[w201 m103] wskazania sondy na lpg i brak mocy na niskich
#1
Napisano 28 września 2016 - 19:51
Mialem niedawno przypadek że padła sonda,wyszlo przy regulacji kejet. Po wymianie sondy ke wyregulowlem książkowo, wartości wypełnienia jak z fabryki. Na benzynie jest wszystko ok tylko po tych regulacjach na lpg jest taki zamul podczas ruszania czy szybkiego dodaniu gazu podczas jazdy jakby nie dostawał gazu albo przytykal się dolot,trwa to sekundę i auto jedzie normalnie. Wcześniej wszystko było ok. Zabrałem się za sprawdzenie wartości sondy z myślą o regulacji gazu i zglupialem, na benzynie wskazania w normie 0,2-0,9 V na wolnych,podczas jazdy też ładnie pokazuje. Niestety na lpg wskazania z sondy na jałowym 0,9 V trzyma sztywno, podczas jazdy po dodaniu gazu spada do 0 po odjęciu gazu wskakuje od razu na 0,9. Wolne obroty na jałowym na lpg ksiazkowe jak na benzynie. Proszę o jakieś rady bo od tygodnia nie mogę dojść co z tym fantem zrobić.
#2
Napisano 29 września 2016 - 08:07
Ogólnie przelewa Ci na jałowych a potem parownik nie daje rade.
Zakładając że to śruba, nie próbowałeś przypadkiem regulować obrotów jałowych registrem ("śrubą") na przewodzie gazowym?
Użytkownik PanzerIV edytował ten post 29 września 2016 - 08:08
#3
Napisano 29 września 2016 - 10:04
Użytkownik Mel7 edytował ten post 29 września 2016 - 10:10
#4
Napisano 29 września 2016 - 10:31
W dużym uproszczeniu śrubą na przewodzie (register) regulujesz wysokie obroty, a śrubą na reduktorze wolne obroty. Zakładając że masz sprawny parownik to w twoim wypadku trzeba prawdopodobnie skręcić reduktor (by spłaszczyć charakterystykę i zubożyć jałowe) i rozkręcić register (by wzbogacić mieszankę na wysokich obrotach).
Jeżeli chcesz to robić sam to zaznacz sobie jakoś położenie śrub, żebyś mógł wrócić do ustawień pierwotnych i kręć stopniowo (trochę skręć parownik, trochę rozkręć register i sprawdź rezultaty).
#5
Napisano 29 września 2016 - 11:27
Użytkownik Mel7 edytował ten post 29 września 2016 - 11:29
#6
Napisano 29 września 2016 - 12:53
#7
Napisano 29 września 2016 - 17:17
Użytkownik nicu89 edytował ten post 29 września 2016 - 17:18
#8
Napisano 29 września 2016 - 19:01
#9
Napisano 29 września 2016 - 21:15
Użytkownik Mel7 dnia 29 września 2016 - 19:01 napisał
Szczerze mówiąc nie mam żadnego doświadczenia z tą instalacją, ale wygląda to na jakąś starą odmianę IIgen. Problem w tym że takich instalacji nie da się podłączyć do kompa przez normalny interfejs tylko mają jakieś dedykowane urządzonka diodowe, a regulacja może się odbywać przez zworki i potencjometry. Pewnie da się to ustawić bez tego urządzonka, sygnał z lambdy masz, pewnie potrzebny będzie jeszcze stopień otwarcia krokowca, może da się do zmierzyć napięciowio albo współczynnikiem wypełnienia.
Jedyne co mogę pomóc to podesłać Ci instrukcje (nie, nie było dłuższego linku, a nie umiem tego zmienić w sensowny odnośnik )
https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&ved=0ahUKEwiJscKOr7XPAhXNKCwKHeTTCyoQjRwIBQ&url=http%3A%2F%2Fwww.pliki.drypa.pl%2Fentry-5be73c98342127816b3caca3ccab07e8.htm&psig=AFQjCNFgew6xyiDAaZsX39xnhZwOTdJIDA&ust=1475265643729167
Użytkownik PanzerIV edytował ten post 29 września 2016 - 21:19
#10
Napisano 30 września 2016 - 04:27
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Moment dokręcania śrub na , klawiaturze wałka rozrządu M103 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Blackdive |
|
|
|
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
[W124] brak wskazań obrotomierza, sygnał jest |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[W201] Brak podświetlenia tablicy zegarów i wskaźników |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lelebial |
|