Skocz do zawartości




* * * * * 2 głosy

[w124] elektrozawór ogrzewania



77 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   barek


  • Postów: 2
  • Na forum od: 28 lip 2012
  • Miejscowość: gdańsk
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 01 sierpnia 2012 - 20:36

Witam mam problem ze swoim 124 coupe 300ce, a mianowicie caly czas z nawiewu leci gorace powietrze. Rozebrałem dzisiaj elektrozawór(mam tylko jeden) i sprawdzałem co z nim moze być. A więc miernikiem sprawdzałem wtyczke i podaje napięcie elektrozawór podłączałem na krótko i pracuje nalezycie czyli jak go podłączam na krótko to wyskakuje i tak zostaje dopiero chowa sie po odłączeniu proądu, ale pózniej zrobiłem test, kumpel wsiadł do auta włączył zapłon i zmieniał cały czas regulacje temperatury z min na max ja w tym czasie trzymałem elektrozawór w ręku podłączony do wtyczki i zauważyłem, że tylko raz wyskoczył i od razu się schował i dopiero po wyłączeniu i włączeniu zapłonu wyskoczył znowu tylko raz dalsze próby regulacji tem. nic nie wnoszą ponieważ regulator nie reaguje. Tutaj się rodzi moje pytanie czy problem jest z jakimś sterowaniem???
Aha i ten grzybek, który zostaje w tej plastikowej obudowie ma krótka nóżkę wygląda na złamaną.

Użytkownik kloss72 edytował ten post 01 sierpnia 2012 - 20:56
Proszę używać opcji edytowania postów zgodnie z zaleceniami regulaminu. Również na miejscu jak to się mówi jest przywitanie się w odpowiednim wątku




#42 Offline   kosa8811


  • Postów: 6
  • Na forum od: 19 gru 2011
  • Miejscowość: Wąbrzeźno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 października 2012 - 08:41

Witam

W moim w124 wersja bez klimy cały czas po bokach leci gorące powietrze. Wymieniłem elektro-zaworki pod maską. Nie pomogło. Wymieniłem panel sterowania też nie pomogło. Bezpiecznik nr 7 jest cały. Panel sterowania ma prąd bo podświetlają się pokrętła regulacji temperatury nawiewu. Prądu natomiast nie ma na wtyczce przy elektoro-zaworkach po odłączeniu jej i ruszaniu pokrętłami nie ma w niej prądu. Jaka może być tego przyczyna? Jakiś kabel jest przegryziony albo przepalony?

#43 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 09 października 2012 - 09:47

Uściślijmy, nie ma prądu czy nie ma masy? Jeżeli nie ma prądu na środkowym styku wtyczki (bezpiecznik założony nowy, a nie wyczyszczony, poruszony itd. itp.) to znaczy że jest gdzieś przerwa w obwodzie czyli trzeba szukać.
Jak nie ma masy (masa jest na bocznych stykach we wtyczce) to może być padnięty sterownik. Poszukaj postu kol. Roxa, on ładnie opisał po kolei, co i jak się sprawdza. Podświetlenie pokręteł nie ma tutaj nic do rzeczy, bo to inny obwód.

#44 Offline   kosa8811


  • Postów: 6
  • Na forum od: 19 gru 2011
  • Miejscowość: Wąbrzeźno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 października 2012 - 14:28

Wyświetl postUżytkownik macmw dnia 09 października 2012 - 09:47 napisał

Uściślijmy, nie ma prądu czy nie ma masy? Jeżeli nie ma prądu na środkowym styku wtyczki (bezpiecznik założony nowy, a nie wyczyszczony, poruszony itd. itp.) to znaczy że jest gdzieś przerwa w obwodzie czyli trzeba szukać.
Jak nie ma masy (masa jest na bocznych stykach we wtyczce) to może być padnięty sterownik. Poszukaj postu kol. Roxa, on ładnie opisał po kolei, co i jak się sprawdza. Podświetlenie pokręteł nie ma tutaj nic do rzeczy, bo to inny obwód.


bezpiecznik nr 7 wymieniłem na nowy, przechodzi przez niego prąd. natomiast jeśli chodzi o kostke zaworów to na bocznych nie ma masy a na środkowym nie ma prądu. Znalazłem post uzytkownika Roxa i napisał ze jesli na bezpieczniku jest napięcie a na kostce nie ma to musi być przerwany obwód.
Czyli mam teraz iść po tym kablu od wtyczki i szukać czy gdzieś nie jest przerwany albo spalony?. Panelsterowania powinien byc dobry po podłączałem 3 różne i zawsze ta sama reakcja.

