Skocz do zawartości




[W124] spokoemil 4.2E 1994


102 odpowiedzi w tym temacie

#81 Offline   spokoemil


  • Postów: 356
  • Na forum od: 09 kwi 2009
  • Miejscowość: Malbork
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Passat B4, Skoda Octavia III

Napisano 07 sierpnia 2017 - 16:03

Wyświetl postUżytkownik MaciekFLEX dnia 03 sierpnia 2017 - 22:44 napisał

Nr tego przekaźnika: 001 542 02 19. Wlasnie sobie zamowilem za całe 10 zł.

Ten przekaźnik jest za zegarami tak? Wiesz co, ruszę nim, jak znów mi się to przydarzy, widziałem tam kilka kostek, wyjmę znów te zegary. Dobry trop! Ja też się na niczym nie znam, ale kończę składać swojego klamota, fakt faktem dość wolno to idzie, ale przyjemność z dłubania i odgadywania problemów jest bezcenna :P Złożę tego, to będę musiał kupić następnego, bo się zanudzę, i utonę w częściach bo na dzień dzisiejszy mam ich sporo za dużo, niż powinienem, takie małe zboczenie :P Później sobie tłumaczę "no co, było, to wziąłem, a nóż się przyda kiedyś " :P



#82 Offline   spokoemil


  • Postów: 356
  • Na forum od: 09 kwi 2009
  • Miejscowość: Malbork
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Passat B4, Skoda Octavia III

Napisano 25 września 2017 - 14:27

Witajcie drodzy czytelnicy! Aktualnie została zabawa w detale, np wymiany klipsów listw ozdobnych (wszystkie 4 połamane, posypane), + czarna blaszka widoczna na zdjęciu z nitem, stara wzięła i odpadła. Natomiast wyjęcie starych klipsów to jakaś masakra..... Nie polecam. Jak skamieniałe jakieś. Walka trwała sporo jak na taką pierdołę nazwijmy to. Dołączona grafika Dołączona grafika
Poza tym auto zaczyna wyglądać jak auto, a nie jak kupa gruzu :P Roleta na miejscu, odświeżone maskownice głośników, cała półka tylna wyprana, 3ci stop posklejany. Wymieniłem wszystkie żarówki jakie mogłem w przednich i tylnych lampach, kierunkach, oraz 3cim stopie, tak dla świętego spokoju, (niektóre były jakieś chińskie no name, inne przybrudzone od wewnątrz ołowianym kolorem. Koszt jednej żarówki to nieco ponad 1zł więc żaden wydatek, poza H4, a teraz jest porządek i spokój :) Kierownica na miejscu, elementy dekoracyjne, maskownice, schowki również. Żarówki 1.2W oraz 0.4W (kiedyś 0.5W) również wymienione na nowe. (poza tymi w nawiewach). Dołączona grafika Dołączona grafika Schowek z telefonem wyczyszczony, trytki wymienione, amortyzatorek niestety trup, z tego co wiem, niedostęny, zamienników brak, oryginału nie produkują, więc jak ktoś będzie chciał zatelefonować do przyjaciela, będzie musiał przytrzymać ręką żeby nie trzasło :P Dołączona grafika

Znów muszę rozebrać drzwi pasażera, bo bas z głośnika wprawia w wibrację element dekoracyjny drewna, mega irytuje :P Wcześniej zapomniałem sprawdzić czy dokręcone, to będę rozbierał jeszcze raz. Brakuje mi dywaników (nie mam żadnych), więc będę musiał się rozejrzeć, no i mój prawy kierunkowskaz USA postanowił zakończyć żywot, klosz odkleił się od reszty, (BOSCH), który notabene różni się od lewego (Automotive Lighting). Ktoś kiedyś musiał zmienić. Na razie posklejałem stary, żeby był jakikolwiek, docelowo kupie nowy, albo jak znajdę -używany.

