Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Ekonomizer, schemat, podłączenie


34 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 03 stycznia 2010 - 19:44

lukaszstas napisał:

przedstawia zestaw wskaźników z diesla, prawda?

Jest kontrolka grzania świec, więc teoretycznie od diesla, ale rzeźbiarzy u nas nie brakuje więc wszystko jest możłiwe :)



#22 Offline   Kimi01


  • Postów: 453
  • Na forum od: 15 cze 2011
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 września 2011 - 19:43

Ja mam taki licznik bez economizera. Powiecie jaki kupić żeby było ;) I jak go podłaczyc?

Dołączona grafika

#23 Offline   klata1981


  • Postów: 4 088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 05 września 2011 - 19:54

musiał byś kupić całą lewą sekcje z ekonomizerem. Moze ja bym coś takiego miał... ale nie obiecuje.

#24 Offline   Kimi01


  • Postów: 453
  • Na forum od: 15 cze 2011
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 września 2011 - 20:00

a jak ona wygląda? to jest z rurka ciśnieniową czy elektroniczny?

#25 Offline   klata1981


  • Postów: 4 088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 05 września 2011 - 20:04

z tyłu wyłazi rurka na którą wsuwasz wężyk.

#26 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 26 listopada 2011 - 20:09

Pytanie: czy ktoś może wie, czy istnaiły liczniki z ekonomizerem w benzynach o takim samym oznaczeniu, co w dieslach z taką różnicą, że te w dieslach nie posiadały ekonomizera. Oznaczenie 124 542 60 06. Z ciekawości już tylko pytam, bo z tego co napisano w innym wątku dot. ekonomizera w benzynach wynika, że w dieslu nie da się tego bajeru podłączyć?
Może jednak da się? Ktoś może dokonał tego i na dodatek ekonomizer spełnia swoją funkcję?
Dziś zakupiłem taki licznik.

#27 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 26 listopada 2011 - 20:44

Nie da się podłączyć do diesla ekonomizera. W benzynie podciśnienie w kolektorze zmienia się bardzo dynamicznie, jest bardzo mocne przy pracy silnika z jałowymi obrotami i nie ma go wcale przy gazie w podłogę. I właśnie dzięki tym zmianom podciśnienia działa ekonomizer. W dieslu podciśnienie masz stałe, ewentualnie, co nie jestem do końca pewien, wzrasta wraz z obrotami silnika (szybsze obroty - większa wydajność wakumpompy), czyli praktycznie przeciwnie niż w benzynie.

Jedziesz benzyną, ekonomizer prawie na zero, dajesz po garach, idzie w stronę max. W dieslu toczysz się na jałowych a ekonomizer jest na czerwonym polu. Dajesz po garach, dalej jest na czerwonym. Pomijam, że w dieslu podciśnienie jest tak czy inaczej znacznie słabsze.

#28 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 27 listopada 2011 - 10:21

bisqit napisał:

W dieslu podciśnienie masz stałe, ewentualnie, co nie jestem do końca pewien, wzrasta wraz z obrotami silnika (szybsze obroty - większa wydajność wakumpompy)
Aleś pojechał... A co ma wspólnego podciśnienie w kolektorze ssącym z wakumpompą???
Diesel klasyczny w modelu 124 może być wolnossący i nie ma żadnej przepustnicy sterowanej pedałem gazu w układzie ssącym (tak jak było np. w modelu 123) i właściwie podciśnienie w kolektorze zależy jedynie od stopnia zabrudzenia filtra powietrza. Jeżeli mamy w silniku EGR, to jest przepustnica, ale jest sterowana układem elektronicznym i wtedy wartość podciśnienia w kolektorze będzie bardziej zależna od tego, czy EGR działa czy nie - a nie od wielkości zużycia paliwa.
Natomiast w silnikach z turbodoładowaniem w układzie ssącym jest w zasadzie cały czas spore nadciśnienie spowodowane pracą turbiny i podłączenie manometru dostosowanego do pracy z podciśnieniem całkowicie mija się z celem.

#29 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 27 listopada 2011 - 15:37

Nie wspomniałem nic o podciśnieniu z kolektora w silniku diesla. To chyba oczywiste, że w dieslu za wytworzenie podciśnienia jest odpowiedzialna wakumpompa.

#30 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 27 listopada 2011 - 15:48

a ja uważam że kwestia kolegi daniel11 jest już wyjaśniona w innym wątku i nie ma sensu jej dublować








Podobne tematy Zwiń