Skocz do zawartości




[S124] Brys 2.5D 1995 kombi


60 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   brys


  • Postów: 62
  • Na forum od: 05 gru 2016
  • Miejscowość: Solec Kujawski
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W221 S320 CDI 2008 Long
  • Trzeci Mercedes:W212 E220 CDI 2011
  • Inne auto:Mustang 2012

Napisano 08 grudnia 2016 - 14:07

Witam,

Postanowiłem założyć temat o aucie, żeby móc systematycznie wrzucać postępy w pracach nad doprowadzaniem go do stanu bardzo dobrego. Ostrzegam, że post będzie długi, będzie dużo zdjęć, ale w sumie żadne wybitne prace przeprowadzone nie zostały :E

Samochód głównie użytkowany jest.. przez moją Narzeczoną, na dojazdy do pracy. Wiem, dość dziwny pomysł, jak na pierwsze auto dla dziewczyny :D
W moim domu zawsze były Mercedesy (aktualnie mamy W212 i W221), wcześniej W220, C215, W210, W124, W203 AMG, a moim pierwszym samochodem było granatowe S202, które dość mocno przebudowałem ;P
Ale mniejsza przeszłość. Teraz konkrety o aucie z tematu:
Jest to ciemnografitowe S124, już E klasa, z silnikiem 2.5 diesel OM605 20V 113 koni. Z fajniejszego wyposażenia auto posiada:
-automatyczną skrzynię
-webasto
-klimatyzację
-elektryczne szyby z przodu
-elektryczne i podgrzewane lusterka
-fabryczne radio MB Classic
-dwie poduszki powietrzne z przodu
-schowek z drewnianą roletką na tunelu środkowym
-fabryczne alufelgi 15"
-komplet oryginalnych stalówek do T-modell z oponami zimowymi

Samochód był kupiony naprawdę tanio, ale wbrew pozorom wiele brakowało mu do ideału. Podstawowe mankamenty:
-automat szarpiący przy zmianie biegu z 2 na 3, sprzedający podobno tak jeździł od 8 lat, dla mnie to było nieakceptowalne
-cyrkle na tylnych błotnikach, pod którymi kryła się oczywiście rdza, do tego rdza na klapie bagażnika, na tylnych nadkolach i trochę rdzy w komorze silnika - głównie dziury za lampami przednimi
-niedziałająca klimatyzacja i webasto
-duży wyciek płynu chłodniczego gdzieś z boku silnika
-pierdółki typu niedziałające spryskiwacze czy brak ramki środkowego nawiewu

Jakie były więc plusy auta?
-super pracujący silnik
-bardzo ładny stan blachy (poza tym, co wymieniłem wyżej) - błotniki przednie, maska, dach, drzwi, podłoga, progi - wszystko bardzo zdrowe. Do tego brak nawalonej szpachli - na pękającą szpachlę jestem uczulony, wolę wyrdzewiałą dziurę od tego
-sprawne NIVO
-bardzo dobry stan zawieszenia i hamulców
-konfiguracja. Wbrew pozorom strasznie ciężko było znaleźć samochód z automatem, klimatyzacją i silnikiem OM605 lub OM606

Tak auto wyglądało po zakupie:
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

W pierwszej kolejności zabrałem się za odszczurzanie wnętrza. Przeszło kompletne pranie, podsufitka wyczyszczona parowo, plastiki wyszczotkowane APC + zaimpregnowane, drewno nawoskowane:
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Fotel kierowcy się ładnie doprał:
Dołączona grafika

Kupiłem nową ramkę nawiewu + zaworki do spryskiwaczy w ASO. Z ramką decha od razu wygląda lepiej:
Dołączona grafika Dołączona grafika

Wymieniłem wszystkie poprzepalane żarówki we wnętrzu:
Dołączona grafika

Następnie przyszedł czas na poważniejsze roboty i auto poszło na warsztat. W pierwszej kolejności można się było cieszyć ze stanu podłogi, progów, wydechu, przewodów:
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Trzeba było się zająć szarpiącą skrzynią. Tak się składało, że wujek znalazł w garażu skrzynię, którą niby 15 lat temu wyremontował i tak leżała:
Dołączona grafika

