Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[W124 m102] Jaka Instalacja LPG pod EFI


16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   RaQu


  • Postów: 98
  • Na forum od: 03 cze 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 październik 2016 - 12:06

Witam wszystkich Forumowiczów.

Od jakiegoś czasu zacząłem robić koło swojego Mercedesa W124 2.0E Silnik M102.963 rok 1990. Ke-Jet przerobiłem na Wtrysk elektryczny, jestem na etapie strojenia mapy pod silnik i usuwaniu niektórych drobnych usterek. Po wystrojeniu mam zamiar zakładać instalację LPG (+- 1-2msc), wcześniej była już założona i wbita w dowód niestety ma swoje lata i większość jest do wymiany (stara instalacja zamontowana była pod KE-Jet, padł reduktor i jakiś sterownik). Butla ma tylko 1 rok więc nie muszę kupować nowej, pozostaje tylko pytanie co musiałbym dokupić żeby ją zamontować na tym sprzęcie który posiadam teraz. EFI zrobione jest pod pół-sekwencję. Co do samej instalacji chciałbym zrobić ją tak żeby nie było problemów z eksploatacją, wolę dołożyć kilkaset zł i mieć coś uczciwego niż kupić taniej i martwić się czy dojadę.

Byłbym wdzięczny za pomoc w wybraniu odpowiedniej instalacji. Mam też kilka pytań.

1. Czy jeżeli mam wbitą instalację w dowód i chciałbym teraz ją zamontować sam to czy na diagnostyce sprawdzają tylko czy butla jest podbita czy instalację też ?
2. Ile wynosiłby przybliżony koszt instalacji LPG
3. Instalacja będzie montowana jak wcześniej na palniku czy na wtryskiwaczach wkręconych w kolektor ?

Byłbym wdzięczny za wszelakie uwagi dotyczące LPG, począwszy od miejsc zamontowania po firmy czy też regulację.

Pozdrawiam
Krzysztof

#2 Offline   manieczek


  • Postów: 130
  • Na forum od: 19 cze 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 październik 2016 - 14:05

1. Jeżeli masz wbitą w dowód to nie ma problemu-sprawdzają tylko butlę.
2. Około 2 do 2,5 tysiąca złotych na dobrych gratach. Butlę masz, więc część kosztów odchodzi.
3. Nie montuj palnika tylko normalną sekwencję na STAGu, LPG-TECH. Popularne, każdy gaziarz się na tym zna.

#3 Offline   RaQu


  • Postów: 98
  • Na forum od: 03 cze 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 październik 2016 - 15:56

Czyli trzeba podobierać, reduktor, sterownik, wtryskiwacze, węże, filtr gazu do LPG coś jeszcze dochodzi do instalacji ? Jakie są plusy instalacji na wtryskiwaczach ?

Użytkownik RaQu edytował ten post 16 październik 2016 - 16:11


#4 Offline   RaQu


  • Postów: 98
  • Na forum od: 03 cze 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 październik 2016 - 11:26

Byłbym wdzięczny gdyby ktoś pomógł mi dobrać wszystkie elementy do Instalacji :)

#5 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 17 październik 2016 - 15:05

Jak Ci nie zależy na czasie to mogę Ci to podobierać i zaproponować lokalizacje parownika itd. Ale to dopiero za 2 tyg bo teraz mam serie wyjazdów służbowych i bez szans żeby to zrobić na teraz.

#6 Offline   RaQu


  • Postów: 98
  • Na forum od: 03 cze 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 październik 2016 - 19:54

PanzerIV, Byłoby super, nie spieszy mi się z tego względu że kasę najwcześniej na Instalację będę miał dopiero za miesiąc lub później :) Chciałem rozeznać się ile mniej więcej muszę przyszykować pieniędzy. Chciałem się dowiedzieć na jakiej zasadzie będzie działała, ponieważ teraz muszę zmienić puszkę filtru powietrza na inną i trzeba wziąć pod uwagę czy Instalacja na palnik, wtryski czy jeszcze coś innego żebym nie musiał kilka razy przerabiać i pchać się w koszty.

#7 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 17 październik 2016 - 21:27

To odezwij się na PW po 29.10. Co mogę, to pomogę :)

#8 Offline   Andrzej90and1


  • Postów: 165
  • Na forum od: 14 wrz 2012
  • Miejscowość: Łomża
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 04 listopad 2016 - 14:51

Zrób tak

Dołączona grafika


Do listwy sam wykonałem :D

Dołączona grafika

#9 Offline   RaQu


  • Postów: 98
  • Na forum od: 03 cze 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 09 listopad 2016 - 14:25

Stary reduktor mam w tym samym miejscu co ty. Co do listwy będę montował na kolektorze ssącym bo ja mam wywalony Ke-Jet i pod filtrem mam miejsce.

#10 Offline   Andrzej90and1


  • Postów: 165
  • Na forum od: 14 wrz 2012
  • Miejscowość: Łomża
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 13 listopad 2016 - 13:06

Pokażesz

#11 Offline   RaQu


  • Postów: 98
  • Na forum od: 03 cze 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 listopad 2016 - 10:17

Jak zamontuję całość to wstawię zdjęcia :) Ale to dopiero za kilka tyg bo czekam na pieniądze :)

#12 Offline   RaQu


  • Postów: 98
  • Na forum od: 03 cze 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 grudzień 2016 - 23:44

Ok zamówiłem instalację.

