Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] 260E zgasł z powodu braku benzyny, nie odpala


46 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   maniac97


  • Postów: 56
  • Na forum od: 15 lis 2016
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:BMW E46 330i

Napisano 15 listopada 2016 - 13:49

Siemanko,

mam problem z moim W124 2.6E.
Wyjechałem opłukać auto, a następnie miałem jechać zatankować bo już od jakiegoś czasu świeciła się rezerwa, na stację nie dojechałem. Auto zgasło. Dolałem 5L, dalej nic. Kolejne 5L, też nic.

Auto kręci, nie odpala. Pompkę paliwa słychać po każdym przekręceniu kluczyka.
Ściągnąłem pokrywę filtra paliwa i pompki paliwa, postukałem młotkiem, w tym czasie druga osoba paliła motor i też nic.

Miałem już podobną sytuację w innym aucie, identyczna sytuacja, postukałem młotkiem, auto załapało i już miałem jasną sytuację.

Co to może być? Autko było w pełni sprawne, jeździło, nie ma gazu. Zgasło po prostu bo nie było benzyny.



#2 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 15 listopada 2016 - 14:12

Po mojemu zaciągnąłeś 24-ro letnie błoto do układu wtryskowego. W najlepszym przypadku wystarczy, że odkręcisz przewód z tyłu dystrybutora, zapniesz pompę na stałe i przepuścisz przewodem trochę paliwa. W najgorszym- dystrybutor i/lub wtryskiwacze do wymiany.

Użytkownik Sawyer edytował ten post 15 listopada 2016 - 14:12


#3 Offline   maniac97


  • Postów: 56
  • Na forum od: 15 lis 2016
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:BMW E46 330i

Napisano 15 listopada 2016 - 14:18

Jak ściągnąłem pokrywę to z tego co widziałem, to tam są dwie pompki paliwa? Do każdej z osobna idzie przewód, mam ściągnąć te przewody i co dalej?
Zapięcie pompy na stałe dużo mi nie mówi, prosiłbym o trochę jaśniejsze porady :E

Mam po ściągnięciu kabli po prostu przekręcić stacyjkę kilka razy i spróbować przepompować paliwo?

Użytkownik Sawyer edytował ten post 15 listopada 2016 - 14:37


#4 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 15 listopada 2016 - 14:40

Pompy zostaw w spokoju. Zdejmij filtr powietrza, do rozdzielacza dochodzi od strony kabiny przewód- odkręcisz go. Pompę paliwa zapina się na stałe wyjmując jej przekaźnik za akumulatorem. Wielkości paczki papierosów z napisem KPR albo 6200obr. Jak go wyjmiesz to zewrzyj piny 30 i 87. Od tej pory pompa zapięta jest na stałe a naciskając palcem na talerz w przepływomierzu- spowodujesz pompowanie paliwa przez wcześniej odkręcony przewód (tylko do jakiegoś pojemnika go wsadź).

#5 Offline   maniac97


  • Postów: 56
  • Na forum od: 15 lis 2016
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:BMW E46 330i

Napisano 15 listopada 2016 - 14:50

Dzięki za radę, postaram się to ogarnąć i dam znać czy coś pomogło ;)

Użytkownik Sawyer edytował ten post 15 listopada 2016 - 14:55


#6 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 listopada 2016 - 15:47

W benzynie nie ma zwykle syfu na dnie.

Jak odkręci zasilanie paliwem to nie musi naciskać klapy - będzie leciało z przewodu po zmostkowaniu przekaźnika. Tylko, że leci to o niczym nie świadczy - ilość może być, ale ciśnienie za małe (6 barów). Ostrożnie z mostkowaniem przy odkręconym przewodzie, bo paliwo + iskry (pompa ciągnie sporo prądu i może zaiskrzyć przy zwieraniu) to niebezpieczna mieszanka.

Ja bym raczej zadał pytanie, czy zgasł z braku paliwa, czy z innej przyczyny. Bo jak zbraknie paliwa, to wystarczy włączyć i wyłączyć zapłon 5-10 razy i zapali po chwili kręcenia. Może być inna usterka.

#7 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 15 listopada 2016 - 16:06

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 15 listopada 2016 - 15:47 napisał

Jak odkręci zasilanie paliwem to nie musi naciskać klapy
A tak!!! Przepraszam, myślami byłem przy wtryskiwaczach- więc ostrożnie

#8 Offline   maniac97


  • Postów: 56
  • Na forum od: 15 lis 2016
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:BMW E46 330i

Napisano 15 listopada 2016 - 17:47

Raczej zgasł z braku paliwa, bo prawie go nie było, tak samo miałem w BMW, zgasła, pompka zaciągnęła powietrza i się przytarła, po wymianie na inną problem zniknął..

Teraz panowie trochę namieszaliście mi w głowie i już nie wiem dokładnie od czego mam zacząć

Użytkownik Sawyer edytował ten post 16 listopada 2016 - 11:33


#9 Offline   Wichu


  • Postów: 441
  • Na forum od: 25 lip 2014
  • Miejscowość: Hirtshals
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 600SE 1991
  • Inne auto:A208 CLK320 Elegance 1999

Napisano 15 listopada 2016 - 19:44

Pompa zciągnęła ppwietrze i komutator się okopcił. Wyjąć pompę, rozebrać, przeczyścić, złożyć i zamontować. Miłej jazdy.

#10 Offline   maniac97


  • Postów: 56
  • Na forum od: 15 lis 2016
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:BMW E46 330i

Napisano 15 listopada 2016 - 21:39

Czyli wyciągnąć dwie? Bo wygląda na to, że są dwie.

Użytkownik Sawyer edytował ten post 16 listopada 2016 - 11:33









Podobne tematy Zwiń