Tak się cieszyłem z darmowej skrzyni, że oczywiście musiało się to źle skończyć - po zamontowaniu okazało się, że "nowa" skrzynia jest gorsza od "starej", bo ma 1 bieg :E
Padła więc decyzja o rozkładaniu skrzyni fabrycznej. Co się okazało, wytarło się gniazdo w którym chodził jakiś wałek sterujący, wałek miał za duży luz i przepuszczał olej. Po kilku przebojach z tokarzami udało się wstawić w to miejsce tuleję:
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Przy okazji okazało się, że skrzynia już była naprawiana, bo kiedyś musiał paść wsteczny i są tam całkiem świeże tarczki od niego ;)

Skrzynia zaczęła chodzić, przyszedł więc czas na ogarnięcie silnika:
Dołączona grafika

-zmiana oleju z jakiegoś szemranego minerala na Mobil 1 10W-40
-zmiana wszystkich filtrów i płynów
-zlokalizowanie wycieku płynu chłodniczego - trzeba było wymienić zaślepkę w bloku oraz poprawić szczelność węży od webasto
-wymiana przewodów paliwowych na oryginalne
-naprawa tego bajeru do zakręcania dopływu paliwa na filtrze - przeciekał
-wymiana paska
-wymiana tego amortyzatorka na przodzie silnika
-wymiana rurki od odpowietrzenia skrzyni korbowej na nową
-czyszczenie z sadzy dolotu i EGRa (sprawny)
-kupiłem też wszystkie nowe końcówki wtryskiwaczy BOSCHa + podkładki pod wtryski, ale tego jeszcze nie zdążyliśmy zrobić, bo znajomemu mechanikowi popsuła się maszyna do testowania wtryskiwaczy
-kupiłem też w ASO nowy korek płyny chłodniczego i wlewu oleju

Z napraw poza silnikiem:
-naprawa przednich i tylnych spryskiwaczy - z tyłu wąż był przerwany oczywiście na zgięciu klapy i płyn lał się pod podsufitkę, z przodu zaś zlatywał idealnie na skrzynkę bezpieczników :E
-naprawa pukającego mocowania siłownika NIVO
-wymiana wycieraczek

Ciąg dalszy chyba muszę dać w drugim poście, bo wywala mi tu jakiś komunikat o zbyt dużej ilości grafik jak na jeden post :P

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 08 grudnia 2016 - 14:11




#2 Offline   brys


  • Postów: 62
  • Na forum od: 05 gru 2016
  • Miejscowość: Solec Kujawski
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W221 S320 CDI 2008 Long
  • Trzeci Mercedes:W212 E220 CDI 2011
  • Inne auto:Mustang 2012

Napisano 08 grudnia 2016 - 14:14

Wybaczcie post pod postem, ale tak jak napisałem - za dużo zdjęć jak na jeden post.

Jak auto zaczęło sensownie jeździć, to pojechało do blacharza i lakiernika. Po zdjęciu wieśniackich cyrkli z tyłu wyglądało tak, jak się można było spodziewać:
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Kupiłem więc najlepsze reparaturki, jakie znalazłem - Klokkerholm:
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Zaczęła się demolka:
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Generalnie pracy było dużo więcej niż widać na zdjęciach. Rdza poszalała też pod spodem, na nadkolach, gdzie jest wstawione kilka łat - nie zdążyłem podjechać i porobić fotek dziur. Poza tym standardowy temat w kombi, czyli rdzewiejąca blacha pod szybami bocznymi bagażnika. No i oczyszczona i zakonserwowana podłoga bagażnika po bokach. Tylna klapa tak samo, rozebrana do zera.
Tak autko wygląda teraz - z zewnątrz zero rdzy:
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Zostało jeszcze spolerować nowo położony lakier oraz zająć się rdzą w komorze silnika - jednak to już będą prace weekendowe i będziemy to stopniowo ogarniać.
Z rzeczy technicznych - na wiosnę muszę ogarnąć klimę. Po napełnieniu się załącza, jednak gdzieś ucieka czynnik. Chłodnica jest nowa. Poza tym nie chodzi też Webasto. No i ostatnia sprawa - lekko huczy dyfer. Nie na tyle, żeby go od razu wymieniać, bo naprawdę lekko, ale jakby się trafił niedrogi, W 100% CICHY i z pewnego źródła, to mógłbym się szarpnąć na wymianę ;)

Pozdrawiam

#3 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 09 grudnia 2016 - 20:39

Te reperaturki to wstawione na zakładkę czy na styk?

