Skocz do zawartości




- - - - -

[m104] 3.0 24V dołożenie turbo, pytanie o szczegóły


2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   whitefunk


  • Postów: 40
  • Na forum od: 19 lip 2011
  • Miejscowość: Warszawa - Mokotów
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:R129 300-24v

Napisano 14 listopada 2016 - 18:53

Panowie, czemu wszyscy dokładają turbo i łączą dwa kolektory zamiast zrobić turbo na jednym, a dalej wyrównać ciśnienia x-pipe?

Pytanie teoretyczne, bo planuję soft-turbo.

Któryś z kolegów pisał, że 0,4-0,5bara można dmuchnąc na k-jecie fabrycznym, ale jak to wysterować w takim razie?



#2 Offline   manieczek


  • Postów: 130
  • Na forum od: 19 cze 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 listopada 2016 - 22:48

Wyświetl postUżytkownik whitefunk dnia 14 listopada 2016 - 18:53 napisał

Któryś z kolegów pisał, że 0,4-0,5bara można dmuchnąc na k-jecie fabrycznym, ale jak to wysterować w takim razie?

Może i jest możliwość ale jaki to ma sens? Weź sobie jakies EasyEcu chociaż załóż i jak masz robić to z głową...lepienie nie ma sensu i prędzej czy później odbije się czkawką:)

#3 Offline   nofear87


  • Postów: 11
  • Na forum od: 07 wrz 2016
  • Miejscowość: Szpetal Górny
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 listopada 2016 - 14:26

Wydechu w silniku turbo może w ogóle nie być. Jak już jest to ma być na tyle przelotowy żeby nie "dusił" spalin. x-pipe nic nie da a wydaje mi się że nawet zaszkodzi. Osobiście silnik rzędowy 6 cylindrowy robiłbym na 2 sprężarki. Do sterowania polecam komputery Link Ecu G4 albo G4+, mają bardzo dużo opcji dodatkowych np. Flat Shift








Podobne tematy Zwiń