Użytkownik spokoemil edytował ten post 25 września 2017 - 14:35


#83 Offline   RolandV


  • Postów: 469
  • Na forum od: 18 mar 2011
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:bmw 520

Napisano 25 września 2017 - 19:37

cześć

Napisz tak szczerze czy wato wejść w temat 4,2 bo jestem bliski zakupu ale ciągle się zastanawiam.
Chodzi gównie o koszty części eksploatacyjnych .

dzięki

#84 Offline   maciejd


  • Postów: 753
  • Na forum od: 03 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Clio, Laguna, 2x Transit, Żuk

Napisano 26 września 2017 - 16:12

Trytki schowka skąd organizowałeś?

#85 Offline   spokoemil


  • Postów: 356
  • Na forum od: 09 kwi 2009
  • Miejscowość: Malbork
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Passat B4, Skoda Octavia III

Napisano 26 września 2017 - 19:33

Trytki ori ASO, nr 124 973 02 26 jakieś 3 zł sztuka z tego co pamiętam :) po niemiecku pięknie nazwane ANSCHLAG :)

#86 Offline   spokoemil


  • Postów: 356
  • Na forum od: 09 kwi 2009
  • Miejscowość: Malbork
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Passat B4, Skoda Octavia III

Napisano 28 września 2017 - 11:33

Dłubania ciąg dalszy.
Już wcześniej słyszałem, że nie gra prawy głośnik w desce rozdzielczej. Posiadam rozbudowany Sound System o kodzie wyposażenia 810. Rozebrałem, wyjąłem, sprawdziłem multimetrem, brak jakiejkolwiek reakcji na wtyczce ze zdjęcia obok. Dołączona grafika . Dla pewności przyniosłem sam głośnik do domu, i podłączyłem na krótko kablami od zestawu audio, który mam w komputerze. Głośnik pięknie śpiewa :) No ale co dalej? Sprawdziłem dwa wzmacniacze w bagażniku, odpiąłem kostki, najpierw jedną, potem drugą, psiknąłem preparatem do styków, bo 2 były lekko zaśniedziałe, ale oczywiście to nie rozwiązało problemu. Dysponuje może ktoś wiedzą, gdzie wpina się kabel ze zdjęcia powyżej? Dokąd idzie ta wtyczka z kablem? Czy on idzie bezpośrednio do wiązki i do bagażnika, czy do jakiegoś rozdzielacza? Może ktoś dysponuje schematem kabli z zestawu wyposażenia 810? Dodam, że pozostałe 5 głośników gra. Na koniec jeszcze zdjęcie samego głośnika. Może komuś się kiedyś przyda Dołączona grafika

Użytkownik spokoemil edytował ten post 28 września 2017 - 11:36


#87 Offline   maciejd


  • Postów: 753
  • Na forum od: 03 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Clio, Laguna, 2x Transit, Żuk

Napisano 28 września 2017 - 16:33

Wyświetl postUżytkownik spokoemil dnia 26 września 2017 - 19:33 napisał

Trytki ori ASO, nr 124 973 02 26 jakieś 3 zł sztuka z tego co pamiętam po niemiecku pięknie nazwane ANSCHLAG
O, widzisz, super.

Ja natomiast znalazłem coś takiego: https://www.hinscha....stabilus-285611

To wydaje się być zamiennik dla oryginalnego Stabilusa 977934. Cena dość ciekawa, ale w sumie... pół baku paliwa... a będzie efekt tsssst przy otwieraniu podłokietnika ;)

#88 Offline   VALENTINE


  • Postów: 371
  • Na forum od: 30 wrz 2007
  • Miejscowość: z miasta
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 września 2017 - 19:05

Sound system działa w ten sposób, że sygnał z wyjść głośnikowych radia podawany jest do 2 wzmacniaczy celem dalszego wzmocnienia.Dopiero w wyjścia tych wzmacniaczy sygnał podawany jest na głośniki przednie, tylne i w drzwiach.
Tu masz rozpiskę gniazda środkowego w radiu .

Dołączona grafika

Tu masz schemat całej instalacji sound systemu ,żeby było prościej.Jak widać głośnik w konsoli jest podłączony równolegle do tego w drzwiach ,więc jak ten w drzwiach gra to gdzieś jest przerwa na kablu do głośnika w konsoli lub głośnik przerywa i czasami gra lub nie.Może akurat jak to sprawdzałeś to ożył.Te głośniki bardzo często przerywają ,więc nie można tego odrzucać.

Dołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafika

Użytkownik VALENTINE edytował ten post 28 września 2017 - 19:17


#89 Offline   spokoemil


  • Postów: 356
  • Na forum od: 09 kwi 2009
  • Miejscowość: Malbork
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Passat B4, Skoda Octavia III

Napisano 02 października 2017 - 22:15

Wyświetl postUżytkownik VALENTINE dnia 28 września 2017 - 19:05 napisał

Tu masz schemat całej instalacji sound systemu ,żeby było prościej.Jak widać głośnik w konsoli jest podłączony równolegle do tego w drzwiach ,więc jak ten w drzwiach gra to gdzieś jest przerwa na kablu do głośnika w konsoli lub głośnik przerywa i czasami gra lub nie.Może akurat jak to sprawdzałeś to ożył.Te głośniki bardzo często przerywają ,więc nie można tego odrzucać.
Dziękuję za schematy i podpowiedź. Jeszcze raz sprostuję, prawy głośnik w podszybiu nie gra, i nie ożywa, natomiast prawy w drzwiach gra, ale czasem jak piszesz, przerywa, jakby tak "trzaska", czy "strzela", ale tylko ten jeden w prawych drzwiach, reszta gra bardzo dobrze. Nie lubię ogarniać takich usterek, bo ciężko znaleźć źródło problemu, a dostęp dość ograniczony. No dobra, bez użalania :)
Pierwszy raz od kupna auta wlazłem "pod samochód". Celem była wymiana oleju w dyferencjale, filtra paliwa, oleju w skrzyni, założenie osłony pod silnik, wymiana paska wielorowkowego, oraz świec. Nie wszystko poszło tak łatwo, ale po kolei.....
Auto najpierw zawiozłem na przegląd na stację diagnostyczną. Tam wyszło brak zbieżności tylnej osi :/ Powód? Uszkodzony dolny drążek z tyłu w lewym kole (ten na samym dole). Wygląda, jakby ktoś chciał załadować auto sztaplarką, i podniósł właśnie za ten drążek, który wygiął się, przypominając teraz bumerang. Dodatkowo słabo wyregulowany hamulec postojowy, nierówno łapie i jest dość słaby. Reszta testów bez zastrzeżeń, amortyzatory, światła, hamulce, wszystko niemalże idealnie. Przegląd mam w każdym bądź razie :)
Potem przyszedł czas na zabawę w kanale :) Na pierwszy strzał olej w dyferencjale. Dwie śruby, "profesjonalna" strzykawka pojemności 50ml i ponad 20 krotna zabawa w napełnianie :P Ale szybko poszło Dołączona grafika
Następnie filtr paliwa (domniemam że nigdy nikt go nie wymienił, śruba koszyka wyglądała na nietkniętą, sam filtr, oryginalny, mocno sfatygowany, wypłynęło z niego różnego rodzaju gluty, szlam, i tego typu tematy :P, wjechał nowy filtr, plus dwie miedziane podkładki między smokiem. Tu również poszło szybko, bez problemów.
Kolejny etap, wymiana oleju w skrzyni, plus filtr. Samo odkręcenie korka spustowego, oraz zdjęcie miski to żaden problem. Dołączona grafika
Olej nie wyglądał na "zmęczony", miska lekko wgięta po przygodzie z jakimś kamieniem Dołączona grafika, czyszczenie plus wymiana uszczelki i wyglądała jak nowa, no prawie :P Dołączona grafika
