podpinam sie pod temat.
Dzisiaj wymienilem termostat z powodu niedogrzewania silnika.
Jest lepiej ale na postoju podczas właczonego ogrzewania temp.jaką pokazuje wskazówka to poniej 60st.
Podczas jazdy jest ponizej 80st. jednak na postoju chyba powienien sie zagrzać troche bardziej.
0
[W201/W124] Temperatura silnika po wymianie termostatu
Rozpoczęty przez robinson-r6, lut 20 2010 19:50
158 odpowiedzi w tym temacie
#41
Napisano 02 grudnia 2010 - 21:31
#42
Napisano 02 grudnia 2010 - 21:34
no to u mnie jest bankowo coś nie tak;/ a powiedz mi jak masz te 60st, to jak pracuje wiatrak i wiskoza? na max zasuwaja czy troche tylko? bo Ja sądząc po szumie spod maski zawsze mam wiskozę sprzęgniętą dość mocno;/
#43
Napisano 02 grudnia 2010 - 21:40
nie mam wiskozy. wentylator nie jest wlaczony
#44
Napisano 02 grudnia 2010 - 21:50
Normalna temperatura pracującego i rozgrzanego silnika to +- 85'C.
Jeżeli termostat nie otwiera się to powoduje to przegrzanie silnika,jeżeli pozostaje otwarty silnik silnik nie osiąga normalnej temp. lub osiąga ją wolno.
Silnik 4-ro cylindrowy - przy temp 100'C włącza się wentylator i pracuje z tą samą prędkością obrotową co pompa chłodziwa. 5 i 6-cio cylindrowe ,Visco przy wyłączonym sprzęgle pracuje zgodnie z prędkością silnika nie szybciej jednak niż 1000 obr/min.Przy 90-95'C,sprzęgło włączone,prędkość obrotowa wentylatora wzrasta wraz z prędkością obr.silnika nie więcej jednak niż 3300obr/min.
To +-85 to przy spokojnej jeżdzie,i raczej nie takich mrozach,gdy nawiewy pracują na całego.To da raczej 80-83'C.
Jeżeli termostat nie otwiera się to powoduje to przegrzanie silnika,jeżeli pozostaje otwarty silnik silnik nie osiąga normalnej temp. lub osiąga ją wolno.
Silnik 4-ro cylindrowy - przy temp 100'C włącza się wentylator i pracuje z tą samą prędkością obrotową co pompa chłodziwa. 5 i 6-cio cylindrowe ,Visco przy wyłączonym sprzęgle pracuje zgodnie z prędkością silnika nie szybciej jednak niż 1000 obr/min.Przy 90-95'C,sprzęgło włączone,prędkość obrotowa wentylatora wzrasta wraz z prędkością obr.silnika nie więcej jednak niż 3300obr/min.
To +-85 to przy spokojnej jeżdzie,i raczej nie takich mrozach,gdy nawiewy pracują na całego.To da raczej 80-83'C.
#45
Napisano 04 grudnia 2010 - 20:35
Dzisiaj zabrałem się za wymianę termostatu.
I to był strzał w dziesiątkę.
Silnik znów rozgrzewa się błyskawicznie, ogrzewanie działa jak należy.
Jednym słowem wszystko wróciło do normy
Co ciekawe - termostat który wymontowałem miał wybite jeszcze logo mercedesa i oryginalne numery części. Albo siedział tam od nowości, albo poprzedni właściciel kupował części w ASO
W każdym razie jak widać uszkodzenie termostatu prowadzi nie tylko do przegrzewania się silnika ale również do niedogrzewania.
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
I to był strzał w dziesiątkę.
Silnik znów rozgrzewa się błyskawicznie, ogrzewanie działa jak należy.
Jednym słowem wszystko wróciło do normy
Co ciekawe - termostat który wymontowałem miał wybite jeszcze logo mercedesa i oryginalne numery części. Albo siedział tam od nowości, albo poprzedni właściciel kupował części w ASO
W każdym razie jak widać uszkodzenie termostatu prowadzi nie tylko do przegrzewania się silnika ale również do niedogrzewania.
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
#46
Napisano 04 grudnia 2010 - 21:37
Cytat
uszkodzenie termostatu prowadzi nie tylko do przegrzewania się silnika ale również do niedogrzewania.
Cytat
dziękuję za pomoc
#47
Napisano 05 grudnia 2010 - 11:06
u mnie ten sam problem był i zakupiłem orginalny termostat ( 87 st. ) zapłaciłem 70 zł wymieniłem zlałem cały płyn z chłodnicy i bloku załałem nowy i jak narazie wszystko jest ok. mam w124 230e
#48
Napisano 06 grudnia 2010 - 17:09
no i nie do końca u mnie jest ok po tygodniu temperatura silnika mi wzrasta jak stoje w korku wiatrak się włańcza wszystko ok ale dlaczego rośnie jednego dnia rosnie drugiego trzyma swoja temperature jak powinno . w czym Panowie jest problem? czy to może być pompa wody?
#49
Napisano 07 grudnia 2010 - 16:01
Witam.Mam taki problem z wskaznikiem temperatury pokazuje mi (90st.)by mometalnie skoczyl na(120st) po chwili spada zmometalnie na (85st).termostat i plyn sa nowe.Co moze byc przyczyna?
#50
Napisano 07 grudnia 2010 - 16:53
Na przykład przytkany przewód.Lub problem z elektryką:bezpiecznik nr7,wyłącznik termiczny,wskażnik temperatury,czujnik temp.cieczy,pompa chłodząca.Posprawdzaj połączenia elektryczne,idące na każde z tych urządzeń.Ewentualnie co również może nas,posiadaczy OM601 dotknąć to uszkodzenie korpusu elektromagnesu.
Ostatecznie:felerny termostat lub czujnik.
Ostatecznie:felerny termostat lub czujnik.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Wyciągnięcie Silnika OM601 2.0 Diesel |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lownois |
|
||
W124 3.2 drgania silnika |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | rodrigez2206 |
|
||
W124 m102 brak kompresji po wymianie zaworów i planowaniu glowicy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Shizzle188 |
|
|
|
[w201] poduszki silnika |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | snazik88 |
|