Sterownik: STAG 4 QBOX BASIC
Reduktor: AC -R01
Wtryskiwacze: Barracuda Y75

Jutro montaż po jakimś czasie dodam opinię jak się to sprawuje :)

#13 Offline   RaQu


  • Postów: 98
  • Na forum od: 03 cze 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 08 styczeń 2017 - 12:35

Instalacja już zamontowana i wystrojona. Postanowiłem dodać więc zdjęcia z montażu.
Jako że miałem starą instalację to musiałem ją zdemontować. Wymontowałem wszystkie przewody od instalacji LPG, reduktor z elektrozaworem, przewody od LPG i wody.
Po zdemontowaniu starej instalacji wziąłem się za montaż reduktora zamontowałem go w to samo miejsce i podłączyłem w te same trójniki które były używane wcześniej, węże zmieniłem na nowe bo stare były już bardzo sztywne. Bardzo w tym reduktorze spodobała mi się możliwość przekręcania króćców od wody i LPG ponieważ mogłem ustawić je tak jak było mi to na rękę. Skróciłem trochę przewód miedziany od gazu zarobiłem baryłkę i połączyłem reduktor z elektrozaworem. Po zamontowaniu wygląda on tak.

Dołączona grafikaDołączona grafika

Teraz przyszła kolej na zdemontowanie kolektora. Po demontażu kolektora zdjąłem wszystkie wtryskiwacze benzynowe ponieważ nie miałem jak dojść wiertarką. Tutaj taka mała rada jeżeli wiercicie w aluminium pod kątem to lepiej weźcie mniejsze wiertło ponieważ wystarczy lekko skręcić wiertarkę żeby otwór 4mm zrobił się na 5 lub więcej. Ja wierciłem wiertłem 4 i gwintowałem na M6. Dodatkowo dorabiałem 2 króćce na podciśnienie do Map sensora i do Zegara na 1 i 2 odnodze :)

Dołączona grafikaDołączona grafika

Po wywierceniu wszystkich dziur spiłowałem trochę przód żeby króćce wkręciły się trochę dalej i żeby były lepiej osadzone.

Dołączona grafika

Po zamontowaniu króćców wtryskiwacze benzynowe włożyłem na swoje miejsce. Kolektor wyczyściłem dokładnie z opiłków które przykleiły się do wilgotnego środka kolektora i zamontowałem go na swoje miejsce.

Dołączona grafika

Ostateczny efekt wygląda tak:

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Wtryskiwacze powinny być pionowo niestety ja nie miałem jak ich tam zamocować, pierwotnie chciałem zrobić otwory zaraz obok wtryskiwaczy benzynowych niestety śruby mocujące dolot do bloku silnika uniemożliwiały podejście z każdej strony. Króćce zamontowane są jakieś 3 cm za wtryskiwaczami benzynowymi, natomiast wtryskiwacze gazowe są na jakichś 5 cm rurkach co daje ok 8cm różnicy między wtryskiwaczami. Po zrobieniu mapy nie odczuwam żadnej różnicy między jazdą na PB a LPG, po przejechaniu kilkuset km jestem zadowolony mam nadzieję że nic złego się nie wydarzy :) Tutaj jeszcze dorzucam jak wyglądała mapa po wystrojeniu i w porównaniu do KME to zbieranie mapy na Qbox było o wiele szybsze.

Dołączona grafika

Aktualnie dysze to 2.5 przy ciśnieniu ok 1.2 bara, reduktor na prawdę daje radę ciśnienie waha się w granicach ok 0.1 bara. Byłem zdziwiony że w sterowniku nie było do wyboru wtryskiwaczy barracuda wybrałem więc hany. Całość instalacji nie licząc butli i rurek miedzianych wyszła mnie ok. 1100zł. Wstępnie obliczone spalanie w trasie wyszło ok 8l/100km. Dokładniej będę mógł obliczyć po wyjeżdżeniu całej butli do zera.

#14 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 08 styczeń 2017 - 21:32

Całkiem ładnie zgrały Ci się mapki PB i LPG, brawo :)
Jakie masz czasy wtrysku na jałowych, 5ms?
Pobaw się jeszcze zakładką korekcja temperatury, co ja bym dał żeby była taka opcja w XXIc... Z moich doświadczeń wynika że różnica w mapach "zimny"(40oC reduktora), a "gorący" to 20-40%, więc to nie są pomijalnie małe wartości.

#15 Offline   RaQu


  • Postów: 98
  • Na forum od: 03 cze 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 09 styczeń 2017 - 00:40

Tak zdjęcie wykonane na jałowym +- 5ms. Muszę na to zobaczyć dopiero rozkminiam co i jak :)

#16 Offline   cobesh


  • Postów: 704
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 styczeń 2017 - 23:17

Wyświetl postUżytkownik PanzerIV dnia 08 styczeń 2017 - 21:32 napisał

Pobaw się jeszcze zakładką korekcja temperatury

Nie każdy Stag to ma. Tylko Plus, ISA2 i Premium.

Słabo że zdecydowałeś się na czarny parownik. Czerwony jest niewiele droższy- a starcza na dużo więcej i przez to zapewnia większą stabilność.

Użytkownik cobesh edytował ten post 11 styczeń 2017 - 23:20


#17 Offline   Andrzej90and1


  • Postów: 165
  • Na forum od: 14 wrz 2012
  • Miejscowość: Łomża
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 08 sierpień 2017 - 10:57

Filtr powietrza to Ty masz?