Skocz do zawartości




- - - - -

[W126] Problem ze skrzynią automatyczną


2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   dawidgd1


  • Postów: 10
  • Na forum od: 27 cze 2015
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 października 2016 - 16:42

Witam,

Panowie, temat jest następujący: moja W126 (silnik 2.6 M103, skrzynia automat) miała niegroźną kolizję. Uszkodzeniu uległy m.in. grill, chłodnica klimy i chłodnica wody. Chłodnica klimy była do wyrzucenia (klakson zrobił spustoszenie), chłodnica wody miała malutką dziurkę od wiatraka (ciekła stróżka wody). Wymontowałem uszkodzone podzespoły, chłodnicę wody (+ czerwonego płynu) oddałem do spawania, gdzie sprawdzono szczelność i żadna inna nieszczelność się nie ujawniła. Musiałem w dniu dzisiejszym przestawić auto bez chłodnic o około 100 metrów (z posesji do garażu gdzie ma być składane w całość). Wrzuciłem bieg D, auto ruszyło samo (jak zawsze), wrzuciłem R (nie było problemu) i po ponownym wrzuceniu D auto nie ruszyło już samo, przejechało kilkanaście metrów i pomimo zwiększenia obrotów pedałem gazu nie chciało dalej jechać (płyn i oczywiście czerwona ciecz mocno wyciekały, ale miałem tego świadomość przed jazdą). Proszę o informację co mogło się wydarzyć. Nie jestem specem od mechaniki, tyle co wyczytałem, układ chłodzenia wody, płynu do wspomagania i układ skrzyni biegów są powiązane ze sobą. Nie wiem czego się spodziewać po zamontowaniu chłodnic i uzupełnieniu ubytków w płynie.

Pozdrawiam serdecznie i czekam na informację.



#2 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 października 2016 - 08:34

Wyświetl postUżytkownik dawidgd1 dnia 06 października 2016 - 16:42 napisał

czerwona ciecz mocno wyciekały

Wyświetl postUżytkownik dawidgd1 dnia 06 października 2016 - 16:42 napisał

po ponownym wrzuceniu D auto nie ruszyło już samo, przejechało kilkanaście metrów i pomimo zwiększenia obrotów pedałem gazu nie chciało dalej jechać
No właśnie.
Proste.

Wyświetl postUżytkownik dawidgd1 dnia 06 października 2016 - 16:42 napisał

Nie wiem czego się spodziewać po zamontowaniu chłodnic i uzupełnieniu ubytków w płynie
...że albo będzie wszystko ok, albo uszkodziłeś skrzynię.
Obstawiam pierwsze.
Nic nie powinno się stać przez kilka minut takiej pracy.

#3 Offline   dawidgd1


  • Postów: 10
  • Na forum od: 27 cze 2015
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 października 2016 - 22:04

Wyświetl postUżytkownik wojtek81 dnia 09 października 2016 - 08:34 napisał

No właśnie.
Proste.


...że albo będzie wszystko ok, albo uszkodziłeś skrzynię.
Obstawiam pierwsze.
Nic nie powinno się stać przez kilka minut takiej pracy.



Nie znam się na tym stąd mój "elementarny" i może "babski" opis sytuacji. Dziękuję za odpowiedź ;-) Silnik pracował około 1,5 minuty, zasięgnąłem języka u innych użytkowników, którzy mnie uspokoili ;-)
Pozdrawiam








Podobne tematy Zwiń