Witam!!!
Mam problem- pytanie?
Odebrałem auto po wymianie termostatu(nie wiem jakiej firmy mechanik założył)- 2.0 D.
W tej chwili trzyma temperaturę przy włączonym ogrzewaniu na max około 90 stopni :?: podczas, gdy moje pozostałe 2 mają w granicach- nawet nieco poniżej 80 :?:
Pytanie- czy taka temperatura nie jest groźna dla silnika i czy nie będzie rosła w miarę wzrostu temperatury zewnętrznej powietrza :?:
Auto ma zrobiony małe oszustwo- mimo, że to 2 litrówka to jest wiskoza(taki silnik kupiłem- wymieniona była pompa na nieoryginalną) zamiast elektrowyłącznika, załączającego czasowo wentylator w momencie przekroczenia temperatury, ale myślę, że to nie jest minus- chyba, że wiskoza padła :?:
Ciśnienie na manometrze mimo takiej- wysokiej temperatury na wolnych nieco ponad 2, więc nie wkurza, ale czy to nie szkodzi silnikowi :?:
Dziękuję za każdą odpowiedź :!:
0
[W201/W124] Temperatura silnika po wymianie termostatu
Rozpoczęty przez robinson-r6, lut 20 2010 19:50
158 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 20 lutego 2010 - 19:50
#2
Napisano 20 lutego 2010 - 20:02
robinson-r6 napisał:
czy taka temperatura nie jest groźna dla silnika
nie jest groźna. Malo tego - jest prawidłowa
robinson-r6 napisał:
moje pozostałe 2 mają w granicach- nawet nieco poniżej 80 :?:
No to pora na wymianę i w nich termostatów. Jeżeli taka temperature maja podczas jazdy an trasie to termostaty juz za wcześnie otwierają.
#3
Napisano 20 lutego 2010 - 20:05
robinson-r6, wg mnie jest zajebiscie. nieco ponizej 80 stopni to oznacza brak albo zawieszony termostat.
jak odpalasz auto to sprawna wiskoza powinna na chwile się załączyć. dopóki temp. nie wchodzi w czerwone pole to jest ok
jak odpalasz auto to sprawna wiskoza powinna na chwile się załączyć. dopóki temp. nie wchodzi w czerwone pole to jest ok
#4
Napisano 20 lutego 2010 - 20:21
Panowie dzięki wielkie za błyskawiczne i zadowalające mnie odpowiedzi- choć kolejne parę złotych trzeba włożyć dla utrzymania stajni w należytym stanie- to podstawa :!:
Ale jest na konia- musi być na bat :-P
Punkty przyznaję obydwu Kolegom- jeszcze raz dzięki i szerokości
Ale jest na konia- musi być na bat :-P
Punkty przyznaję obydwu Kolegom- jeszcze raz dzięki i szerokości
#5
Napisano 20 lutego 2010 - 20:46
Panowie a gdzie się znajduje czujnik temperatury płynu ten który pokazuje wskazania na desce? chodzi mi o diesla.bo ja cały czas mam ponad 80 i może zaniża a pewnie taki czujniczek nie jest drogi to warto wymienic na nowy i miec dokładniejsze wskazania.
#6
Napisano 20 lutego 2010 - 21:02
Jeden czujnik jest na górze silnika obok podstawy filtra paliwa trochę w lewo stojąc przodem do auta. Jest drugi- 1 pinowy przy termostacie ale on u mnie nie jest podłączony a wskaźnik działa, więc to na pewno jest górny- dwupinowy...
#7
Napisano 20 lutego 2010 - 21:05
Jesli w 3.0D jest tak jak w 2.0D to czujnik temperatury silnika znajduje sie pod kolektorem ssacym.
Tutaj - 552
Tutaj - 552
#8
Napisano 03 marca 2010 - 15:09
jackie01, wygasło, możesz zapodać jeszcze raz?
#9
Napisano 03 marca 2010 - 15:14
Chetnie ale oba EPC online zblokowane
#10
Napisano 03 marca 2010 - 15:19
hmm.... a powiedz mi czy to ten jedno pinowy czujnik koło termostatu?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Wyciągnięcie Silnika OM601 2.0 Diesel |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lownois |
|
||
W124 3.2 drgania silnika |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | rodrigez2206 |
|
||
W124 m102 brak kompresji po wymianie zaworów i planowaniu glowicy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Shizzle188 |
|
|