Skocz do zawartości




- - - - -

[W201/W124] Temperatura silnika po wymianie termostatu



158 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 10 marca 2010 - 21:22

1gordon1 napisał:

przecież chodzi o to by przepływająca przez nią woda po drodze się schładzała i wylatywała chłodniejsza.

Ale płyn nie schłodzi się na powierzchni 10cm x 10 cm jak pisałeś. Piszesz że temp spada gdy włączysz grzanie, może pompa wody już ledwo zipi płyn wolno krąży.

1gordon1 napisał:

Chłodnica jest fabrycznie nowa, na gwarancji, na 100% sprawna, termostat tak samo.
i układ dobrze odpowietrzony, sprawny korek na zbiorniczku wyr to musi być OK. No chyba że uszczelka pod głowicą umiera ...
Oczywiście wisko można sprawdzić to minuta roboty, ale w dzisiejszych temp ciężko aby się załączyło.



#22 Offline   lukaszstas


  • Postów: 2 039
  • Na forum od: 01 sie 2008
  • Miejscowość: Łódź/Wieluń
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo S80

Napisano 10 marca 2010 - 21:24

Rob napisał:

No chyba że uszczelka pod głowicą umiera ...

To w przypadku, gdy przy przebiegu kolega zapomniał dodać "1" z przodu :star:

#23 Offline   1gordon1


  • Postów: 17
  • Na forum od: 10 mar 2010
  • Miejscowość: Katowice

Napisano 10 marca 2010 - 21:25

Bardzo możliwe że chodzi o pompę wody, bo rzeczywiście można odnieść wrażenie że woda w układzie przemieszcza się powoli. Myślałem tylko że jeśli z pompą wody jest coś nie tak, to nie działa wogóle, nie wiedziałem że może być częsciowo niesprawna. Jeśli tak może być, to chyba już wiadomo o co chodzi:)

#24 Offline   1gordon1


  • Postów: 17
  • Na forum od: 10 mar 2010
  • Miejscowość: Katowice

Napisano 10 marca 2010 - 21:31

Dobra, jutro wszystko sprawdzę i dam znać:star: Dzięki za odpowiedzi

#25 Offline   fat660


  • Postów: 4
  • Na forum od: 08 kwi 2009
  • Miejscowość: z domq

Napisano 11 marca 2010 - 11:57

1gordon1 Jaki kupiłeś termostat? tzn jaka była na nim wybita temperatura?
Najlepiej podaj numer części z woreczka/kartonika.

#26 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 11 marca 2010 - 12:31

Cytat

1gordon1 Jaki kupiłeś termostat? tzn jaka była na nim wybita temperatura?

Rozrzut temperatury nie jest duży, 2 czy 3 stopnie nie mają znaczenia.

#27 Offline   1gordon1


  • Postów: 17
  • Na forum od: 10 mar 2010
  • Miejscowość: Katowice

Napisano 11 marca 2010 - 16:16

Nie wiem jakiej firmy jest to termostat, chyba wahler bo coś mi świta że pudełko było czerwone, wiem napewno że temp otwarcia to 85C. Dzisiaj udało mi się nagrzać go do 100C podczas rozpedzania do 140km/h, ale temperatura się zatrzymała, wynikało by więc że wisko działa:). Oczywiście włączenie ogrzewania spowodowało spadek temp w ciągu paru sekund do troszkę ponad 80C. Chłodnica potem była ciepła tylko z prawej strony, u góry wręcz gorąca, wąż doprowadzający gorący, a wszystko co po lewej stronie na dole zimne - spora część chłodnicy oraz węże od chłodnicy i zbiornika. Jak myślicie, pompa?
Spalanie - niskie, raz w trasie udało mi się zejśc poniżej 6l/100km, w mieście jest to około 9 - 10l. Jeśli chodzi o pompę paliwa to jest to osobny temat - wydaje mi się że bierze lewe powietrze, przy gwałtownych odjęciach bądź dodaniach gazu pojawiają się bardzo, bardzo silne szarpnięcia - do 3 biegu włącznie słychać pisk opon, a głowę chce urwać. Pozdrawiam!!

#28 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 marca 2010 - 22:55

1gordon1,
Kolego chłodnica zaszlamiona pewnie... poszukajpostów kolegi roxa on zna temat od podszewki

[ Dodano: Czw Mar 11, 2010 21:55 ]

1gordon1 napisał:

przy gwałtownych odjęciach bądź dodaniach gazu pojawiają się bardzo, bardzo silne szarpnięci
podejrzewam że wina leży w przeniesieniu momentu obrotowego na elementach napędu: łącznkach, zawieszeniu tylnego wózka

#29 Offline   1gordon1


  • Postów: 17
  • Na forum od: 10 mar 2010
  • Miejscowość: Katowice

Napisano 12 marca 2010 - 19:35

Chłodnica na bank nie jest zaszlamiona, bo jest nowa a układ jest przepłukany wielokrotnie wodą. Także ta opcja odpada:( Cy pompa wody może działać częsciowo? Zawsze myślałem że są dwie opcje, działa na 100% albo wogóle nie działa. A Ty jaką masz tempe? Spada gdy nagle odkręcisz ogrzewanie? Pozdro

#30 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 marca 2010 - 14:47

roxa,
U mnie przy normalnej jeździe jest stała... Chyba że po jeździe z pedałem w podłodze po autostradzie podejdzie trochę ale opadnie 2-3 minuty po zwolnieniu. Regulacja ogrzewania nie ma zauważalnego wpływu na wskaźnik temp.
1gordon1,
Pompa nie działa "częściowo" :hmm: Albo się kręci, albo jest zatarta. Jak się kręci to problemy z temperaturą może rodzić: nieszczelność i niedrożność układu oraz walniety termostat. U ciebie wnioskuję że układ nie jest drożny skoro masz wyczuwalną różnicę temp. na dole i górze chłodnicy... Może sprawdź bo i czasem nowa się przytka jak z układu zalgnie syf. To wąskie gardło.








Podobne tematy Zwiń