Skocz do zawartości




[S124] Brys 2.5D 1995 kombi


60 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   brys


  • Postów: 62
  • Na forum od: 05 gru 2016
  • Miejscowość: Solec Kujawski
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W221 S320 CDI 2008 Long
  • Trzeci Mercedes:W212 E220 CDI 2011
  • Inne auto:Mustang 2012

Napisano 25 grudnia 2016 - 00:11

Wyświetl postUżytkownik maciejd dnia 21 grudnia 2016 - 19:20 napisał

Użytkownik biszkopt dnia 21 grudzień 2016 - 17:53 napisał
Ori z aso to varta, nie?
Tak.
Ciekawe ile prawdy w tym, że niby Varta, ale jednak akumulator sygnowany przez Mercedesa jest o 3kg cieższy od analogicznej Varty :)

Wyświetl postUżytkownik D.J.TUNING dnia 24 grudnia 2016 - 20:29 napisał

Co do felg poczytaj cenniki :

wg
http://www.w123-hann...in/nprechner.pl
O kurde, ale świetna strona! Nie znałem. Dzięki wielkie, już wszystko wiem. Skonfigurowałem sobie nawet na szybko swoje S124:
Dołączona grafika

I w takim razie bardzo fajnie, że 15-lochy były montowane w tym roczniku! :D
Zainspirował mnie ten samochód:
Dołączona grafika Dołączona grafika
Tylko ja bym go aż tak mocno nie obniżał, a na przód wrzucił kierunkowskazy USA.

W kwestii kołpaków - tak podejrzewałem. W ogóle chyba te co mam założone są od W201, mam też takie od W124 z chromowanym rantem, ale one są dość poniszczone, a te z W201 z kolei w idealnym stanie. Oba komplety dostałem wraz z autem. Muszę się rozejrzeć za odpowiednimi w takim razie ;P



#22 Offline   brys


  • Postów: 62
  • Na forum od: 05 gru 2016
  • Miejscowość: Solec Kujawski
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W221 S320 CDI 2008 Long
  • Trzeci Mercedes:W212 E220 CDI 2011
  • Inne auto:Mustang 2012

Napisano 13 stycznia 2017 - 20:35

Wybaczcie post pod postem, ale pojawił się mały update - E-klasowe kołpaki z chromowanym rantem. Teraz już chyba z zewnątrz nie ma się do czego przyczepić :D
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Poza tym co więcej:
-zregenerowany rozrusznik - wymieniony bendiks, te gumy amortyzujące i coś tam w przekładni
-wymieniona świeca żarowa
-poradziłem sobie z problemem lania się wody do bagażnika
-praktycznie w 90% zlikwidowałem bąbelki powietrza w przewodach paliwowych. Jednak co oringi z ASO to z ASO ;P

Przy wymianie świecy żarowej była niemiła przygoda. Okazało się, że poprzednią świecę jakiś magik wkręcił na resztkę zjechanego gwintu i dla pewności podkleił jakimś poxipolem. Także skończyło się na długiej walce i za drugim razem udało się wstawić tuleję w głowicę. Oby następne świece nie skrywały tajemnic polskiej szkoły mechaniki :|

A tak, to auto sobie jeździ, generalnie używa go moja Narzeczona i robi nim całe z 500km miesięcznie. Po wymianie końcówek wtryskiwaczy przestał klekotać i chodzi prawie jak benzyna, nie dymi ani trochę. Pali dobrze, przy -18 też. Oby tak było dalej ;)

Ciąg dalszy nastąpi.

Użytkownik brys edytował ten post 13 stycznia 2017 - 20:38


#23 Offline   michelin


  • Postów: 68
  • Na forum od: 06 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:X5 | C4 | FSO1500

Napisano 13 stycznia 2017 - 22:28

A końcówki "wytryskiwaczy" wymienialeś gdyż ponieważ...?

#24 Offline   brys


  • Postów: 62
  • Na forum od: 05 gru 2016
  • Miejscowość: Solec Kujawski
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W221 S320 CDI 2008 Long
  • Trzeci Mercedes:W212 E220 CDI 2011
  • Inne auto:Mustang 2012

Napisano 14 stycznia 2017 - 09:22

Gdyż ponieważ było słychać stukanie wtryskiwaczy, mocniejsze na zimnym silniku, słabsze na ciepłym. Do tego na zimnym po odpaleniu trochę dymił nieprzepalonym paliwem :)

#25 Gość_klisza_


  • Na forum od: --

Napisano 15 stycznia 2017 - 09:16

Co do felg to dopiero doczytałem - oczywiście, że były gullideckel do końca produkcji - ale w wersji Sportline (z resztą 16-tki w SL też gulli były). Miałem u siebie takie fabrycznie łącznie z zapasem. I wg mnie szerokie na 7 cali są ładniejsze od 8 dziur.

