Skocz do zawartości




- - - - -

[C124] Podajnik pasa w coupe



34 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   dzicens


  • Postów: 17
  • Na forum od: 20 cze 2009
  • Miejscowość: Gaj
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 12 lutego 2015 - 21:52

Witaj,

Na Twoim miejscu zaczął bym od zlokalizowania pod siedzeniem czarnej kostki dwu pinowej. U mnie pod fotelem są trzy kostki:
czerwona od pasów, biała nie oryginalna od podgrzewanych foteli oraz czarna od czujnika zajętości fotela.
Tą czarną rozpinasz i w gniazdo wsadzasz zworkę z drutu grubości około 1 mm.
Wtedy masz pewność, że ten obwód masz prawidłowo zabezpieczony.
Jeżeli to nie pomoże to w następnej kolejności zajrzał bym do samego sterownika. Czy nie posiada żadnych nadpalonych części (ale rzadko się to zdarza )
Potem jeżeli tam by było wszystko w porządku, wyjął bym cały podajnik i przemierzyłbym wszystkie 4 krańcówki zwykłym multimetrem.
To na początek tyle co bym mógł zaproponować.



#22 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 29 kwietnia 2016 - 21:09

 Użytkownik dzicens dnia 10 lutego 2015 - 19:17 napisał

Podajnik pasa do swojej pracy bierze także informacje z zewnątrz.
1- czujniki w drzwiach (o których pisałeś),
2- czujniki w gniazdach klamer pasów,
3- czujniki zajętości foteli.

Czy tak jest zawsze?
U mnie podajnik pasażera wysuwa się zawsze. Sprawdziłem w ETM na schematach na karcie 157/1 (do 1990r) jest styk S51/5 który raz jest nazywany "front passenger seat contact switch" a raz "driver seat contact switch" (chyba błąd). Na karcie 157/3 (po 1991r) tego styku nie widzę.
Ktoś może to potwierdzić, że ten przełącznik usunięto po 91r ?
Nie wiem czy czesać wiązkę czy odpuścić bo tak ma być.

Sprawdzałem w fotelu który kiedyś siedział w tym samochodzie (zmieniany, nie ori). Są dwie złączki, czarna i czerwona i obie idą do zatrzasku pasów. Czerwony pewnie dla SRS, a czarny dla sygnału chowania podajnika. Nie ma złączki do styku "zajętości" fotela jakkolwiek by on wyglądał. Możliwe że fotel jest z 89 roku (końcówka nr na naklejce na dole /89).

Ktoś orientuje się jak to powinno być?

#23 Offline   lolo0


  • Postów: 4
  • Na forum od: 12 mar 2015
  • Miejscowość: Milicz
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 pullman
  • Trzeci Mercedes:W123 coupé
  • Inne auto:W251

Napisano 17 lipca 2016 - 21:28

Witam!
Mam mały problem w swoim a124. Szukałem po forum podobnych przypadków, ale nie znalazłem...
A mianowicie: po odebraniu auta od lakiernika, podajniki pasów wysuwają się, ale po zapięciu pasów, dalej chcą się jakby wysuwać, zamiast chować. Wymieniali mi jeden podnośnik od szyby i zdjęte były dwa boczki tylne. Ma ktoś jakiś pomysł?

Pozdrawiam, Kuba

#24 Offline   EmilNS


  • Postów: 3
  • Na forum od: 10 lis 2016
  • Miejscowość: Nowy Sącz
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 listopada 2016 - 17:44

Witam. Mam problem jak pewnie wielu z was z automatycznymi podajnikami pasów w W124 coupe z 88r :/
Pasy ani się nie wysuwają ani się nie wsuwają odkąd kupiłem samochód. Rozebrałem cały środek w celu odnalezienia przyczyny. Bezpieczniki są OK. Po wyjęciu mechanizmu wysuwania pasów i spięciu silniczków pod akumulator uchwyt podający pasy wysuwa się i chowa bez problemów oczywiście po zmienieniu plusa z minusem i odrotnie w tedy albo się wsuwają albo wysuwają, ale mniejsza o to, sam mechanizm jest sprawny na 100% i tutaj rodzi się moje pytanie gdzie teraz szukać przyczyny? Na czujnikach w dziwach powinno być jakieś minimalne napięcie? Po przemierzeniu czujników stwierdzam iż nie ma na nich napięcia. Czy brak foteli nie wpływa na działanie samego mechanizmu wysuwającego pasy? Lampka zapięcia pasów się świeci przez chwilę lecz po czasie gaśnie( nie orientuje się po jakim, ale gaśnie w końcu jak się jeździ autkiem) Dodatkowo mam do was pytanko ponieważ jeden podajnik mam lekko uszczerbany na końcu. Ma ktoś taki podajnik na sprzedaż albo podpowie gdzie mogę sam pdajnik kupić? Sam mechanizm mam sprawny tzw silniczki Dołączona grafika

