Witam!
jezeli temat juz bylo to przepraszam ale uzywalem opcji szukaj i nic nie znalazlem :roll:
Mam problem, jakis czas temu podczas jazdy nagle wylaczyl sie wentylator (ogrzewanie) ktory dmucha powietrze przez kratki. Teraz wogole nie dziala nawiew na zadnym "biegu". Czuje ze leci delikatnie cieple powietrze ale poprostu jakby nie dmucha wentylator.
Wiecie w czym moze byc problem? Co to moze byc? Jak sie do tego dostac? Jak to naprawic?
Z gory dziekuje i pozdrawiam Szalap
ps.Jak bylo to prosze o "przekierowanie" i bede tam kontynowal temat
2
89 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 20 listopada 2009 - 00:27
#2 Gość__
Napisano 20 listopada 2009 - 00:33
Wpisz w wyszukiwarkę "wentylator nawiewu".
w201-w124-niedzialajacy-nawiew-powietrza-vt10476.htm#127418
wentylator-nawiewu-vt12047.htm#142992
w201-w124-niedzialajacy-nawiew-powietrza-vt10476.htm#127418
wentylator-nawiewu-vt12047.htm#142992
#3
Napisano 20 listopada 2009 - 13:35
Bezpiecznik?
#4
Napisano 24 listopada 2009 - 17:31
Witam!
Ostatnio wydarzyło mi się to samo.
Piszesz, że nawiew nie działa na żadnym "biegu" odrazu mówię, że nie są to bezpieczniki bo nie dmuchałoby tylko na jakimś położeniu.
U mnie przyczyną był zużyty już silniczek który tym ustrojstwem steruje
Koszt naprawy razem z kupnem "nowego" silniczka na szrocie 270zł.
Ostatnio wydarzyło mi się to samo.
Piszesz, że nawiew nie działa na żadnym "biegu" odrazu mówię, że nie są to bezpieczniki bo nie dmuchałoby tylko na jakimś położeniu.
U mnie przyczyną był zużyty już silniczek który tym ustrojstwem steruje
Koszt naprawy razem z kupnem "nowego" silniczka na szrocie 270zł.
#5 Gość__
Napisano 24 listopada 2009 - 17:46
Ja ponieważ lubię proste rozwiązania rozebrałbym podszybie i podał 12v bezpośrednio od "krowy" na styki silnika dmuchawy pomijając całą drogę dystrybucyjną napięcia -ta rozbiórka nie jest wcale dramatyczna. Chodzi? To szukamy po kablach usterki, a jak nie to go wyciągamy i badamy czy i co się da zrobić. Ja swój silnik nawiewu wyjąłem i zrobiłem mu przegląd/konserwację zanim klęknie(bo lekko zawodził na "dwójce").
Można zerknąć(oprócz "szukajki" co radził darul) na wtyczkę przy opornicy -ktoś miał poluzowaną(źle wciśniętą ) i w pewnym momencie wyskoczyła -koniec dmuchania.... ;-)
BTW -nawet gdy pada "tylko" bezpiecznik konkretnego obwodu/urządzenia jego wymiana wcale nie oznacza usunięcia usterki -chyba, ze go sami "odpaliliśmy". Bo nie padają bez powodu zakładając, że ktoś zamiast 30A nie założy 5ki...
Można zerknąć(oprócz "szukajki" co radził darul) na wtyczkę przy opornicy -ktoś miał poluzowaną(źle wciśniętą ) i w pewnym momencie wyskoczyła -koniec dmuchania.... ;-)
BTW -nawet gdy pada "tylko" bezpiecznik konkretnego obwodu/urządzenia jego wymiana wcale nie oznacza usunięcia usterki -chyba, ze go sami "odpaliliśmy". Bo nie padają bez powodu zakładając, że ktoś zamiast 30A nie założy 5ki...
#6
Napisano 24 listopada 2009 - 19:18
Szalap napisał:
nagle wylaczyl sie wentylator (ogrzewanie)
2pac1670 napisał:
Piszesz, że nawiew nie działa na żadnym "biegu" odrazu mówię, że nie są to bezpieczniki bo nie dmuchałoby tylko na jakimś położeniu.
kloss72 napisał:
ozebrałbym podszybie i podał 12v bezpośrednio od "krowy" na styki silnika dmuchawy pomijając całą drogę dystrybucyjną napięcia
#7 Gość__
Napisano 24 listopada 2009 - 19:34
Gerri napisał:
Jak jest tylko ogrzewanie lub klima manualna - to wtyczka jest w prosty sposób dostępna bez rozbierania podszybia.
