Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] OM601 (2.0D) - żabkowanie


36 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 26 maja 2017 - 11:45

Pompa podała 205ml, więc raczej jest w porządku.



#22 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 maja 2017 - 12:50

Nie wiem czy istotne ale umnie silnik na filtrze paliwa z 6 dziurami zle chodzil i wymienilem na 8 dziur i wpozadku, moze inna przepustowosc. Nie wiem ile ty masz dziur w filtrze.To 200d to raczej nie masz ARA na pompie ani zadnych innych pinow do kabli.

#23 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 26 maja 2017 - 13:40

Nie pamiętam ilo dziurkowy mam filtr. Ale skoro wydajność jest dobra, to raczej ma odpowiednią przepustowość.
ARA nie mam. Muszę się jeszcze tym wtryskom przyjrzeć.

#24 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 26 maja 2017 - 15:38

Wyświetl postUżytkownik Szarik dnia 25 maja 2017 - 18:02 napisał

Ciężko go wyjąć i da się go naprawić?

Musisz wyjąć pompę wtryskową, bo przestawiacz jest na wałku pompy na wielowypuście. Jest on wbudowany w koło zębate napędu pompy, musisz zdjąć to koło z łańcucha rozrządu. Wyjdzie całość od strony vacum pompy po jej demontażu.

#25 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 maja 2017 - 16:32

Tylko pamietaj o gwincie lewym na srubie skrecajacej kolo zebate rozrzadu z pompa wtryskowa.Wyjmij pompe, nie wyjmuj kola niech zostanie na lancuchu i bedzie widac czy sprezynki sa wpozadku sprawdzisz srubokretem czy sa sztywne.Osobiscie uwazam ze to sie nie psuje .Dołączona grafika

#26 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 26 maja 2017 - 19:46

Czyli ogólnie sporo roboty. Ciężko jest wyjąć pompę?
W drugim aucie muszę zrobić wtryski, więc przyrząd i tak mi się przyda, to przy okazji sprawdzę moje. A jak to nie one, to sprawdzę przyspieszacz.

#27 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 29 maja 2017 - 10:02

U mnie jest podobnie ale przez parę lat tak to opanowałem, że nie mam problemu aby jeździć bez żabkowania :mrgreen:

#28 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 29 maja 2017 - 10:23

No ja też to opanowałem na tyle, że rzadko się zdarza żabkowanie. Jednak drażni mnie, że w ogóle występuje i chciałbym to zmienić :)

#29 Offline   lukas125p


  • Postów: 65
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Drzewica
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 stycznia 2020 - 18:23

Mam podobny problem, przy ruszaniu (puszczaniu sprzęgła) bez gazu silnik i skrzynia dostaje drgań (szarpie) widziałem z kanału, na połączeniach wału niema luzów, ponadto wystarczy tylko delikatnie wcisnąć gaz (na 800-900 obr/min) i szarpania niema. Gdy silnik się rozgrzeje wyłącza mi się obrotomierz. Obstawiam regulator wolnych obrotów pompy wtryskowej, ale jak to sprawdzić/ jak to się naprawia? Łożysko oporowe też mi trochę słychać jak się jest pod samochodem ale zdaje mi się że to nie sprzęgło, wolałbym sprawdzić pompę, ponieważ czasami na rozgrzanym ma też objaw delikatnego bujania silnikiem (na wolnych obrotach). Nie jest padnięty srebrny przekaźnik za akumulatorem ponieważ podmieniałem z innym autem i było to samo (szarpanie i obrotomierz wyłacza się jak auto złapie trochę temperatury ok 40 stopni). Poza tym wszystko ok, poduszki pod silnikiem nowe, kiwaczka, rolka, pasek, amortyzatorek zmieniałem ostatnio, pali na dotyk za każdym razem. Proszę o pomoc.

Użytkownik lukas125p edytował ten post 06 stycznia 2020 - 18:39


#30 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 stycznia 2020 - 20:10

Podpora wału. Sprawdź dokładnie, czy nie ma nawet najmniejszej szczelinki
Kąt wtrysku przyspieszyć, z latami łańcuch się wyciąga i liczba cetanowa paliwa spada...

Użytkownik T34 edytował ten post 06 stycznia 2020 - 20:20









Podobne tematy Zwiń