Skocz do zawartości




[W201] b4k3 2.5D 1985


34 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   inutile


  • Postów: 1 458
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 października 2016 - 07:32

Kolega aarmir dobrze prawi: ściągnij benzynkę (najlepiej z Niemiec), przełóż silnik z bebechami i skrzynią/wałem/mostem i gra muzyka. Odratowanie tego egzemplarza to już kwota pięciocyfrowa. Wiem co mówię, bo też miałem taki dylemat (na tym forum z resztą).

Użytkownik inutile edytował ten post 21 października 2016 - 07:32




#22 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 21 października 2016 - 08:00

Ja inaczej napiszę!!!
Sprzedaż takich pojazdów powinna być karana i szkoda że właściciel nie podjechał na stację diagnostyczna przed zakupem. Sądząc po kwocie jaka była za ten samochód, na remonty jest znacznie mniej

Przykre to jest, ale autem w tym stanie możesz zrobić sobie, albo co gorsza innym użytkownikom drogi krzywdę !!!

#23 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 21 października 2016 - 08:11

Nie no, na pole po pyry jak znalazł :D Nie dalej :D
Z tej kanapy też za wiele nie udziargasz...poprujesz i będą paski kilkunastu centymetrowe, z którymi nic nie da się zrobić...

#24 Offline   carl00s


  • Postów: 2 002
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 października 2016 - 09:37

No do showcara się to nie nada, fakt. Ale spójrz na to przez pryzmat ogólnego stanu omawianego egzemplarza. Myślisz, że jeden szew nadprogramowo na fotelu uczyni różnicę?

:E

Wyświetl postUżytkownik pawel14b3 dnia 21 października 2016 - 08:00 napisał

a inaczej napiszę!!!
Sprzedaż takich pojazdów powinna być karana i szkoda że właściciel nie podjechał na stację diagnostyczna przed zakupem. Sądząc po kwocie jaka była za ten samochód, na remonty jest znacznie mniej

Przykre to jest, ale autem w tym stanie możesz zrobić sobie, albo co gorsza innym użytkownikom drogi krzywdę !!!

Dlaczego handel miałby być zakazany? Owszem, wielu kupuje złom nieświadomie, całkowicie świadomie natomiast zaniedbując swoje prawo do sprawdzenia przedmiotu transakcji, oraz zapominając w atakach szału i fal gorąca, że nie ma w tym pięknym kraju obowiązku kupowania.

Cytując klasyka:

"Zmierz jak skaczą tętna, na widok piękna każdy to potentat w drodze do szczęścia... A gadżet? Ma to pokaże, jak nie, leży on w sferze jego marzeń... Na badziew też ma chrapkę w zasadzie i kapkę jest w stanie przyjąć od losu w darze. Na razie zwierz ma łapkę na ladzie i gadkę w stylu - chcę mieć więcej na składzie".


Ale co z ludźmi, którzy świadomie chcą kupić takiego sztrucla? 80% forum włącznie z Tobą utknęłaby albo na etapie sprzedaży, albo zakupu swojego wymarzonego Benza zablokowana zakazem handlu sztruclami.
;)

#25 Offline   golas9


  • Postów: 181
  • Na forum od: 13 cze 2008
  • Miejscowość: ...
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 października 2016 - 11:14

Czasem lepiej podjąć męską decyzję i odpuścić niż brnąć dalej i oszukiwać siebie, że coś z tego będzie... Utrzymanie rdzewiejącego Mercedesa w stanie blacharsko niepogorszonym jest kosztowne a co dopiero prostowanie takich zaniedbań.

#26 Offline   b4k3


  • Postów: 21
  • Na forum od: 06 cze 2009
  • Miejscowość: Góralowo
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Subaru

Napisano 22 października 2016 - 20:05

Wyświetl postUżytkownik carl00s dnia 20 października 2016 - 15:13 napisał

Proponuję zastosowac system perski w przypadku tego auta. Decyzje podjete na trzezwo nalezy przemyslec jeszcze raz przy alkoholu, i na odwrot, podjete przy alkoholu przemyslec jeszcze raz na trzezwo.

