu się kontrolki, ale przed wybłyskaniem błędów, grzebałem przy skrzynce bezpieczników (na wyłączonym aku oczywiście), zegarach i sprawdzałem stopień sprężania, (może stąd aż tyle błędów).
Ma ktoś jakieś pomysły co jeszcze można sprawdzić zanim jechać do kogoś z SD?
Użytkownik PanzerIV edytował ten post 30 marca 2016 - 17:46
#30
Napisano 30 marca 2016 - 18:53
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[S124] inutile 250TD 1992r. |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | inutile |
|
||
[S124] Moduł komfortu kombi. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | tomuss1980 |
|
||
[W140] 2.8 94 rok ABS ASR nie włącznik stop |
Mercedes S, CL i SEC | @ctiv |
|
|
|
W201 swap z 1.8 na m104 asr i tempomat problem z obrotami max |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Zeejay83 |
|
||
[S124] baleronwkombi 2.0E 1991 |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | baleronwkombi |
|
|