Skocz do zawartości




- - - - -

[W201/W124] Temperatura silnika po wymianie termostatu



158 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   Mkasper


  • Postów: 11
  • Na forum od: 18 lip 2010
  • Miejscowość: Śląsk
  • Drugi Mercedes:W124 2.0D
  • Inne auto:Polonez 1.4 16v

Napisano 02 grudnia 2010 - 21:31

podpinam sie pod temat.
Dzisiaj wymienilem termostat z powodu niedogrzewania silnika.
Jest lepiej ale na postoju podczas właczonego ogrzewania temp.jaką pokazuje wskazówka to poniej 60st.
Podczas jazdy jest ponizej 80st. jednak na postoju chyba powienien sie zagrzać troche bardziej.



#42 Offline   KamillO124


  • Postów: 812
  • Na forum od: 18 cze 2010
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 grudnia 2010 - 21:34

no to u mnie jest bankowo coś nie tak;/ a powiedz mi jak masz te 60st, to jak pracuje wiatrak i wiskoza? na max zasuwaja czy troche tylko? bo Ja sądząc po szumie spod maski zawsze mam wiskozę sprzęgniętą dość mocno;/

#43 Offline   Mkasper


  • Postów: 11
  • Na forum od: 18 lip 2010
  • Miejscowość: Śląsk
  • Drugi Mercedes:W124 2.0D
  • Inne auto:Polonez 1.4 16v

Napisano 02 grudnia 2010 - 21:40

nie mam wiskozy. wentylator nie jest wlaczony

#44 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 grudnia 2010 - 21:50

Normalna temperatura pracującego i rozgrzanego silnika to +- 85'C.
Jeżeli termostat nie otwiera się to powoduje to przegrzanie silnika,jeżeli pozostaje otwarty silnik silnik nie osiąga normalnej temp. lub osiąga ją wolno.
Silnik 4-ro cylindrowy - przy temp 100'C włącza się wentylator i pracuje z tą samą prędkością obrotową co pompa chłodziwa. 5 i 6-cio cylindrowe ,Visco przy wyłączonym sprzęgle pracuje zgodnie z prędkością silnika nie szybciej jednak niż 1000 obr/min.Przy 90-95'C,sprzęgło włączone,prędkość obrotowa wentylatora wzrasta wraz z prędkością obr.silnika nie więcej jednak niż 3300obr/min.

To +-85 to przy spokojnej jeżdzie,i raczej nie takich mrozach,gdy nawiewy pracują na całego.To da raczej 80-83'C.

#45 Offline   wojtekw77


  • Postów: 133
  • Na forum od: 05 sty 2010
  • Miejscowość: Ruda Śląska
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 grudnia 2010 - 20:35

Dzisiaj zabrałem się za wymianę termostatu.
I to był strzał w dziesiątkę.
Silnik znów rozgrzewa się błyskawicznie, ogrzewanie działa jak należy.
Jednym słowem wszystko wróciło do normy :zeby:

Co ciekawe - termostat który wymontowałem miał wybite jeszcze logo mercedesa i oryginalne numery części. Albo siedział tam od nowości, albo poprzedni właściciel kupował części w ASO :czujnik:

W każdym razie jak widać uszkodzenie termostatu prowadzi nie tylko do przegrzewania się silnika ale również do niedogrzewania.

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

#46 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 grudnia 2010 - 21:37

Cytat

uszkodzenie termostatu prowadzi nie tylko do przegrzewania się silnika ale również do niedogrzewania.
Tak,zależy tylko w jakiej pozycji się spierniczy.

Cytat

dziękuję za pomoc
:jump: po to ma się kolegów na forum.

#47 Offline   mucha8888


  • Postów: 13
  • Na forum od: 16 lis 2010

Napisano 05 grudnia 2010 - 11:06

u mnie ten sam problem był i zakupiłem orginalny termostat ( 87 st. ) zapłaciłem 70 zł wymieniłem zlałem cały płyn z chłodnicy i bloku załałem nowy i jak narazie wszystko jest ok. mam w124 230e

#48 Offline   mucha8888


  • Postów: 13
  • Na forum od: 16 lis 2010

Napisano 06 grudnia 2010 - 17:09

no i nie do końca u mnie jest ok po tygodniu temperatura silnika mi wzrasta jak stoje w korku wiatrak się włańcza wszystko ok ale dlaczego rośnie jednego dnia rosnie drugiego trzyma swoja temperature jak powinno . w czym Panowie jest problem? czy to może być pompa wody?

#49 Offline   krzych16


  • Postów: 8
  • Na forum od: 13 cze 2010

Napisano 07 grudnia 2010 - 16:01

Witam.Mam taki problem z wskaznikiem temperatury pokazuje mi (90st.)by mometalnie skoczyl na(120st) po chwili spada zmometalnie na (85st).termostat i plyn sa nowe.Co moze byc przyczyna?

#50 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 grudnia 2010 - 16:53

Na przykład przytkany przewód.Lub problem z elektryką:bezpiecznik nr7,wyłącznik termiczny,wskażnik temperatury,czujnik temp.cieczy,pompa chłodząca.Posprawdzaj połączenia elektryczne,idące na każde z tych urządzeń.Ewentualnie co również może nas,posiadaczy OM601 dotknąć to uszkodzenie korpusu elektromagnesu.
Ostatecznie:felerny termostat lub czujnik.








Podobne tematy Zwiń