[W124] OM601 (2.0D) - żabkowanie
#1
Napisano 09 października 2016 - 12:14
Na wstępie zaznaczę, że czytałem inne tematy o szarpaniu, ale tam są pomieszane obiawy uszkodzenia układu przeniesienia napędu itp. a chciałbym, by ten temat dotyczył konkretnie żabkowania. Jeśli jednak moderatorzy twierdzą inaczej, proszę o przeniesienie tematu.
A teraz do rzeczy.
Posiadam mercedesa W124 2.0D. Jest z nim taki problem, że żabkuje. Występuje to:
- gdy przy ruszaniu nie przyduszę sprzęgła
- gdy po zmianie biegu dam trochę za dużo gazu
- czasami podczas podjazdu pod górę
- po odpuszczeniu gazu też kilka razy zabuja samochodem
- gdy odpuszczę gaz i ponownie wcisnę (nie ważne jak delikatnie dodam gazu, zawsze mniej lub bardziej żabkuje)
Dodatkowo, gdy jadę np. na 3 i przy ok 60km/h wrzucę 4, to auto za szarpie kilka razy dosyć mocno a potem przez jakiś czas czuję delikatne szarpnięcia.
Podczas jazdy na 1 lub 3, przy dodaniu i odjęciu gazu czuć, że lewarek trochę "idzie" do przodu i tyłu - normalna rzecz. Gdy auto zaczyna żabkować, to też czuć przesuwanie się lewarka. Ponadto, jak autem już nie szarpie, to lewarek jeszcze chwilę chodzi przód-tył, jakby silnikiem dalej bujało.
Posiadam EGR, ale jego odłączenie nic nie zmienia. ARA nie mam. W przewodach nie widać bąbelków powietrza. Filtr wstępny jest nowy.
Co może powodować takie obiawy?
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
#2
Napisano 10 października 2016 - 19:07
#3
Napisano 11 października 2016 - 17:41
Tarcza, o ile może dawać się we znaki, to raczej podczas przyspieszania. Jak masz bonanzę jak szybko puścisz gaz, to tylko luzy w przeniesieniu napędu.
#4
Napisano 12 października 2016 - 14:45
A co do sprzęgła, to jakoś nie wygląda mi na jego uszkodzenie... Mogę się mylić, ale czy powodowałoby ono takie żabkowanie (auto zachowuje się jak bym dodawał i odejmował gaz)?
#5
Napisano 12 października 2016 - 17:30
#6
Napisano 12 października 2016 - 17:32
Użytkownik Szarik dnia 12 października 2016 - 14:45 napisał
Kiedyś w wątku o łączniku elastycznym wał-skrzynia pisałem o swojej przygodzie. Kupiłem najtańszy zamiennik za 105 zł. Jadąc nocą na S-7 Gdańsk-Warszawa nagle "pierdut!". I nic, jechałem dalej. Następnego dnia zauważyłem, że na 2 biegu i z początku na trzecim jak przyspieszałem cały samochód się trząsł (po jechaniu pod górkę lewarek od biegów latał jak szalony), a po gwałtownym dodaniu/odjęciu gazu żabkował. Po zajrzeniu pod auto ujrzałem tylko dziurę w przegubie po jednej z tulejek i śrubie. Jeździłem na 5 śrubach, zamiast 6. Najbardziej to było odczuwalne przy małych prędkościach (2 i początek 3 biegu). Potem wał już tak szybko się obraca, że zgodnie z prawami fizyki mimośród się kasuje. Wówczas miałem te same objawy co Ty, z tym, że niektóre tylko przy wolnej jeździe, a niektóre (jak np. żabkowanie) cały czas
Jak po wymianie łącznika na lepszy poluzowała mi się jedna ze śrub, poznałem to po dzwonieniu i... powrocie drgań i żabkowania.
Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 12 października 2016 - 17:37
#7
Napisano 12 października 2016 - 22:24
Amortyzatorek gazu, łączniki i podpora wału, poduszki na tylnym wózku i reszta zawiasu tył sprawdzone/wymienione. Nikt nie wie co to może być a każdy mechanik rozkłada ręce.
Mi się wydaje że problem leży gdzieś w pompie wtryskowej ale nie wiem dokładnie gdzie...
Sprzęgło odpada, u mnie szarpie jak opisałem przy dodaniu lub ujęciu gazu sprzęgla nie dotykam.
#8
Napisano 13 października 2016 - 06:21
Użytkownik markslew dnia 12 października 2016 - 17:30 napisał
Użytkownik jaszek7777 dnia 12 października 2016 - 17:32 napisał
Użytkownik windlock dnia 12 października 2016 - 22:24 napisał
Dokładnie, u mnie jest to samo.
Jeszcze w weekend zmienię filtr powietrza, bo widziałem, że jest już brudny. Dodatkowo zauważyłem, że mam w kolektorze dużo sadzy (przez EGR).
#9
Napisano 13 października 2016 - 11:30
Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 13 października 2016 - 11:30
#10
Napisano 13 października 2016 - 18:27
P.S. Tak na marginesie, to po dziś dzień czasami (jak chłodno) poszarpie mi przy ruszaniu rano. Olałem to już I jeżdżę tak 2 lata. Aha, jak wymieniłem ten łącznik, drga trochę inaczej Nie mam u siebie tłumika drgań skrętnych założonego. Powinien być w mojej wersji (patrz profil)?
Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 13 października 2016 - 18:31
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Wyciągnięcie Silnika OM601 2.0 Diesel |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lownois |
|
||
[OM601] Problem z wtryskiwaczami |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Dulson |
|
|
|
[W201] OM601 - Mocowanie wiązki przewodów przy filtrze oleju |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
||
Czkanie, dławienie, żabkowanie - co może być przyczyną? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | igorro |
|
||
[W124/W201] OM601/OM602/OM603 problemy z silnikiem-temat zbiorczy |
HydePark | inutile |
|