Hehehe uśmiałem się bo wcześniej nie znałem tego systemu , ale zastosowałem się do niego 2 razy ... oczywiście z przymrużeniem oka ;)

Wyświetl postUżytkownik aarmir dnia 20 października 2016 - 22:27 napisał

Użytkownik b4k3 dnia 15 październik 2016 - 17:05 napisał
Chciałbym go wpisać w rejestr pojazdów zabytkowych i pójść w kierunku youngtimer'a

Ja z kolei nie chciałbym odbierać na początku marzeń, ale mhm...nie ma szans ;)

Dlaczego nie ma szans ? Pytam poważnie.
Czytałem opis warunków wpisania samochodu do Rejestru Pojazdów Zabytkowych i ten mercedes wg. mnie spełnia te warunki.
Więcej informacji będę miał jak spotkam się rzeczoznawcą bo od niego muszę zacząć cały proces.

Wyświetl postUżytkownik inutile dnia 21 października 2016 - 07:32 napisał

Kolega aarmir dobrze prawi: ściągnij benzynkę (najlepiej z Niemiec), przełóż silnik z bebechami i skrzynią/wałem/mostem i gra muzyka. Odratowanie tego egzemplarza to już kwota pięciocyfrowa. Wiem co mówię, bo też miałem taki dylemat (na tym forum z resztą).

Diesel w budzie benzyniaka będzie mnie bardziej raził niż 1985 rok w dowodzie , który postaram się zmienić na 1991 zgodny z nr VIN.
Tak , więc raczej to rozwiązanie odpada , ale jakby się trafił diesel z uszkodzonym silnikiem albo ogólnie z uszkodzonym zespołem napędowym to wtedy jest do bardzo dobre rozwiązanie :piwo:

Wyświetl postUżytkownik pawel14b3 dnia 21 października 2016 - 08:00 napisał

Sądząc po kwocie jaka była za ten samochód, na remonty jest znacznie mniej

Samochód został przeze mnie uratowany przed złomowaniem. Nie był wyszukiwany w internecie z chęci posiadania Mercedesa i nie był przez to wyszukiwany za wszelką cenę po najniższej możliwej cenie zakupu , więc nie masz racji robiąc ze mnie centusia lub dusigrosza !
Akurat finanse w tym przypadku stoją na wystarczającym poziomie, ale nie będzie to argument do przeforsowania decyzji na "tak !"

Wyświetl postUżytkownik majsterus dnia 21 października 2016 - 08:11 napisał

Z tej kanapy też za wiele nie udziargasz...poprujesz i będą paski kilkunastu centymetrowe, z którymi nic nie da się zrobić...

Wyświetl postUżytkownik carl00s dnia 21 października 2016 - 09:37 napisał

Ale spójrz na to przez pryzmat ogólnego stanu omawianego egzemplarza. Myślisz, że jeden szew nadprogramowo na fotelu uczyni różnicę?

:E

Zakupione siedzisko tylnej kanapy będzie wystarczającym dawcą materiału by zreperować siedzisko w fotelu kierowcy i wystarczającym dawcą materiału by wstawić go w oparciu tylnej kanapy ( tutaj wystąpi ponadprogramowy szew ) skąd wezmę wystarczająco długi kawałek materiału by zreperować oparcie w fotelu kierowcy.

Wyświetl postUżytkownik golas9 dnia 21 października 2016 - 11:14 napisał

Czasem lepiej podjąć męską decyzję i odpuścić niż brnąć dalej i oszukiwać siebie, że coś z tego będzie... Utrzymanie rdzewiejącego Mercedesa w stanie blacharsko niepogorszonym jest kosztowne a co dopiero prostowanie takich zaniedbań.

Święta racja , zgadzam się w 100 %
Jednak w moim przypadku zakup tego mercedesa był za śmiesznie niską cenę, więc nawet jeśli zainwestuje jeszcze dwa tysiące złotych to w chwili ,w której odejdzie mi ochota na dalszą reanimację tego mercedesa zawsze mogę go sprzedać handlarzom. Obecnie najhojnieszy z nich dawał trzy tysiące trzysta złotych i w ostateczności wyjdę na zero a ile doświadczenia mi zostanie ... :old:

Reasumując.
Czas - mam
Garaż / narzędzia - mam
Pieniądze - mam
Ochotę i parcie by komukolwiek cokolwiek udowodnić - nie mam
Chęć do dłubania w samochodach - mam od dziecka

