Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Nie dziala wentylator ogrzewania



89 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Szalap


  • Postów: 20
  • Na forum od: 03 sty 2008
  • Miejscowość: Daleko

Napisano 27 listopada 2009 - 09:34

Dzieki wielkie Gerri, zobacze i sie odezwe :ok:



#12 Offline   RobertP


  • Postów: 6
  • Na forum od: 19 kwi 2010
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 27 lipca 2010 - 08:45

Panowie,
nie działa mi dmuchawa na przedostatnim biegu . Jak włączę ostatni bieg, po jakiejś chwili przepala się bezpiecznik. Zaglądałem do oporników dmuchawy ...latają luźno sobie , dodatkowo jeden był przepalony i urwany, następnie ktoś go zwyczajnie skręcił ....
Pytanie :
1.Czy nie działający bieg dmuchawy to może być wina oporników ?
2. Jak wyciągnąć ten cały element z opornikami w celu wymiany na nowy(jest nad kolumną kierownicy)

Pozdrawiam Czytających

#13 Gość_Borgis_


  • Na forum od: --

Napisano 05 lipca 2013 - 20:35

Tu się podepnę z moim problemem:
nagle przestał pracować wentylator nawiewu a kilka dni wcześniej przestało wiać ze środkowych kratek.
Mam w aucie klimę (dwa pokrętła po lewej i prawej i trzy przyciski środkiem, takie kwadratowe, na fotce prawie jak moje
Dołączona grafika
Poczytałem forum, poszperałem i mam pytanie czy bez rozbierania podszybia się nie obejdzie?
Nie da się jakoś testowo podłączyć 12V aby sprawdzić czy silniczek działa?
Ludzie piszą o jakiejś kostce, jeżu, bezpiecznikach. Ma ktoś może poglądowe fotki? I co z tym brakiem wiania z kratek? Trzeba rozebrać całe auto?

#14 Offline   Chmielu


  • Postów: 4
  • Na forum od: 21 gru 2012
  • Miejscowość: wrocław
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 grudnia 2013 - 10:15

U mnie w w201/190 2.0 Benzyna dzisiaj podczas odwożenia żony do pracy się wyłączyło,ktoś gdzieś pisał że bezpiecznik nr 12 jest od wentylatora więc go wymieniłem, efekt? żaden (później użyłem google tłumacza i okazało się że w 190 bezpiecznik ogrzewania ma numer 1). a więc rozebrałem całą kratkę pod wycieraczką,zdemontowałem osłonę nawiewu i sprawdziłem ręcznie czy luźno kręci wentylator-jak nowy wszystko gra :) Następną czynnością było dobranie się do tego opornika (czyżby nazywa się to jeż?) u mnie znajdował się za akumulatorem pod plastykową osłoną przykręcony na dwie śrubki zdemontowałem i z tyłu wtyczka chyba 7 pinowa i od dołu znajduje się wtyczka do wentylatora 2 pinowa. Ten przekaźnik był bardzo zardzewiały,rozkręciłem wyczyściłem z rdzy sprawdziłem przejście prądu i dla pewności na krótko wpiąłem w 2 pinową wtyczkę kable do akumulatora żeby sprawdzić sam wentylator i działał bez zarzutu. Poskładałem wszystko i sprawdziłem i...wentylator dostał drugie życie :P
P.S na dole zdjęcie opornika znalezione w internecie ;)

Dołączona grafika

Użytkownik Chmielu edytował ten post 21 grudnia 2013 - 10:16


#15 Offline   fazzi


  • Postów: 23
  • Na forum od: 06 gru 2013
  • Miejscowość: Andorra
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 stycznia 2014 - 18:43

U mnie okazało się ,że jak wyżej napisał Gerri styk pod bezpiecznikiem zapadł się niżej i nie było przepływu prądu.