#45 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 09 października 2012 - 14:59

Wyświetl postUżytkownik kosa8811 dnia 09 października 2012 - 14:28 napisał

Czyli mam teraz iść po tym kablu od wtyczki i szukać czy gdzieś nie jest przerwany albo spalony?.
Niestety tak, ale jeśli sprawdzałeś 3 sterowniki, to trzeba sprawdzić pod skrzynką bezpieczników czy nie jest np. ułamany kabel. To mogłoby wyjaśnić brak zasilania zaworu i brak masy od sterownika (bo nie nie działa nie mając zasilania).

#46 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 10 października 2012 - 07:54

Jeżeli auto nie miało ciężkiego wypadku - to robisz gdzieś "czeski błąd" - bo kable tak łatwo same z siebie się nie urywają. Czy pozostałe urządzenia podłączone do tego bezpiecznika działają?

#47 Offline   kosa8811


  • Postów: 6
  • Na forum od: 19 gru 2011
  • Miejscowość: Wąbrzeźno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 października 2012 - 08:23

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 10 października 2012 - 07:54 napisał

Jeżeli auto nie miało ciężkiego wypadku - to robisz gdzieś "czeski błąd" - bo kable tak łatwo same z siebie się nie urywają. Czy pozostałe urządzenia podłączone do tego bezpiecznika działają?

Sam już nie wiem co robie źle po tym wszystkim co zrobiłem to już powinno działać. Światła cofania na tym bezpieczniku działają. Czy auto ciężkiego wypadku nie miało to nie wiem. Zderzak mam nie oryginalny a maskę od E-klasy. Więc napewno jakiś dzwon miał ale czy ciężki to nie wiem. Nawet czujnika termometru nie miał a wyświetlacz miał i musiałem szukac wtyczki pod bezpiecznikami żeby go podłączyć. Albo coś robie źle albo np kable zostały gdzieś przegryzione przez zwierzęta bo przepalone to chyba nie mogą być bo od tego są bezpieczniki prawda?

#48 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 10 października 2012 - 08:57

Mówię Ci, odkręć pokrywę od przekaźników, potem jedna śrubka od listwy bezpieczników i cała skrzynka do góry, zacznij od skrzynki bezpieczników, tam mógł się ułamać lub odkręcić kabel. To że działają światła cofania tzn. tylko że jest dobry bezpiecznik i ten obwód jest zasilany.
Do tego samego bezpiecznika jest jeszcze przykręcanych kilka innych kabli (zazwyczaj 5szt).
Zobacz jeszcze przy sterowniku czy jest zasilanie na kablu kolor czarno/różowy(ew. czerwony) pin prawdopodobnie nr 10.
Jak tam wyjdzie, że jest wszystko ok, to trzeba patrzeć po kablu.

Użytkownik macmw edytował ten post 10 października 2012 - 08:58


#49 Offline   Eclips


  • Postów: 16
  • Na forum od: 13 mar 2014
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 czerwca 2014 - 14:50

Panowie, proszę o odpowiedź. U mnie (bez klimy) lewa strona działa jak należy a temperatura z nawiewów odpowiada nastawionej na pokrętle wartości. Prawa strona działa jednak jak jej się podoba. W 85-ciu %tach grzeje niezależnie od nastawienia. Jakiś czas temu czyściłem elektrozawór i niestety jedna ze sprężynek się zgubiła. Zastąpiłem ją zamiennikiem o troszkę większej średnicy. Czy to może być powodem ???

(jeszcze jedno pytanie, jeżeli całkiem wyjmę tą zastępczą sprężynkę elektrozaworu to chwilowo pozbędę się problemu wiecznego grzania prawej strony ??)

Użytkownik Eclips edytował ten post 23 czerwca 2014 - 15:06


#50 Offline   kosa8811


  • Postów: 6
  • Na forum od: 19 gru 2011
  • Miejscowość: Wąbrzeźno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 czerwca 2014 - 15:06

Skoro przed czyszczeniem elektrozaworów działało to masz odpowiedź.








Podobne tematy Zwiń