Schody zaczęły się przy próbie spuszczenie oleju ze sprzęgła hydrokinetycznego. Pierwszy problem, to ręczny obrót silnika do pozycji, kiedy korek pojawi się w otworze między żebrami osłony sprzęgła. Zajmuje to chwilę czasu. Kolejne schody to odkręcenie wydechu (zgodnie z instrukcją, z którą to robiłem). Łączenie wydechu (widoczne rozpięte na zdjęciu) za pomocą dwóch śrub, obie zardzewiałe, od razu się ukręciły, oraz poluzowane śruby wydechu tuż przy kolektorze (z tym było najwięcej problemów). Dostęp praktycznie zerowy, śruby też niekoniecznie chciały się dać odkręcić, ale jakoś poszło....... Całość skręcona, 2 śruby nowe, podkładki pod korki spustowe również wymienione na nowe. Dołączona grafika Zgodnie z instrukcją do skrzyni podczas wymiany wchodzi 7,7 litra oleju. Dokładnie tyle wlałem, i niestety jest go za dużo według wskazań bagnetu :/ Olej zmieniony zgodnie z instrukcją, po wlaniu 4 litrów, auto odpalone, przełączane biegi z pozycji P D N R N D P, pozostając przez kilka sekund na każdym z nich. Następnie wlane pozostałe 3,7 litra. Przejechałem potem jakieś 1.5 km, cofając, i rozpędzając auto do 50km/h. No i nie wiem co poszło nie tak, będę musiał upuścić trochę oleju. Następnie przyszedł czas na pasek, ale tutaj obyło się bez większych problemów, wymiana trwała jakieś 5 minut. Dołączona grafika
Kolejny etap, założenie osłony silnika, tutaj pojawiły się kolejne schody. Osłona pasuje idealnie na 4 śruby tylne, natomiast rząd najbliżej przedniego zderzaka nie pasuje :/ Różnica około 1,5cm. Pasuje, jak nagnę mocno osłonę, ale na 99% nie powinna być tak wygięta. Wydedukowałem, że być może jest ona w tym miejscu przykręcona do "wąsów", wysuniętych trochę do przodu, bo w otwory które były, nie pasuje :( W otworach brak było gwintów, ale miałem nowe, kupiłem komplet z 6cioma śrubami do osłony. (obudowa oryginał ASO dobierana po nr VIN, więc wykluczam pomyłkę w otworach w samej osłonie). Zostawiłem przykręconą na 4, może ktoś z Was dysponuje zdjęciem pod silnikiem bez osłony? Albo potwierdzi, bądź zdementuje moją teorię? :) Dołączona grafika Na koniec została wymiana świec. Wszystko szło pięknie. 3cia świeca na prawym rzędzie silnika okazała się niedokręcona (sama była dość zardzewiała na gwincie), kiedy przyszło wyjąć przewód z 4tej świecy w prawym rzędzie, nastąpiła niestety mała katastrofa, grzybek został mi w ręku :( Dołączona grafika Nie dotykałem już tego przewodu. Zająłem się wspólnie z tatą rzędem lewym, tu wszystko poszło bez problemów. Reasumując wymieniłem 7 świec, uszkodziłem przewód wysokiego napięcia na 4 cylindrze w prawym rzędzie silnika, i już go nie ruszałem (nie ciągnąłem za kabel, bo nawet jakbym go wyjął, to nie włożę uszkodzonego, nowych przewodów nie miałem, a też wymiany na razie nie planowałem :( ) Pytanie do was, może ktoś posiada przewód na 4ty cylinder (ten najdłuższy), bo wymieniał u siebie, a przypadkiem ma stare? Chętnie odkupię, bo czeka mnie jeszcze wymiana gniazd amortyzatorów przednich, komplet gum na drążku stabilizatora, i wspomniane dwa drążki tylne lewy uszkodzony plus prawy, żeby para była, dokupienie osłony pod skrzynię bo jak się okazało również jej nie ma i kto wie co jeszcze wyjdzie :P. Tak upłynął mi piątkowy urlopowy dzień, dokładnie 10 godzin, godzina przeglądu, pozostałe 9 w garażu z kanałem

Użytkownik spokoemil edytował ten post 02 października 2017 - 22:38


#90 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 października 2017 - 10:09

Obszerny i ciekawy aktual.

Co do głośnika, to sprawdź zimne luty - to się lubi zdarzyć w tych zabytkach ;)








Podobne tematy Zwiń