#8
Napisano 24 listopada 2009 - 21:21
Jeżeli jest klima manualna lub ogrzewania - to nad kolumną kierowniczą (pod listwą podszybia, od strony komory silnika) jest opornica w którą wetknięta jest dwupinowa wtyczka prowadząca BEZPOŚREDNIO do silnika dmuchawy, na którą można podać prąd w celu sprawdzenia. Jeżeli w aucie jest klimatyzacja automatyczna - to podanie prądu na tą wtyczkę nic nie da - ponieważ po drodze (pod silnikiem dmuchawy) jest "jeż". W takim wypadku podszybie trzeba rozebrać.
#9
Napisano 25 listopada 2009 - 15:50
Nie wiem jak mam kilme automatyczna czy nie :-| W vinie mam tak " 580 air conditioner/Tempmatic (с 01.11.1982)" Na desce mam przycisk pomiedzy pokretlami z taka jak by "choinka" i tym wlaczam klime.
Gerri, Poprostu jade mialem dmuchawe wlaczona chyba na 3 biegu i nagle przestalo. (tak jak prad odcielo "
czyli musze rozebrac podszybie i tam czegos poszukac??
Gerri, Poprostu jade mialem dmuchawe wlaczona chyba na 3 biegu i nagle przestalo. (tak jak prad odcielo "
czyli musze rozebrac podszybie i tam czegos poszukac??
#10
Napisano 25 listopada 2009 - 21:48
Jak masz pokrętła - to klima półautomatyczna (ręczna)
W takim przypadku wtyczka prowadząca bezpośrednio do silniczka dmuchawy jest wyprowadzona z zestawu oporników zamontowanego nad kolumną kierowniczą od strony komory silnika. Opornica jest widoczna pod krawędzią podszybia (schylić się i rzucić okiem)
Jeżeli miałeś wrażenie, że przestało działać "jakby wyłączono prąd" - to zacznij od bezpiecznika. Przy tej klimie bezpiecznik jest w głównej skrzynce (w przeciwieństwie do klimy automatycznej - wtedy bezpiecznik jest poza główną skrzynką) Otóż z uwagi na duży prąd pobierany przez dmuchawę gniazdo bezpiecznika (o ile pamiętam nr 12) potrafi się wytopić i "zapaść" w głąb podstawy skrzynki. Wtedy prąd przestaje przepływać.
Następna typowa usterka: dmuchawa ma własny (osobny) styk w stacyjce. Jeżeli uszkodzenie dopiero się zaczęło objawiać, to najczęściej wystarczy "pomanewrować" kluczykiem i dmuchawa się odezwie.
To tyle sugestii na początek. http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/old.gif
W takim przypadku wtyczka prowadząca bezpośrednio do silniczka dmuchawy jest wyprowadzona z zestawu oporników zamontowanego nad kolumną kierowniczą od strony komory silnika. Opornica jest widoczna pod krawędzią podszybia (schylić się i rzucić okiem)
Jeżeli miałeś wrażenie, że przestało działać "jakby wyłączono prąd" - to zacznij od bezpiecznika. Przy tej klimie bezpiecznik jest w głównej skrzynce (w przeciwieństwie do klimy automatycznej - wtedy bezpiecznik jest poza główną skrzynką) Otóż z uwagi na duży prąd pobierany przez dmuchawę gniazdo bezpiecznika (o ile pamiętam nr 12) potrafi się wytopić i "zapaść" w głąb podstawy skrzynki. Wtedy prąd przestaje przepływać.
Następna typowa usterka: dmuchawa ma własny (osobny) styk w stacyjce. Jeżeli uszkodzenie dopiero się zaczęło objawiać, to najczęściej wystarczy "pomanewrować" kluczykiem i dmuchawa się odezwie.
To tyle sugestii na początek. http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/old.gif
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] czujnik załączający wentylator |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MarcinCIE |
|
|
|
[W124] brak ogrzewania |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[W201] Problem z regulacją ogrzewania |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gość_Rudkie_ |
|
||
[w201] Uszkodzone pokrętło regulacji temperatury ogrzewania |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | WoerGi |
|
||
W 124 Centralka w drzwiach nie zawsze dziala - brak reakcji klami |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Patryk96 |
|