Skocz do zawartości




[W201] b4k3 2.5D 1985


34 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   b4k3


  • Postów: 21
  • Na forum od: 06 cze 2009
  • Miejscowość: Góralowo
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Subaru

Napisano 15 października 2016 - 16:05

Witam.
Kilka dni temu stałem się posiadaczem Mercedesa 190 W201 2.5D wolnossąca jednostka z pięciobiegową ręczną skrzynią.
Czy szczęśliwym posiadaczem ? Czas pokaże ..... może się zakocham w nim a może napsuje mi krwi :hmm:
Jest to sedan wyprodukowany w 1985 roku , który potrzebuje wiele pracy , poświęconego czasu i pewnie też niemało pieniędzy.
Posiada wypas jakim jest centralny zamek , który działa gdy używa się zamka klapy bagażnika oraz szyberdach , który obecnie boję się otworzyć z uwagi na panująca aurę ;P
Każdy projekt musi mieć jakiś plan a mój jest następujący.
Chciałbym go wpisać w rejestr pojazdów zabytkowych i pójść w kierunku youngtimer'a
Walka ze rdzą oczywiście stoi na pierwszym miejscu bo po zewnętrznym wyglądzie raczej można się już spodziewać co będzie od spodu.
Silnik to raczej najmocniejsza strona tego egzemplarza , który pali od przysłowiowego strzału i " cyka " jak zegarek.
Przed tym jak go odebrałem stał od poprzednich świąt wielkanocnych nieodpalany i bez zająknięcia odpalił czym wzbudził mój respekt :mrgreen:
Poniżej zamieszczam zdjęcia samochodu zrobione w dniu kiedy odbierałem go od poprzedniej właścicielki , poniekąd ratując go przed złomowaniem :E
Jeżeli macie jakieś sugestie co zmienić, spostrzeżenia i podpowiedzi jaką drogę obrać to proszę śmiało pisać.
Moje pierwsze pytania do Was to :
1) czy moje zegary są oryginalne z W201 ?
2) felgi są z seryjnej produkcji ? sprawdziłem zdjęcia felg w FAQ i wydaje mi się , że ich tam nie ma stąd moje pytanie / obawa.

Jeżeli coś sobie przypomnę to będę pisał na bieżąco.

Pozdrawiam !


Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Użytkownik Sawyer edytował ten post 15 października 2016 - 16:10




#2 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 15 października 2016 - 16:16

Jednak ratujesz ;)
Obrotomierza oryginalnie nie miał.

#3 Offline   b4k3


  • Postów: 21
  • Na forum od: 06 cze 2009
  • Miejscowość: Góralowo
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Subaru

Napisano 19 października 2016 - 09:02

Witam po krótkiej przewie.
Jestem już po pierwszym zakupie do Mercedesa i jest to używana kanapa żeby reanimować fotel kierowcy , który jest dość mocno przetarty.

Dołączona grafika

Kolejny zakup to oryginalna ( ? ) kierownica z W201 bo u mnie jest mała , drewniana kierownica MOMO a wpisując Mercedesa do rejestru samochodów zabytkowych lepiej mieć jak najwięcej części oryginalnych.

Dołączona grafika

Wreszcie udało mi się znaleźć chwilę by wskoczyć pod samochód i zrobić kilka zdjęć.
Chociaż nie jest wesoło to spodziewałem się dużo większych zniszczeń spowodowanych przez rdzę.
Chciałem mieć klasyka i sobie przy nim podłubać ...... to teraz mam co robić ;P


Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

#4 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 października 2016 - 09:26

Wyświetl postUżytkownik b4k3 dnia 19 października 2016 - 09:02 napisał

Chciałem mieć klasyka i sobie przy nim podłubać ...... to teraz mam co robić
Od siebie poradzę Ci, żebyś porobił w tym aucie rzeczy konieczne do bezpiecznego przemieszczania się i cały czas zbierał kasę na coś w lepszym stanie.
Niestety, wygląda na "studnie bez dna". 1985 r. a szeroka listwa założona. Środek przełożony.

