Skocz do zawartości




OM601 - jak tym jeździć


30 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 22 listopada 2016 - 20:30

Wyświetl postUżytkownik inutile dnia 22 listopada 2016 - 18:52 napisał

Nie ma to większego znaczenia, różnicy w spalaniu między jazdą 80, 90 a 100 nie zobaczysz na dystrybutorze.
Nawet do 120km/h jest jeszcze ekonomicznie. Później już się robi wir w baku :D .
Deus Zmiany biegów robisz mniej więcej jak ja, tak jest ok. Po prostu nie duś go za wszelką cenę na niskich obrotach ani nie przesadzaj w drugą stronę.

Użytkownik Szarik edytował ten post 22 listopada 2016 - 20:31




#22 Offline   Prox


  • Postów: 166
  • Na forum od: 03 lis 2015
  • Miejscowość: Krakow
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Fiat Punto II, 1.2 8V

Napisano 23 listopada 2016 - 09:43

Zeby tym jechac w miare dynamicznie to daje dwojke przy 25(30). Zasadniczo jak jest na obrotach to jedzie w miare, na niskich to sie tylko trzesie. I wg mnie 4 to przy minimum 60, ponizej tego za bardzo trzesie, za niskie obroty ma. Przynajmniej w tym ktorym sie buja aktualnie.
Z reszta ten silnik mnie zaskoczyl ostatnio, jechalem do Niedzicy zakopianka z Krakowa w 4 osoby z bagaznikiem wypelnionym po brzegi i lecial az milo, wiadomo na wyzszych obrotach musialem jechac ale jechalo mi sie na prawde super.
Tak btw. Czy na pompie wtryskowej w OM601 jest jak na wtryskach w benzynie, tj przy plynieciu (crusing) bez wcisnietego gazu, albo hamowaniu silniekiem nie podaje paliwa?

#23 Offline   Brodacz


  • Postów: 17
  • Na forum od: 10 lis 2016
  • Miejscowość: WSC
  • Mercedes:W124 4.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210
  • Trzeci Mercedes:W108

Napisano 24 listopada 2016 - 09:11

Wyświetl postUżytkownik Prox dnia 23 listopada 2016 - 09:43 napisał

Czy na pompie wtryskowej w OM601 jest jak na wtryskach w benzynie, tj przy plynieciu (crusing) bez wcisnietego gazu, albo hamowaniu silniekiem nie podaje paliwa?

Też jestem ciekawy czy po zdjęciu nogi z gazu odcina dopływ paliwa ?

#24 Offline   Prox


  • Postów: 166
  • Na forum od: 03 lis 2015
  • Miejscowość: Krakow
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Fiat Punto II, 1.2 8V

Napisano 20 grudnia 2016 - 01:30

Ha, ja po kilku dniach koło zera mogę powiedzieć - spokojnie i z pełnym bakiem. Jezu jak jest mało paliwa to pomimo lat i mizernej mocy w życiu tyle nie jeździłem bokiem. Nie pomagają zimowki które są widać za twarde i ogólnie straszne (nie moje auto, ja bym takich nie kupił no ale tym teraz jeżdżę). Ciekawy jestem jak jedzie się 2.6 bez balastu w zimie :D

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka



#25 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 grudnia 2016 - 10:58

Wyświetl postUżytkownik Prox dnia 20 grudnia 2016 - 01:30 napisał

Nie pomagają zimowki które są widać za twarde i ogólnie straszne
I tu masz odpowiedź.
Na dobrych zimówkach W124 nie jest już takie nerwowe.

#26 Offline   Prox


  • Postów: 166
  • Na forum od: 03 lis 2015
  • Miejscowość: Krakow
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Fiat Punto II, 1.2 8V

Napisano 20 grudnia 2016 - 11:04

Wiem wiem, plus pisze tu o W201, ktore ma jak mi sie wydaje jeszcze lzejszy tyl :)

#27 Offline   inutile


  • Postów: 1 449
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 grudnia 2016 - 23:19

Wyświetl postUżytkownik wojtek81 dnia 20 grudnia 2016 - 10:58 napisał

Na dobrych zimówkach W124 nie jest już takie nerwowe.
Na dobrych zimówkach 124 z silnikami do 100KM w ogóle ciężko wyprowadza się z równowagi. Trzeba się mocno postarać.
Co innego na kondonach - tu zarzuci nawet na mżawce, przy zbytnim nacisku na gaz.

#28 Offline   raider21


  • Postów: 9
  • Na forum od: 03 lut 2018
  • Miejscowość: Brodnica
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 lutego 2018 - 20:13

Witam. Napiszcie czy dobrze przy swoim W124 2.0D OM601 zmieniam biegi?
1 do ruszania i od razu 2, 30km 3 bieg, 50 km 4 bieg.

Użytkownik raider21 edytował ten post 11 lutego 2018 - 20:13


#29 Offline   forch


  • Postów: 30
  • Na forum od: 09 sie 2014
  • Miejscowość: WIELKOPOLSKA
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 lutego 2018 - 20:39

Ja 4 wbijam przy 65 :P

#30 Offline   turbocygan


  • Postów: 59
  • Na forum od: 19 sty 2016
  • Miejscowość: GK
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W203 C200K M111

Napisano 12 lutego 2018 - 17:45

No w mieście przy 60 leci już czwórka. Ale w trasie często nie cackam się i butuję co najmniej do 80 na trójce :) Według mnie nasze dieselki są bardzo uciążliwe do jazdy w mieście, gdzie potrzeba dynamiki. W trasie jedzie się super i da się wyprzedzać po ludzku, wbrew legendom wprost z naszego forum :)








Podobne tematy Zwiń