Skocz do zawartości




- - - - -

[W140] 350td dobór oleju silnikowego i jego duże zużycie.


16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Makler


  • Postów: 52
  • Na forum od: 30 wrz 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S350td
  • Inne auto:Hyundai Santa Fe

Napisano 30 września 2016 - 14:18

Panowie,
Mam do Was pytanie dotyczące olju silnikowego. Sprawa dotyczy diesla 3.5 litra w S-Klasie W140.
Poprzedni właściciel coś w tym temacie namieszał i musze to wyprostować.

1.Oleju mi ubywa (około 1 litra po 3000 km).
2.Nie ma wycieku, turbosprężarka OK
3.Mój poprzednik robił górę silnika, w tym uszczelkę pod głowicą.
4.Jeszcze jakieś 15-20 tys. km Esa jeździła na oleju Mobil SUPER 2000 10w40 (tak wynika z książki serwisowej)
5.Obecnie zalany jest olej 15W40 półsyntetyk !!! (PÓŁSYNTETYK, nie mineralny!!!) - podkreślam, bo już wszyscy wmawiają mi, że się mylę - mam baniak tego oleju przed oczami - 15W40 Semi-syntetic Motor Oil firmy Comma (jakiś brytyjski, niby wysokiej klasy, ale wcześniej o nim nie słyszałem...)

Pytanie do Was - co mi radzicie? Wylać ten 15W40, przeczyścić układ (swoją drogą jak to się robi - zlece to w warsztacie, ale jak to ugryźć?) i zalać 10W40?
Może zastosować coś, co go dodatkowo uszczelni?


Z góry dziękuje.



#2 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 30 września 2016 - 19:08

 Użytkownik Makler dnia 30 września 2016 - 14:18 napisał

Może zastosować coś, co go dodatkowo uszczelni?

Żadnych dolewek motodoktorów. Jeśli bierze olej i go spala to kopcić będzie na jasno-niebiesko. W takim wypadku do weryfikacji skąd bierze olej, czyli uszczelniacze zaworowe, układ tłok-pierścienie-cylinder, albo turbosprężarka.

#3 Offline   manieczek


  • Postów: 130
  • Na forum od: 19 cze 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 października 2016 - 00:33

Wcale nie musi kopciuszka na niebiesko...chyba ze przez uszczelniacze góry łyka. Przy tak dużym silniku i pobieraniu przez pierscienje taka ilość zostanie spalona.

#4 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 01 października 2016 - 06:58

Uszczelkę masz zrobioną ,moim zdaniem nie ma co remontować silnika ,duże koszty,a znając życie to po remoncie silnika różnie może być ,jedno zrobią drugie popsują ,dolewaj olej i jeździj ,odkładaj kase jak się pogorszy ,ogólnie wydaje mi się że 1L na 3000km to przy takim silniku nie jest tragedia,szwagier dolewał 1L na 1000km(silnik 2.6v6 opel,) to już kiepsko to wyglądało,.

Użytkownik melfio1 edytował ten post 01 października 2016 - 07:01


#5 Offline   Makler


  • Postów: 52
  • Na forum od: 30 wrz 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S350td
  • Inne auto:Hyundai Santa Fe

Napisano 01 października 2016 - 10:42

Dzięki za odpowiedzi Panowie.
Uściślając - spalaniem właściwie się nie przejmuje, bo od zakupu auta zrobiłem te 3000 kilometrów, dolałem litr - ale nie wiem co się działo wcześniej. Poza tym pogoniłem go trochę po autostradach, więc wysokie obroty też mogły spowodować, że zużył go więcej, niż "zwykle".

Bardziej licze na podpowiedź co do wyboru kolejnego oleju, bo sami przyznacie - 15W40 połsyntetyk, to dość oryginalne smarowidło - planuję powrócić do 10W40 (taki olej stosował mój poprzednik 2,3,4,5 itd. lat temu).

Użytkownik Makler edytował ten post 01 października 2016 - 10:42


#6 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 01 października 2016 - 18:25

Makler, to zależy od parametrów oleju 15w40 może być lepszy od10w40.

#7 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 01 października 2016 - 19:33

Weź kolego Makler zalej go Lotosem 5W40, zrób 5 tys km, wypłuczesz syfy po tych minerałach i półsyntetykach, a potem znajdź docelowy olej 5W40 z normą 229.5 z listy z aprobatami Mercedesa. Najlepiej jakiejś nietypowej = niepodrabianej marki.

#8 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 01 października 2016 - 19:55

JanB, ty zawsze olej lotos 5w40 chwaliłeś ,że dobry ,a teraz to płukanke silnik nim zalecasz,ee...podpadłeś u mnie..

#9 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 01 października 2016 - 20:58

Właśnie jest to dobry olej do używania codziennego. Dlatego go zalecam, ale niektórzy nie uznają produktów polskich za dobre (aktualnie testuję - nie w MB - Specol Gold 5W40 za 55 zł 4 litry od zmienolej), więc niech kolega Makler wybierze sam spośród kilkudziesięciu produktów z aprobatą MB (Lotos też tam jest) ;) Tak więc spoko, o Lotosie zdania nie zmieniłem. To naprawdę dobry olej.

#10 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 02 października 2016 - 09:01

Ba, najlepszy w swojej cenie :D Mi go żal wlać (5W40) to mojego karawanu, muszę poszukać w promocji gdzieś lotka 10W40 :D. W tym roku, wymieniałem znów w kamperze lotosa 10W40, i znów pchał ponad 3 tony 1.9tdi po chorwackich górach, zero ubytku. Zrobione 3,5tys km.

Użytkownik majsterus edytował ten post 02 października 2016 - 09:01









Podobne tematy Zwiń