Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Nie dziala wentylator ogrzewania



89 odpowiedzi w tym temacie

#61 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 28 października 2016 - 05:50

Prawdopodobnie wirnik ma zwarcie między zwojowe,a bezpiecznik to nie powinien być16A jak w W201.



#62 Offline   RaQu


  • Postów: 151
  • Na forum od: 03 cze 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 03 listopada 2016 - 23:52

Ja swój problem palącego się bezpiecznika rozwiązałem. Wystarczyło wyczyścić silnik wraz z stykami i działa :)

#63 Offline   Mafios


  • Postów: 4
  • Na forum od: 03 gru 2017
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 grudnia 2017 - 10:06

Sprawdziłem że wentylator na krótko działa , napięcie na 3 przewodach do rezystora na czerwonym 12v na żółtym 5v na czarnym masa jest , zauważyłem również odpięte podciśnienie na wysokości schowka a radia i nie wiem gdzie to podłączyć proszę o pomoc

#64 Offline   patrykwarszawa


  • Postów: 246
  • Na forum od: 10 sty 2015
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 grudnia 2017 - 00:45

Kostki rezystor - dmuchawa nie nadpalone? Mi tak raz śmigało a raz musiałem szarpać by drgnęło nawiewem.

#65 Offline   Gerri


  • Postów: 2 646
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 04 grudnia 2017 - 09:53

To masz w końcu rezystor, czy elektroniczny regulator (jeża)? Bo to zasadnicza różnica.

#66 Offline   Mafios


  • Postów: 4
  • Na forum od: 03 gru 2017
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 grudnia 2017 - 20:59

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 04 grudnia 2017 - 09:53 napisał

To masz w końcu rezystor, czy elektroniczny regulator (jeża)? Bo to zasadnicza różnica.
jeża.

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 05 grudnia 2017 - 08:10


#67 Offline   Gerri


  • Postów: 2 646
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 05 grudnia 2017 - 21:31

Jeżeli na czerwonym masz 12, a na żółtym 5 woltów to regulator powinien dać prąd na silnik dmuchawy. Jedyna możliwość, że jest sprawny i nie daje to zwarcie międzyzwojowe na silniku dmuchawy. Wtedy silnik bierze znacznie zawyżony prąd i w jeżu załącza się zabezpieczenie przeciążeniowe. Ale z opisu i mojej praktyki to jeż nie żyje.

#68 Offline   rein


  • Postów: 91
  • Na forum od: 06 gru 2012
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W245
  • Trzeci Mercedes:602
  • Inne auto:Ford Probe I gen. '92

Napisano 05 grudnia 2017 - 23:28

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 28 października 2016 - 05:50 napisał

Prawdopodobnie wirnik ma zwarcie między zwojowe,a bezpiecznik to nie powinien być16A jak w W201.

Może i tak ale nie zmienia to faktu topienia gniazda... Widzę że zima przyszła i temat się odpalił :D

Dmuchawę kupiłem nową co prawda nie oryginał ale na starym oryginale było to samo...

#69 Offline   hadrianus


  • Postów: 248
  • Na forum od: 06 lip 2016
  • Miejscowość: Krajna
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 grudnia 2017 - 23:54

Rozłączenie dmuchawy spowodowane może być uszkodzoną stacyjką. Odpalając auto przekręcamy kluczyk do oporu, jak odpali cofa się do połowy, silnik działa. Jeśli stacyjka się zatnie i nie cofnie to dmuchawa się nie załączy.

#70 Offline   Gerri


  • Postów: 2 646
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 07 grudnia 2017 - 07:23

Napisał wcześniej, że na „jeżu” jest 12v - czyli to nie stacyjka.








Podobne tematy Zwiń