Felgi to coś w stylu AMG, pewnie produkcji firmy Intra. Zegary są od W201.

#5 Offline   AiM


  • Postów: 932
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Gdzie oczy poniosą, a Benz zawiezie ;)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Własne nogi

Napisano 19 października 2016 - 09:55

Wyświetl postUżytkownik b4k3 dnia 19 października 2016 - 09:02 napisał

teraz mam co robić
Wygląda na ogrom pracy delikatnie mówiąc
Nie wiem czy jest sens się w to bawić
Tu trzeba zrobić...Wszystko

Użytkownik AiM edytował ten post 19 października 2016 - 09:58


#6 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 19 października 2016 - 10:38

Pojazd w sam raz na pracę dyplomową:) Nie remontowaŁ bym go....

#7 Offline   maciejd


  • Postów: 753
  • Na forum od: 03 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Clio, Laguna, 2x Transit, Żuk

Napisano 19 października 2016 - 12:18

Ała.

Jeżeli chcesz koniecznie, to szlifierka i zrywaj to wszystko od spodu, spawaj. Jeśli sam jednak tego nie zrobisz, to ogarnięcie samej podłogi i progów to będzie ze 2-3 tysiące.

Nie chcę zniechęcać, ale zanim tam będzie warto fotel robić, to kilka tygodni w warsztacie to on ma do stania w obszarze blachy :(

#8 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 19 października 2016 - 19:49

Wystarczy spojrzeć na kielich sprężyny przedniej, jak to zostało poklejone....ręce opadają. Moje 200TE wyglądało lepiej a pochłonęło czasu i części.
Nie wiesz na co się rzucasz...

#9 Offline   anemik96


  • Postów: 216
  • Na forum od: 10 sty 2016
  • Miejscowość: Sosnowiec
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 października 2016 - 19:59

Ludzie... Ale chłopaka zniechęcacie. I co że ja niby miałem lepszą sytuację? Dziura w podłodze że kolega mógł przez nią przejść i jeszcze zjedzona podłużnica... Kolega Sawyer potwierdzi że mój samochód to niezły ulep :D A teraz samochód mnie zadowala swoim wyglądem i jazdą.
Wiemy że Wy wydaliście grube pajdy siana na swoje gwiazdy ale nie każdy może sobie na to pozwolić. Jeżeli chłopak będzie ją ratował powoli to CHWAŁA MU ZA TO! Powoli po nowym elemencie, aż do celu :)

A tak ogólnie na pewno będę zaglądał tutaj do galerii i oglądał postępy :D

#10 Offline   maciejd


  • Postów: 753
  • Na forum od: 03 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Clio, Laguna, 2x Transit, Żuk

Napisano 19 października 2016 - 20:08

No ale tu właśnie chodzi o to, aby nie wydawać kasy na rzeczy, które są dość karkołomne do ratowania. I to nie dlatego, że inne fury mają inną wartość, ale dlatego, aby właśnie pajd kasy nie przewalać w nie do końca przemyślany sposób.

Z tego co kolega tu opisywał, to to nie jest samochód, który jest od lat w rodzinie albo wiąże się z nim jakaś historia i względy emocjonalne powodują, że będzie ratowany. Ja to rozumiem, że będzie ratowany, bo b4ke chce mieć Mercedesa.

Jeżeli to ma być akurat ten, potrafię to zrozumieć. Przechodziłem przez dorabianie podłużnic i podciągów resorów w jednym z swoich wozideł. Robota mega niewdzięczna, brudna, czasochłonna i gdzieś w tyle głowy odzywa się rozsądek, że to i tak wieków nie przetrwa. Ale... satysfakcja wielka.
Jeśli więc b4k3 wie, na co się porywa i co go czeka, spoko. Raczej chodzi o to, aby się nie zniechęcił na pierwszej większej przeszkodzie.

Będę kibicował, bo takie odratowane zawsze są bliższe sercu, niż te, których los wcześniej bardziej oszczędzał.








Podobne tematy Zwiń