Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w124] Nie dziala wentylator ogrzewania



69 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Szalap


  • Postów: 20
  • Na forum od: 03 sty 2008
  • Miejscowość: Daleko

Napisano 20 listopad 2009 - 00:27

Witam!

jezeli temat juz bylo to przepraszam ale uzywalem opcji szukaj i nic :!: nie znalazlem :roll:

Mam problem, jakis czas temu podczas jazdy nagle wylaczyl sie wentylator (ogrzewanie) ktory dmucha powietrze przez kratki. Teraz wogole nie dziala nawiew na zadnym "biegu". Czuje ze leci delikatnie cieple powietrze ale poprostu jakby nie dmucha wentylator.

Wiecie w czym moze byc problem? Co to moze byc? Jak sie do tego dostac? Jak to naprawic?

Z gory dziekuje i pozdrawiam Szalap

ps.Jak bylo to prosze o "przekierowanie" i bede tam kontynowal temat

#2 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 20 listopad 2009 - 00:33

Wpisz w wyszukiwarkę "wentylator nawiewu".

w201-w124-niedzialajacy-nawiew-powietrza-vt10476.htm#127418
wentylator-nawiewu-vt12047.htm#142992

#3 Offline   mariuszs


  • Postów: 8
  • Na forum od: 18 sie 2009
  • Miejscowość: Starachowice

Napisano 20 listopad 2009 - 13:35

Bezpiecznik?

#4 Offline   2pac1670


  • Postów: 6
  • Na forum od: 13 paź 2009
  • Miejscowość: Stargard Szczeciński

Napisano 24 listopad 2009 - 17:31

Witam!
Ostatnio wydarzyło mi się to samo.
Piszesz, że nawiew nie działa na żadnym "biegu" odrazu mówię, że nie są to bezpieczniki bo nie dmuchałoby tylko na jakimś położeniu.
U mnie przyczyną był zużyty już silniczek który tym ustrojstwem steruje :(
Koszt naprawy razem z kupnem "nowego" silniczka na szrocie 270zł.

#5 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 24 listopad 2009 - 17:46

Ja ponieważ lubię proste rozwiązania rozebrałbym podszybie i podał 12v bezpośrednio od "krowy" na styki silnika dmuchawy pomijając całą drogę dystrybucyjną napięcia -ta rozbiórka nie jest wcale dramatyczna. Chodzi? To szukamy po kablach usterki, a jak nie to go wyciągamy i badamy czy i co się da zrobić. Ja swój silnik nawiewu wyjąłem i zrobiłem mu przegląd/konserwację zanim klęknie(bo lekko zawodził na "dwójce").
Można zerknąć(oprócz "szukajki" co radził darul) na wtyczkę przy opornicy -ktoś miał poluzowaną(źle wciśniętą :( ) i w pewnym momencie wyskoczyła -koniec dmuchania.... ;-)
BTW -nawet gdy pada "tylko" bezpiecznik konkretnego obwodu/urządzenia jego wymiana wcale nie oznacza usunięcia usterki -chyba, ze go sami "odpaliliśmy". Bo nie padają bez powodu zakładając, że ktoś zamiast 30A nie założy 5ki...

#6 Offline   Gerri


  • Postów: 2067
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Citroen C4

Napisano 24 listopad 2009 - 19:18

Szalap napisał:

nagle wylaczyl sie wentylator (ogrzewanie)
Mógłbyś napisać czy masz tylko ogrzewanie, klimę manualną czy automatyczną - bo są różne systemy sterowania silniczka dmuchawy. Dla mnie to co napisałeś nie jest do końca jednoznaczne.

2pac1670 napisał:

Piszesz, że nawiew nie działa na żadnym "biegu" odrazu mówię, że nie są to bezpieczniki bo nie dmuchałoby tylko na jakimś położeniu.
Nie spotkałem w :( systemu, żeby dla każdego biegu był osobny bezpiecznik. :shock:

kloss72 napisał:

ozebrałbym podszybie i podał 12v bezpośrednio od "krowy" na styki silnika dmuchawy pomijając całą drogę dystrybucyjną napięcia
Jak jest tylko ogrzewanie lub klima manualna - to wtyczka jest w prosty sposób dostępna bez rozbierania podszybia.

#7 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 24 listopad 2009 - 19:34

Gerri napisał:

Jak jest tylko ogrzewanie lub klima manualna - to wtyczka jest w prosty sposób dostępna bez rozbierania podszybia.
Racja -nie pamiętam dobrze ale kojarzę po Twojej uwadze, że przy samym silniku dmuchawy chyba nie ma wtyki, a jest przy opornicy :( . Czy to masz na myśli?

#8 Offline   Gerri


  • Postów: 2067
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Citroen C4

Napisano 24 listopad 2009 - 21:21

Jeżeli jest klima manualna lub ogrzewania - to nad kolumną kierowniczą (pod listwą podszybia, od strony komory silnika) jest opornica w którą wetknięta jest dwupinowa wtyczka prowadząca BEZPOŚREDNIO do silnika dmuchawy, na którą można podać prąd w celu sprawdzenia. Jeżeli w aucie jest klimatyzacja automatyczna - to podanie prądu na tą wtyczkę nic nie da - ponieważ po drodze (pod silnikiem dmuchawy) jest "jeż". W takim wypadku podszybie trzeba rozebrać.

