[W140] 350td dobór oleju silnikowego i jego duże zużycie.
#1
Napisano 30 września 2016 - 14:18
Mam do Was pytanie dotyczące olju silnikowego. Sprawa dotyczy diesla 3.5 litra w S-Klasie W140.
Poprzedni właściciel coś w tym temacie namieszał i musze to wyprostować.
1.Oleju mi ubywa (około 1 litra po 3000 km).
2.Nie ma wycieku, turbosprężarka OK
3.Mój poprzednik robił górę silnika, w tym uszczelkę pod głowicą.
4.Jeszcze jakieś 15-20 tys. km Esa jeździła na oleju Mobil SUPER 2000 10w40 (tak wynika z książki serwisowej)
5.Obecnie zalany jest olej 15W40 półsyntetyk !!! (PÓŁSYNTETYK, nie mineralny!!!) - podkreślam, bo już wszyscy wmawiają mi, że się mylę - mam baniak tego oleju przed oczami - 15W40 Semi-syntetic Motor Oil firmy Comma (jakiś brytyjski, niby wysokiej klasy, ale wcześniej o nim nie słyszałem...)
Pytanie do Was - co mi radzicie? Wylać ten 15W40, przeczyścić układ (swoją drogą jak to się robi - zlece to w warsztacie, ale jak to ugryźć?) i zalać 10W40?
Może zastosować coś, co go dodatkowo uszczelni?
Z góry dziękuje.
#2
Napisano 30 września 2016 - 19:08
Użytkownik Makler dnia 30 września 2016 - 14:18 napisał
Żadnych dolewek motodoktorów. Jeśli bierze olej i go spala to kopcić będzie na jasno-niebiesko. W takim wypadku do weryfikacji skąd bierze olej, czyli uszczelniacze zaworowe, układ tłok-pierścienie-cylinder, albo turbosprężarka.
#3
Napisano 01 października 2016 - 00:33
#4
Napisano 01 października 2016 - 06:58
Użytkownik melfio1 edytował ten post 01 października 2016 - 07:01
#5
Napisano 01 października 2016 - 10:42
Uściślając - spalaniem właściwie się nie przejmuje, bo od zakupu auta zrobiłem te 3000 kilometrów, dolałem litr - ale nie wiem co się działo wcześniej. Poza tym pogoniłem go trochę po autostradach, więc wysokie obroty też mogły spowodować, że zużył go więcej, niż "zwykle".
Bardziej licze na podpowiedź co do wyboru kolejnego oleju, bo sami przyznacie - 15W40 połsyntetyk, to dość oryginalne smarowidło - planuję powrócić do 10W40 (taki olej stosował mój poprzednik 2,3,4,5 itd. lat temu).
Użytkownik Makler edytował ten post 01 października 2016 - 10:42
#7
Napisano 01 października 2016 - 19:33
#9
Napisano 01 października 2016 - 20:58
#10
Napisano 02 października 2016 - 09:01
Użytkownik majsterus edytował ten post 02 października 2016 - 09:01
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Wyciek oleju czy to na pewno uszczelka głowicy? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Malysz86 |
|
|
|
[w201/w124] Dobór sprężyn zawieszenia. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | polek |
|
||
Ciśnienie oleju problem. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Przemek PL |
|
||
[W201] OM601 - Mocowanie wiązki przewodów przy filtrze oleju |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
||
OM602-problem z ciśnieniem oleju |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | om602fan |
|
|