Skocz do zawartości




- - - - -

[w201 m103] wskazania sondy na lpg i brak mocy na niskich


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Mel7


  • Postów: 19
  • Na forum od: 11 sie 2014
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 września 2016 - 19:51

Autko 190 z 2.6 i instalacja brc at90e z mikserem.
Mialem niedawno przypadek że padła sonda,wyszlo przy regulacji kejet. Po wymianie sondy ke wyregulowlem książkowo, wartości wypełnienia jak z fabryki. Na benzynie jest wszystko ok tylko po tych regulacjach na lpg jest taki zamul podczas ruszania czy szybkiego dodaniu gazu podczas jazdy jakby nie dostawał gazu albo przytykal się dolot,trwa to sekundę i auto jedzie normalnie. Wcześniej wszystko było ok. Zabrałem się za sprawdzenie wartości sondy z myślą o regulacji gazu i zglupialem, na benzynie wskazania w normie 0,2-0,9 V na wolnych,podczas jazdy też ładnie pokazuje. Niestety na lpg wskazania z sondy na jałowym 0,9 V trzyma sztywno, podczas jazdy po dodaniu gazu spada do 0 po odjęciu gazu wskakuje od razu na 0,9. Wolne obroty na jałowym na lpg ksiazkowe jak na benzynie. Proszę o jakieś rady bo od tygodnia nie mogę dojść co z tym fantem zrobić.



#2 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 29 września 2016 - 08:07

Instalacje na "śrubie" czy z krokowcem?
Ogólnie przelewa Ci na jałowych a potem parownik nie daje rade.
Zakładając że to śruba, nie próbowałeś przypadkiem regulować obrotów jałowych registrem ("śrubą") na przewodzie gazowym?

Użytkownik PanzerIV edytował ten post 29 września 2016 - 08:08


#3 Offline   Mel7


  • Postów: 19
  • Na forum od: 11 sie 2014
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 29 września 2016 - 10:04

Śrubę mam, właśnie nią chciałem najwięcej regulowac ale narazie nic nie ruszalem bo chciałem to zrobić na podstawie odczytu z sondy. Rozumiem żeby zmniejszyć dawkę i obserwować co się dzieje? Dodam jeszcze że spalanie benzyny zmalało,raczej normalne jak sonda jest nowa ale również spalanie gazu zmalalo. Wcześniej robilem na zbiorniku 250km w tej chwili prawie 300km na butli.

Użytkownik Mel7 edytował ten post 29 września 2016 - 10:10


#4 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 29 września 2016 - 10:31

Śruba na przewodzie gazowym nie służy do regulacji obrotów jałowych.
W dużym uproszczeniu śrubą na przewodzie (register) regulujesz wysokie obroty, a śrubą na reduktorze wolne obroty. Zakładając że masz sprawny parownik to w twoim wypadku trzeba prawdopodobnie skręcić reduktor (by spłaszczyć charakterystykę i zubożyć jałowe) i rozkręcić register (by wzbogacić mieszankę na wysokich obrotach).

Jeżeli chcesz to robić sam to zaznacz sobie jakoś położenie śrub, żebyś mógł wrócić do ustawień pierwotnych i kręć stopniowo (trochę skręć parownik, trochę rozkręć register i sprawdź rezultaty).

#5 Offline   Mel7


  • Postów: 19
  • Na forum od: 11 sie 2014
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 29 września 2016 - 11:27

Dzieki za podpowiedz, po pracy będę kombinowal. Dam znać jak efekty. Rozumiem że wskazania sondy zaczną być prawidłowe przy dobrym ustawieniu? Reduktor skręcać na jałowych czy napięciu membrany?

Użytkownik Mel7 edytował ten post 29 września 2016 - 11:29


#6 Offline   Mel7


  • Postów: 19
  • Na forum od: 11 sie 2014
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 29 września 2016 - 12:53

Nie dodałem chyba najważniejszego,auto z automatem i wszystko to się dzieje pod obciążeniem w sensie na zapietym D. Na P lub N wkręca się na lpg bardzo dobrze.

#7 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 29 września 2016 - 17:17

Sonda będzie stała w miejscu bo nie masz oscylacji dawki gazu na śrubie w sensie ubogo-bogato, tylko stała wartość gazu i tyle, nie reguluj na sondę. Regulacja Igen jest powszechnie udostępniona na necie i w prosty sposób wytłumaczona.

Użytkownik nicu89 edytował ten post 29 września 2016 - 17:18


#8 Offline   Mel7


  • Postów: 19
  • Na forum od: 11 sie 2014
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 29 września 2016 - 19:01

Czytałem ale z lpg jakoś nie mam doświadczenia i strach mi nie pozwala ruszyć. Po porządnym przeglądzie instalacji okazuje się ze jest to brc blitz co ciekawe ma register i attuator magnetyczny zamontowany przy parowniku. Czyli wywalic jedno albo drugie i wtedy regulowac czy tak się pobawić?

#9 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 29 września 2016 - 21:15

Wyświetl postUżytkownik Mel7 dnia 29 września 2016 - 19:01 napisał

jest to brc blitz

Szczerze mówiąc nie mam żadnego doświadczenia z tą instalacją, ale wygląda to na jakąś starą odmianę IIgen. Problem w tym że takich instalacji nie da się podłączyć do kompa przez normalny interfejs tylko mają jakieś dedykowane urządzonka diodowe, a regulacja może się odbywać przez zworki i potencjometry. Pewnie da się to ustawić bez tego urządzonka, sygnał z lambdy masz, pewnie potrzebny będzie jeszcze stopień otwarcia krokowca, może da się do zmierzyć napięciowio albo współczynnikiem wypełnienia.
Jedyne co mogę pomóc to podesłać Ci instrukcje (nie, nie było dłuższego linku, a nie umiem tego zmienić w sensowny odnośnik ;P)

https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&ved=0ahUKEwiJscKOr7XPAhXNKCwKHeTTCyoQjRwIBQ&url=http%3A%2F%2Fwww.pliki.drypa.pl%2Fentry-5be73c98342127816b3caca3ccab07e8.htm&psig=AFQjCNFgew6xyiDAaZsX39xnhZwOTdJIDA&ust=1475265643729167

Użytkownik PanzerIV edytował ten post 29 września 2016 - 21:19


#10 Offline   Mel7


  • Postów: 19
  • Na forum od: 11 sie 2014
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 30 września 2016 - 04:27

Dzieki bardzo. Przynajmniej będę miał lekturę w pracy.








Podobne tematy Zwiń