#9 Offline   Szalap


  • Postów: 20
  • Na forum od: 03 sty 2008
  • Miejscowość: Daleko

Napisano 25 listopad 2009 - 15:50

Nie wiem jak mam kilme automatyczna czy nie :-| W vinie mam tak " 580 air conditioner/Tempmatic (с 01.11.1982)" Na desce mam przycisk pomiedzy pokretlami z taka jak by "choinka" i tym wlaczam klime.

Gerri, Poprostu jade mialem dmuchawe wlaczona chyba na 3 biegu i nagle przestalo. (tak jak prad odcielo ;) "

czyli musze rozebrac podszybie i tam czegos poszukac??

#10 Offline   Gerri


  • Postów: 2067
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Citroen C4

Napisano 25 listopad 2009 - 21:48

Jak masz pokrętła - to klima półautomatyczna (ręczna)
W takim przypadku wtyczka prowadząca bezpośrednio do silniczka dmuchawy jest wyprowadzona z zestawu oporników zamontowanego nad kolumną kierowniczą od strony komory silnika. Opornica jest widoczna pod krawędzią podszybia (schylić się i rzucić okiem)
Jeżeli miałeś wrażenie, że przestało działać "jakby wyłączono prąd" - to zacznij od bezpiecznika. Przy tej klimie bezpiecznik jest w głównej skrzynce (w przeciwieństwie do klimy automatycznej - wtedy bezpiecznik jest poza główną skrzynką) Otóż z uwagi na duży prąd pobierany przez dmuchawę gniazdo bezpiecznika (o ile pamiętam nr 12) potrafi się wytopić i "zapaść" w głąb podstawy skrzynki. Wtedy prąd przestaje przepływać.
Następna typowa usterka: dmuchawa ma własny (osobny) styk w stacyjce. Jeżeli uszkodzenie dopiero się zaczęło objawiać, to najczęściej wystarczy "pomanewrować" kluczykiem i dmuchawa się odezwie.
To tyle sugestii na początek. http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/old.gif

#11 Offline   Szalap


  • Postów: 20
  • Na forum od: 03 sty 2008
  • Miejscowość: Daleko

Napisano 27 listopad 2009 - 09:34

Dzieki wielkie Gerri, zobacze i sie odezwe :ok:

#12 Offline   RobertP


  • Postów: 6
  • Na forum od: 19 kwi 2010
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 27 lipiec 2010 - 08:45

Panowie,
nie działa mi dmuchawa na przedostatnim biegu . Jak włączę ostatni bieg, po jakiejś chwili przepala się bezpiecznik. Zaglądałem do oporników dmuchawy ...latają luźno sobie , dodatkowo jeden był przepalony i urwany, następnie ktoś go zwyczajnie skręcił ....
Pytanie :
1.Czy nie działający bieg dmuchawy to może być wina oporników ?
2. Jak wyciągnąć ten cały element z opornikami w celu wymiany na nowy(jest nad kolumną kierownicy)

Pozdrawiam Czytających

#13 Gość_Borgis_


  • Na forum od: --

Napisano 05 lipiec 2013 - 20:35

Tu się podepnę z moim problemem:
nagle przestał pracować wentylator nawiewu a kilka dni wcześniej przestało wiać ze środkowych kratek.
Mam w aucie klimę (dwa pokrętła po lewej i prawej i trzy przyciski środkiem, takie kwadratowe, na fotce prawie jak moje
Dołączona grafika
Poczytałem forum, poszperałem i mam pytanie czy bez rozbierania podszybia się nie obejdzie?
Nie da się jakoś testowo podłączyć 12V aby sprawdzić czy silniczek działa?
Ludzie piszą o jakiejś kostce, jeżu, bezpiecznikach. Ma ktoś może poglądowe fotki? I co z tym brakiem wiania z kratek? Trzeba rozebrać całe auto?

#14 Offline   Chmielu


  • Postów: 4
  • Na forum od: 21 gru 2012
  • Miejscowość: wrocław
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 grudzień 2013 - 10:15