#4 Offline   brys


  • Postów: 62
  • Na forum od: 05 gru 2016
  • Miejscowość: Solec Kujawski
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W221 S320 CDI 2008 Long
  • Trzeci Mercedes:W212 E220 CDI 2011
  • Inne auto:Mustang 2012

Napisano 11 grudnia 2016 - 21:22

Na styk. Na zdjęciach jest tak nawalone szpachli, bo to było przed jakąkolwiek obróbką, zaraz po nałożeniu. Lipy być nie może, bo blacharz-lakiernik to mój kolega, jakby mi coś za dwa lata zaczęło tam wychodzić, to tylko sobie by dodatkowej roboty narobił :)

Ale żeby nie było tak różowo, to muszę podjechać na poprawkę - gdzieś leci woda do bagażnika. Dokładniej to po prawym najbardziej tylnym słupku (D?), musi tam ściekać, bo część kapie z lampki bagażnika na podłogę, a część zlatuje dalej i wpada na sam dół podłogi po prawej stronie, tam gdzie jest zbiorniczek płynu do spryskiwaczy. Czy to kwestia złego wklejenia szyby? Pomóżcie gdzie szukać przyczyny :idontknow:

Dzisiaj zabrałem się za wyczyszczenie silnika i osprzętu. Niestety chemia okazała się trochę zbyt ostra dla aluminium pokrywy zaworów i spowodowała jej zmatowienie. Ale jest chociaż pretekst, żeby ją spolerować na lustro. Na koniec założyłem nowe korki płynu chłodniczego i oleju :D
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

#5 Offline   michelin


  • Postów: 68
  • Na forum od: 06 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:X5 | C4 | FSO1500

Napisano 13 grudnia 2016 - 16:28

Fajne auto :metal:

Będę obserwował poczynania :metal:

#6 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 13 grudnia 2016 - 17:30

Szyba tylna wklejona jest na co?

#7 Offline   brys


  • Postów: 62
  • Na forum od: 05 gru 2016
  • Miejscowość: Solec Kujawski
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W221 S320 CDI 2008 Long
  • Trzeci Mercedes:W212 E220 CDI 2011
  • Inne auto:Mustang 2012

Napisano 17 grudnia 2016 - 23:35

Nie wiem szczerze mówiąc. Może na klej do szyb? W każdym razie nic tam nie cieknie ;P

Dziś zrobiliśmy kilka rzeczy przy aucie:
-wymiana akumulatora na oryginalny Mercedesa 100ah 720a
-wymiana końcówek wtryskiwaczy na Boscha
-wymiana przycisku regulacji oświetlenia wnętrza
-wymiana lewego "haczyka" przytrzymującego pas przy tylnej kanapie

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

#8 Offline   tato81


  • Postów: 624
  • Na forum od: 04 sie 2009
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 grudnia 2016 - 22:28

Wyświetl postUżytkownik brys dnia 17 grudnia 2016 - 23:35 napisał

-wymiana akumulatora na oryginalny Mercedesa 100ah 720a
Ile za taki musiałeś wyłożyć?

#9 Offline   DonMatteo


  • Postów: 84
  • Na forum od: 04 lis 2016
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SLK (R171)
  • Trzeci Mercedes:C (W203)
  • Inne auto:Chrysler Sebring

Napisano 18 grudnia 2016 - 22:56

Na znanym portalu aukcyjnym taki akumulator (nowy, z gwarancją) kosztuje 390 zł + koszt dostawy.

#10 Offline   brys


  • Postów: 62
  • Na forum od: 05 gru 2016
  • Miejscowość: Solec Kujawski
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W221 S320 CDI 2008 Long
  • Trzeci Mercedes:W212 E220 CDI 2011
  • Inne auto:Mustang 2012

Napisano 19 grudnia 2016 - 14:48

Dokładnie tak, 390zł. Tylko, że ja kupowałem na miejscu, w hurtowni akumulatorów mieszczącej się od lat w Bydgoszczy. Do tego faktura i 2 lata gwarancji. Wg mnie nie ma się co bać, że to jakaś "podróba" :)








Podobne tematy Zwiń