Skocz do zawartości




- - - - -

[W124 m102] Jaka Instalacja LPG pod EFI


16 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   RaQu


  • Postów: 151
  • Na forum od: 03 cze 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 listopada 2016 - 10:17

Jak zamontuję całość to wstawię zdjęcia :) Ale to dopiero za kilka tyg bo czekam na pieniądze :)



#12 Offline   RaQu


  • Postów: 151
  • Na forum od: 03 cze 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 grudnia 2016 - 23:44

Ok zamówiłem instalację.

Sterownik: STAG 4 QBOX BASIC
Reduktor: AC -R01
Wtryskiwacze: Barracuda Y75

Jutro montaż po jakimś czasie dodam opinię jak się to sprawuje :)

#13 Offline   RaQu


  • Postów: 151
  • Na forum od: 03 cze 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 08 stycznia 2017 - 12:35

Instalacja już zamontowana i wystrojona. Postanowiłem dodać więc zdjęcia z montażu.
Jako że miałem starą instalację to musiałem ją zdemontować. Wymontowałem wszystkie przewody od instalacji LPG, reduktor z elektrozaworem, przewody od LPG i wody.
Po zdemontowaniu starej instalacji wziąłem się za montaż reduktora zamontowałem go w to samo miejsce i podłączyłem w te same trójniki które były używane wcześniej, węże zmieniłem na nowe bo stare były już bardzo sztywne. Bardzo w tym reduktorze spodobała mi się możliwość przekręcania króćców od wody i LPG ponieważ mogłem ustawić je tak jak było mi to na rękę. Skróciłem trochę przewód miedziany od gazu zarobiłem baryłkę i połączyłem reduktor z elektrozaworem. Po zamontowaniu wygląda on tak.

Dołączona grafikaDołączona grafika

Teraz przyszła kolej na zdemontowanie kolektora. Po demontażu kolektora zdjąłem wszystkie wtryskiwacze benzynowe ponieważ nie miałem jak dojść wiertarką. Tutaj taka mała rada jeżeli wiercicie w aluminium pod kątem to lepiej weźcie mniejsze wiertło ponieważ wystarczy lekko skręcić wiertarkę żeby otwór 4mm zrobił się na 5 lub więcej. Ja wierciłem wiertłem 4 i gwintowałem na M6. Dodatkowo dorabiałem 2 króćce na podciśnienie do Map sensora i do Zegara na 1 i 2 odnodze :)

Dołączona grafikaDołączona grafika

Po wywierceniu wszystkich dziur spiłowałem trochę przód żeby króćce wkręciły się trochę dalej i żeby były lepiej osadzone.

Dołączona grafika

Po zamontowaniu króćców wtryskiwacze benzynowe włożyłem na swoje miejsce. Kolektor wyczyściłem dokładnie z opiłków które przykleiły się do wilgotnego środka kolektora i zamontowałem go na swoje miejsce.

Dołączona grafika

Ostateczny efekt wygląda tak:

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Wtryskiwacze powinny być pionowo niestety ja nie miałem jak ich tam zamocować, pierwotnie chciałem zrobić otwory zaraz obok wtryskiwaczy benzynowych niestety śruby mocujące dolot do bloku silnika uniemożliwiały podejście z każdej strony. Króćce zamontowane są jakieś 3 cm za wtryskiwaczami benzynowymi, natomiast wtryskiwacze gazowe są na jakichś 5 cm rurkach co daje ok 8cm różnicy między wtryskiwaczami. Po zrobieniu mapy nie odczuwam żadnej różnicy między jazdą na PB a LPG, po przejechaniu kilkuset km jestem zadowolony mam nadzieję że nic złego się nie wydarzy :) Tutaj jeszcze dorzucam jak wyglądała mapa po wystrojeniu i w porównaniu do KME to zbieranie mapy na Qbox było o wiele szybsze.

Dołączona grafika

Aktualnie dysze to 2.5 przy ciśnieniu ok 1.2 bara, reduktor na prawdę daje radę ciśnienie waha się w granicach ok 0.1 bara. Byłem zdziwiony że w sterowniku nie było do wyboru wtryskiwaczy barracuda wybrałem więc hany. Całość instalacji nie licząc butli i rurek miedzianych wyszła mnie ok. 1100zł. Wstępnie obliczone spalanie w trasie wyszło ok 8l/100km. Dokładniej będę mógł obliczyć po wyjeżdżeniu całej butli do zera.

#14 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 08 stycznia 2017 - 21:32

Całkiem ładnie zgrały Ci się mapki PB i LPG, brawo :)
Jakie masz czasy wtrysku na jałowych, 5ms?
Pobaw się jeszcze zakładką korekcja temperatury, co ja bym dał żeby była taka opcja w XXIc... Z moich doświadczeń wynika że różnica w mapach "zimny"(40oC reduktora), a "gorący" to 20-40%, więc to nie są pomijalnie małe wartości.

#15 Offline   RaQu


  • Postów: 151
  • Na forum od: 03 cze 2016
  • Miejscowość: Bobowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 09 stycznia 2017 - 00:40

Tak zdjęcie wykonane na jałowym +- 5ms. Muszę na to zobaczyć dopiero rozkminiam co i jak :)

#16 Offline   cobesh


  • Postów: 706
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 stycznia 2017 - 23:17

Wyświetl postUżytkownik PanzerIV dnia 08 stycznia 2017 - 21:32 napisał

Pobaw się jeszcze zakładką korekcja temperatury

Nie każdy Stag to ma. Tylko Plus, ISA2 i Premium.

Słabo że zdecydowałeś się na czarny parownik. Czerwony jest niewiele droższy- a starcza na dużo więcej i przez to zapewnia większą stabilność.

Użytkownik cobesh edytował ten post 11 stycznia 2017 - 23:20


#17 Offline   Andrzej90and1


  • Postów: 165
  • Na forum od: 14 wrz 2012
  • Miejscowość: Łomża
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 08 sierpnia 2017 - 10:57

Filtr powietrza to Ty masz?








Podobne tematy Zwiń