U mnie w w201/190 2.0 Benzyna dzisiaj podczas odwożenia żony do pracy się wyłączyło,ktoś gdzieś pisał że bezpiecznik nr 12 jest od wentylatora więc go wymieniłem, efekt? żaden (później użyłem google tłumacza i okazało się że w 190 bezpiecznik ogrzewania ma numer 1). a więc rozebrałem całą kratkę pod wycieraczką,zdemontowałem osłonę nawiewu i sprawdziłem ręcznie czy luźno kręci wentylator-jak nowy wszystko gra :) Następną czynnością było dobranie się do tego opornika (czyżby nazywa się to jeż?) u mnie znajdował się za akumulatorem pod plastykową osłoną przykręcony na dwie śrubki zdemontowałem i z tyłu wtyczka chyba 7 pinowa i od dołu znajduje się wtyczka do wentylatora 2 pinowa. Ten przekaźnik był bardzo zardzewiały,rozkręciłem wyczyściłem z rdzy sprawdziłem przejście prądu i dla pewności na krótko wpiąłem w 2 pinową wtyczkę kable do akumulatora żeby sprawdzić sam wentylator i działał bez zarzutu. Poskładałem wszystko i sprawdziłem i...wentylator dostał drugie życie :P
P.S na dole zdjęcie opornika znalezione w internecie ;)

Dołączona grafika

Użytkownik Chmielu edytował ten post 21 grudzień 2013 - 10:16


#15 Offline   fazzi


  • Postów: 19
  • Na forum od: 06 gru 2013
  • Miejscowość: Andorra
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 styczeń 2014 - 18:43

U mnie okazało się ,że jak wyżej napisał Gerri styk pod bezpiecznikiem zapadł się niżej i nie było przepływu prądu.

#16 Offline   rein


  • Postów: 71
  • Na forum od: 06 gru 2012
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Ford Probe I gen. '92

Napisano 27 kwiecień 2015 - 21:28

Witam!

Mam mały/wielki problem z wentylatorem dmuchawy od klimy lub z jego instalacją elektryczną: Rezystor wymieniony, sam silnik dmuchawy wymieniony na nowy (podróba). Wszystkie biegi ok oprócz 4. Nie przepala bezpiecznika ale wytapia gniazdo... Przewody dochodące do gniazda nie grzeją się natomiast sam bezpiecznik po ok 30-50 sekundach jest rozpalony. Reszta biegów jest w porządku. Macie jakieś pomysły?

pozdrawiam
Emil

#17 Offline   patrykwarszawa


  • Postów: 169
  • Na forum od: 10 sty 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 kwiecień 2015 - 23:14

Bezpiecznik wg. Schematu ma mieś oporowość? Spróbuj na 30.

#18 Offline   rein


  • Postów: 71
  • Na forum od: 06 gru 2012
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Ford Probe I gen. '92

Napisano 27 kwiecień 2015 - 23:18

Ok. Ale co z instalacją? Na wszelki wypadek mam 2 gaśnice. Co nie zmienia faktu że coś jest nie tak...

#19 Offline   Gerri


  • Postów: 2067
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Citroen C4

Napisano 28 kwiecień 2015 - 07:34

Na 90% jest zanieczyszczony styk w przełączniku dmuchawy odpowiedzialny za najszybszy bieg. Nie rozwiązuje to kwestii nagrzewania się bezpiecznika.

Wyświetl postUżytkownik patrykwarszawa dnia 27 kwiecień 2015 - 23:14 napisał

Bezpiecznik wg. Schematu ma mieś oporowość?
Co to jest "oporowość"????? Od kiedy to w ten sposób określa się bezpieczniki???

Wyświetl postUżytkownik patrykwarszawa dnia 27 kwiecień 2015 - 23:14 napisał

Spróbuj na 30.
Bardzo głupia rada. Może od razu gwoździa wsadzić? To prosta droga do zniszczenia instalacji - jeżeli rzeczywiście prąd jest zbyt duży. Po naprawie najszybszego biegu prąd jeszcze wzrośnie i objaw się nasili. Jeżeli masz możliwość pomiaru prądu to go zmierz. W zasadzie tylko miernikiem cęgowym. Jeżeli takiej możliwości nie masz - to sprawdź zwykłym multimetrem jaki jest spadek napięcia na tym bezpieczniku w czasie pracy dmuchawy. Duży spadek napięcia będzie powodował mocne nagrzewanie się styków i bezpiecznika - nawet jeżeli prąd w układzie jest prawidłowy. Osiadanie dolnego styku bezpiecznika dmuchawy wskutek przegrzania jest problemem znanym, i może być spowodowane utlenieniem styków w skrzynce lub utlenieniem końcówek bezpiecznika. Dokładnie wyczyścić (dolny można nawet wiertełkiem), bezpiecznik wymienić, sprawdzić czy końcówki bezpiecznika są okrągłe (żeby zapewnić styk na jak największej powierzchni), i czy górny styk jest mocno sprężysty i dobrze dociska bezpiecznik. W razie potrzeby dogiąć w dół.

#20 Offline   rein


  • Postów: 71
  • Na forum od: 06 gru 2012
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Ford Probe I gen. '92

Napisano 17 maj 2015 - 20:37

Witam!

Wszystko jest jak najbardziej w porządku u mnie oprócz jednego: bezpiecznik grzeje się na 4 - podejrzewam samą dmuchawę... pieprzone chińskie podróbki.... dodam że opornica sprawna instalacja sprawna przełącznik dmuchawy- na wszelki wypadek dogiąłem styki. Atak z ciekawości: po kiego jest podciśnienie w przełączniku?