ps. wiem że było kilka tematów podobnych ale za cholerę nie mogę sobie z tym poradzić, już trzeci dzień auto stoi rozgrzebane w garażu i nie wiem co czynić, fachowca do tego też nie mam żadnego w okolicy to muszę działać na własą rękę, chyba że ktoś może jest z małopolski i się na tym zna albo może polecić jakiegoś dobrego sprawdzonego elektryka?

#25 Offline   biszkopt


  • Postów: 887
  • Na forum od: 27 wrz 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:124 300 CE-24

Napisano 12 listopada 2016 - 01:03

Na kontrolkę w lampce sufitowej w ogóle nie patrz, bo nie ma nic wspólnego z podajnikami, zawsze zgaśnie.
Jeżeli masz zdemontowane fotele, to zapewne razem z nimi też zatrzaski pasów.
Ze schematu wychodzi, że są w nich styki rozwierne, więc w pozycji niezapiętej muszą być zwarte do masy. Inaczej pasy nie wyjdą.
Sprawdzałeś to?

#26 Offline   EmilNS


  • Postów: 3
  • Na forum od: 10 lis 2016
  • Miejscowość: Nowy Sącz
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 listopada 2016 - 02:30

Fotele założone bo nie dawało mi to spokoju i nadal się nie wysuwają :/


Sprawdziłem również czarną kostkę pod fotelem rzekomo od podajnika pasów i mam na niej tylko 3.30v nie powinno byc czasem 12v?

Użytkownik Sawyer edytował ten post 14 listopada 2016 - 23:48


#27 Offline   biszkopt


  • Postów: 887
  • Na forum od: 27 wrz 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:124 300 CE-24

Napisano 14 listopada 2016 - 22:39

http://www.autolib.d...AGRAMS/4948.pdf

Czarna kostka z dwoma gniazdami, to sterownik.
Na schemacie po lewej (są dwa).

#28 Offline   Wichu


  • Postów: 441
  • Na forum od: 25 lip 2014
  • Miejscowość: Hirtshals
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 600SE 1991
  • Inne auto:A208 CLK320 Elegance 1999

Napisano 15 listopada 2016 - 20:02

Pamiętaj że drzwi muszą być zamknięte- sprawdź krańcówkę odpowiedzialną za podajnik w słupku A. Sterownik podajnika nie jest technologii NASA i każdy elektryk go naprawi. Spradź czy dochodzi napięcie do niego. Jak dochodzi to po zamykaniu drzwi powinien cykać przekaźnik w nim. Fotel najlepiej mieć wsadzony i pas niezapięty. Przy kółku zębatym jest krańcówka awaryjnego rozłączenia- jeśli reszta krańcówek zawiedzie mechanizm się napręża i jej dotyka. Sprawdź czy się nie rozregulowała - dwie małe śróbki poluźnij i przesuń żeby nie była wciśnięta.

#29 Offline   habana50


  • Postów: 118
  • Na forum od: 12 sie 2015
  • Miejscowość: Wleń
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:CITROEN C4 GRAND PICASSO

Napisano 25 grudnia 2016 - 22:33

Witam. Mam problem z lewym podajnikiem,wychodzi cały i zaczyna coś tam brzęczeć tak jak by pracował cały czas,a po zapięciu pasów nie wraca. Muszę wyłączyć zapłon i go wsunąć ręcznie ale później jest to samo. Nie wiem o co chodzi. Gdzie szukać przyczyny,może ktoś miał podobny problem?

#30 Offline   habana50


  • Postów: 118
  • Na forum od: 12 sie 2015
  • Miejscowość: Wleń
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:CITROEN C4 GRAND PICASSO

Napisano 04 marca 2017 - 21:29

Witam ponownie.
Dzisiaj dobralem się znowu do podajnika wszystko chodzi,kolega sprawdził miernikiem sterownik i krańcówki i wszystko jest ok.
Podajnik dalej wychodzi do końca a silniczek kręci dalej,trzeba odłączyć kostkę żeby się wylaczyl i tak ciagle. Nie wiem co dalej robić gdzie szukać usterki.
Pomoże ktoś???








Podobne tematy Zwiń