Zobaczę na ile mnie stać i kiedy ewentualnie odpuszczę temat. Taki test wytrwałości ;P
Na chwile obecną w poniedziałek wjadę jeszcze raz na kanał by ocenić miejsce gdzie przykręca się tylną kołyskę i jeszcze raz zrobię przegląd wszystkich miejsc gdzie elementy sa przykręcane / mocowane.
Czy jest jeszcze inne miejsce / miejsca newralgiczne , które należy dokładnie oglądnąć by później rzeczowo ocenić sensowność dalszych , ewentualnych prac przy reanimacji tego samochodu?

Aha ;)
Prawie zapomniałem o nowym zakupie
16 calowe felgi do , których mam opony 205/55/16 bo obecnie są założone nieoryginalne felgi 15 calowe z oponami 195/65/15

Dołączona grafika

Pozdrawiam.

Użytkownik b4k3 edytował ten post 22 października 2016 - 20:07


#27 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 22 października 2016 - 21:28

Nie to, że namawiam do topienia funduszy, ale Artur już pokazał że z truchła się da wyciągnąć samochód bez wstydu :)
I ja chyba też coś tam udziergałem z coupe... :E
Zabytku z tego nie będzie, bo zbyt potężną renowację byś tu musiał odsztafirować. Dziesiątki, powiadam Ci- dziesiątki tysięcy złotych, budowa samochodu od podłogi w górę. Chyba że po prostu znajdzie się rzeczoznawca, który za 1000 zł przypieczątkuje Ci papierek na wszystko- szpachlę, zamienniki, spawy, nieoryginalne śruby i całą resztę- i pójdzie zadowolony do domu. Ale co to za zabytek...
Ale sprawna stara gablota z prezencją- ogarniesz ;) Felunek już zrobi robotę :E

#28 Offline   biszkopt


  • Postów: 887
  • Na forum od: 27 wrz 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:124 300 CE-24

Napisano 23 października 2016 - 07:19

Wyświetl postUżytkownik Sawyer dnia 22 października 2016 - 21:28 napisał

Nie to, że namawiam do topienia funduszy,

A ja wręcz odwrotnie. Top kasę, hobby musi kosztować.
Liczę na fotorelację z napraw :)

#29 Offline   maciejd


  • Postów: 753
  • Na forum od: 03 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Clio, Laguna, 2x Transit, Żuk

Napisano 23 października 2016 - 07:49

Wyświetl postUżytkownik biszkopt dnia 23 października 2016 - 07:19 napisał

A ja wręcz odwrotnie. Top kasę, hobby musi kosztować.
Liczę na fotorelację z napraw
No musi, ale można ją topić w inny sposób. Np. W cenie wyspawania tego egzemplarza kupić coś, co zastąpi sztukowanie elementów konstrukcyjnych i ogarnianie rzeczy mniej krytycznych - być może okażą się równie przyjemne.

Fotorelacja - też uwielbiam, ale osobiście nie chciał bym, aby po kilku stronach z fotami "welding porn" była prośba o zamknięcie galerii. Tym bardziej, że chłopak posiada fundusze i zaplecze (garaż), więc inne rzeczy pewnie ogarnie. Spawania połowy spodu niekoniecznie.
Przy swapie też będzie od ciula roboty... a wyobraź sobie, jak ładnie będzie wyglądała fotorelacja z rozbebeszenia komory silnikowej i zawiasu... czyszczenie... podmalowanie... konserwacja... i składanie... no miód. A to wszystko +/- w cenie rzeźbiarstwa, które jest konieczne przy tym podwoziu.

#30 Offline   biszkopt


  • Postów: 887
  • Na forum od: 27 wrz 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:124 300 CE-24

Napisano 23 października 2016 - 08:31

Wyświetl postUżytkownik maciejd dnia 23 października 2016 - 07:49 napisał

No musi, ale można ją topić w inny sposób.

No w sumie racja. Można np. wydać 6 tysiaków na bramkę RFID, zliczającą wlatujące gołębie do gołębnika.
Każdy się bawi tak jak lubi. Mogłeś jednak odkręcić te przewody :D








Podobne tematy Zwiń