#16 Offline   rein


  • Postów: 91
  • Na forum od: 06 gru 2012
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W245
  • Trzeci Mercedes:602
  • Inne auto:Ford Probe I gen. '92

Napisano 27 kwietnia 2015 - 21:28

Witam!

Mam mały/wielki problem z wentylatorem dmuchawy od klimy lub z jego instalacją elektryczną: Rezystor wymieniony, sam silnik dmuchawy wymieniony na nowy (podróba). Wszystkie biegi ok oprócz 4. Nie przepala bezpiecznika ale wytapia gniazdo... Przewody dochodące do gniazda nie grzeją się natomiast sam bezpiecznik po ok 30-50 sekundach jest rozpalony. Reszta biegów jest w porządku. Macie jakieś pomysły?

pozdrawiam
Emil

#17 Offline   patrykwarszawa


  • Postów: 246
  • Na forum od: 10 sty 2015
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 kwietnia 2015 - 23:14

Bezpiecznik wg. Schematu ma mieś oporowość? Spróbuj na 30.

#18 Offline   rein


  • Postów: 91
  • Na forum od: 06 gru 2012
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W245
  • Trzeci Mercedes:602
  • Inne auto:Ford Probe I gen. '92

Napisano 27 kwietnia 2015 - 23:18

Ok. Ale co z instalacją? Na wszelki wypadek mam 2 gaśnice. Co nie zmienia faktu że coś jest nie tak...

#19 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 28 kwietnia 2015 - 07:34

Na 90% jest zanieczyszczony styk w przełączniku dmuchawy odpowiedzialny za najszybszy bieg. Nie rozwiązuje to kwestii nagrzewania się bezpiecznika.

Wyświetl postUżytkownik patrykwarszawa dnia 27 kwietnia 2015 - 23:14 napisał

Bezpiecznik wg. Schematu ma mieś oporowość?
Co to jest "oporowość"????? Od kiedy to w ten sposób określa się bezpieczniki???

Wyświetl postUżytkownik patrykwarszawa dnia 27 kwietnia 2015 - 23:14 napisał

Spróbuj na 30.
Bardzo głupia rada. Może od razu gwoździa wsadzić? To prosta droga do zniszczenia instalacji - jeżeli rzeczywiście prąd jest zbyt duży. Po naprawie najszybszego biegu prąd jeszcze wzrośnie i objaw się nasili. Jeżeli masz możliwość pomiaru prądu to go zmierz. W zasadzie tylko miernikiem cęgowym. Jeżeli takiej możliwości nie masz - to sprawdź zwykłym multimetrem jaki jest spadek napięcia na tym bezpieczniku w czasie pracy dmuchawy. Duży spadek napięcia będzie powodował mocne nagrzewanie się styków i bezpiecznika - nawet jeżeli prąd w układzie jest prawidłowy. Osiadanie dolnego styku bezpiecznika dmuchawy wskutek przegrzania jest problemem znanym, i może być spowodowane utlenieniem styków w skrzynce lub utlenieniem końcówek bezpiecznika. Dokładnie wyczyścić (dolny można nawet wiertełkiem), bezpiecznik wymienić, sprawdzić czy końcówki bezpiecznika są okrągłe (żeby zapewnić styk na jak największej powierzchni), i czy górny styk jest mocno sprężysty i dobrze dociska bezpiecznik. W razie potrzeby dogiąć w dół.

#20 Offline   rein


  • Postów: 91
  • Na forum od: 06 gru 2012
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W245
  • Trzeci Mercedes:602
  • Inne auto:Ford Probe I gen. '92

Napisano 17 maja 2015 - 20:37

Witam!

Wszystko jest jak najbardziej w porządku u mnie oprócz jednego: bezpiecznik grzeje się na 4 - podejrzewam samą dmuchawę... pieprzone chińskie podróbki.... dodam że opornica sprawna instalacja sprawna przełącznik dmuchawy- na wszelki wypadek dogiąłem styki. Atak z ciekawości: po kiego jest podciśnienie w przełączniku?








Podobne tematy Zwiń