Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Demontaż wiatraka (elektromagnes)


16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   chibikong


  • Postów: 5
  • Na forum od: 24 paź 2016
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 200TE

Napisano 12 listopada 2016 - 12:28

Witam, chciałem dołączyć pytanie do istniejących tematów, ale są zamknięte.
Mam problem ze zdjęciem wiatraka. Odkręciłem główną śrubę (co też nie było łatwe) i robota utknęła w miejscu. Macie jakieś sposoby, żeby ściągnąć to ustrojstwo z osi? Nie chcę uszkodzić elektromagnesu (? płytki między kołem pasowym a wiatrakiem) i samego wiatraka, tym bardziej, że jest z plastiku.
Dołączona grafikaDołączona grafika



#2 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 12 listopada 2016 - 12:58

Nic tam nie uszkodzisz ,złap poruszaj na boki i musi zejść ,to powinno samo zejść,a plastik jest twardy,ostatnio łożysko wybijałem młotem i nie pęk ,.a napisz jaki jest numer łożyska w wiatraku jak ściągniesz .

Użytkownik melfio1 edytował ten post 12 listopada 2016 - 13:01


#3 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 listopada 2016 - 15:30

Złapało (zapiekło) łożysko na wypuście pompy wody. Trzeba delikatnie podważać i powinno zejść. Najlepiej podważać przy szczelinie między kołem pompy wody a sprzęgiełkiem zapinającym. Potem trzeba dokładnie oczyścić otwór w łożysku wentylatora i wypust pompy. Dobrze sie do tego nadaje papier ścierny.

#4 Offline   chibikong


  • Postów: 5
  • Na forum od: 24 paź 2016
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 200TE

Napisano 12 listopada 2016 - 17:53

Próbowałem wszystkiego, skończyło się pęknięciem wiatraka i podbitym okiem od nieostrożnego wyciągania srubokrętów widocznych na zdjęciach (pęknięcie też widać). Do tego zmarnowany dzień :pad: Chyba wytnę to cholerstwo fleksem, bo już straciłem cierpliwość. Parę dni wytrzymam bez wiatraka i z cieknącym simeringiem.
Dołączona grafikaDołączona grafika

#5 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 12 listopada 2016 - 19:10

Parę dni wytrzymam bez wiatraka i z cieknącym simeringiem.

Jakim simeringiem ?to jest pompa wody . musiał ktoś to składać kiedyś na klej chyba,ja kilka razy ściągałem ostatnio wiatrak bez problemu ,trzeba by teraz wyjąć chłodnice i sprubować ściągaczem ,bo cała filozofia polega na tym żeby równo ciągnąć ten wiatrak ,jak z jednej strony go ciągniesz to się blokuje ,trzeba równo .

#6 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 12 listopada 2016 - 19:13

Dziwne bardzo "zawsze" w miare schodzi...hmmm, popsikaj WD i tak na razie nie robisz, może popuści...nic tam nie tnij..

#7 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 12 listopada 2016 - 20:34

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 12 listopada 2016 - 19:10 napisał

Jakim simeringiem ?to jest pompa wody
Dokładnie, sam w tamtym tyg zmieniałam pompę wody w W201 też na elektromagnesie i wiatrak sam zlazł bez siłowania się. Żadnego simeringu tam nie ma. Śruba na klucz 13 trzyma wiatrak, potem 4 małe torxy koło pasowe i na końcu 3 małe nakrętki te całe sprzęgiełko jak się nie mylę. Potem zostaje pompa na śrubkach i uszczelce do silnika.

#8 Offline   chibikong


  • Postów: 5
  • Na forum od: 24 paź 2016
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 200TE

Napisano 13 listopada 2016 - 00:28

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 12 listopada 2016 - 19:10 napisał

Jakim simeringiem ?to jest pompa wody
Właśnie uszczelniacz chcę wymienić. Płyn chłodzący dostaje się na koło pasowe i ochlapuje wszystko pod maską. Miałem ten sam problem w Terrano, domyślam się, że i tu rozwiązaniem będzie nowy uszczelniacz.

#9 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 13 listopada 2016 - 09:53

Sam szukałem zestawu naprawczego do pompy i nie znalazłem, poza tym na forum wyczytałem, że wymiana uszczelnienia łożyska jest nieopłacalna, lepiej od razu całą pompę. Też mi ciekło tym króćcem i kapało na pasek osprzętu silnika. Jak znajdziesz uszczelnienie wstaw link jakiś.

#10 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 13 listopada 2016 - 13:23

Nie wymieniaj zetawu naprawczego ,bo nie dasz rady i tak będzie ciekło ,trzeba pompę wymienić lub dać do regeneracji,.








Podobne tematy Zwiń