Tu mam wyciąg ze swojej "preislisty"

Dołączona grafika

Użytkownik klisza edytował ten post 15 stycznia 2017 - 09:24


#26 Offline   brys


  • Postów: 62
  • Na forum od: 05 gru 2016
  • Miejscowość: Solec Kujawski
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W221 S320 CDI 2008 Long
  • Trzeci Mercedes:W212 E220 CDI 2011
  • Inne auto:Mustang 2012

Napisano 04 lutego 2017 - 10:12

Witam,

Czas wrzucić małą aktualizację. Odkąd zakupiłem auto tylny most delikatnie huczał w przedziale 80-120km/h. Było to na tyle ciche, że postanowiłem nic z tym nie robić, chyba, że uda mi się trafić pewny most w idealnym stanie.
Oczywiście już ja się postarałem o to, żeby taki idealny most znaleźć :D
Znajomy mechanik z 40 letnim stażem w naprawie Mercedesów stwierdził, że tak dobrego mostu nie widział od lat i ma on jedynie "luzy montażowe" :)
Most identyczny jak ten, który miałem na aucie, więc tym lepiej.
Most oczyściłem z rdzy i syfu, pomalowałem Cortaninem, na to farba czarny mat.
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Do tego, jak już most był na wierzchu, wymieniliśmy uszczelniacze półosi. Udało się trafić nowe uszczelniacze z ponad 20 letnich zapasów - okaże się czy nie zaczną ciec. Z jednej strony fajnie, bo oryginalne i z epoki, do tego leżały spokojnie w pudełkach w ciemnym miejscu, ale z drugiej strony mają 20 lat :lol:
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Tu już autko z wymontowanym mostem.
Dołączona grafika Dołączona grafika

Największa trudność oczywiście była też największym zaskoczeniem - najdłużej zajęła walka z wyjęciem tych tylnych tulejek/poduszek mostu, może dlatego, że nie były powybijane jeszcze. Siedziały tam Febi, które miały chyba jakiś minimalny nadwymiar. My wrzuciliśmy oczywiście Lemfordera, weszły jakoś lżej:
Dołączona grafika

Jak już wał był wyjęty, to wypadało też zmienić łożysko na nim:
Dołączona grafika

A tutaj już most na autku:
Dołączona grafika

Na koniec jeszcze skorygowanie luzu na łączeniu wału, nalanie nowego oleju do mostu i można jechać na testy. W końcu błoga cisza, słychać tylko pomruk OM605 :D

Użytkownik brys edytował ten post 04 lutego 2017 - 10:14


#27 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 lutego 2017 - 11:41

Taki ładny dyfer to i mnie by się przydał :)

#28 Offline   brys


  • Postów: 62
  • Na forum od: 05 gru 2016
  • Miejscowość: Solec Kujawski
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W221 S320 CDI 2008 Long
  • Trzeci Mercedes:W212 E220 CDI 2011
  • Inne auto:Mustang 2012

Napisano 15 lutego 2017 - 19:30

Witam,

Jak pisałem w innym temacie - postanowiłem poprawić trochę audio w S124, bo przedni prawy głośnik zaczął charczeć, a tylne w drzwiach nie grają w ogóle. Wiem, powinienem zrobić panele w przednich drzwiach, wrzucić tam 165mm, a tweetery w słupki, do tego subwoofer w bagażniku, a głośników w tylnych drzwiach nie zakładać wcale. Ale ja chciałem robić po swojemu, z względnym zachowaniem fabrycznego wyglądu wnętrza. ;P

1. Wzmacniacz - stary dobry, pięciokanałowy Axton C600x5. Kupiłem tanio i oczywiście mnie oszukali, bo jeden kanał nie grał wcale, a na reszcie grał jakoś tak przeciętnie. Postanowiłem go oddać do serwisu car audio i dziś odebrałem - SZOK jak on pędzi te głośniki przy względnie niedużej mocy :D

2. Zestaw z przodu - nowy odseparowany Axton AXC 25S. Woofery 130mm charakteryzują się bardzo małą głębokością montażu, co w W124 jest wskazane. Będę tylko trochę musiał powiększyć średnicę otworów w desce. Tweetery pójdą na słupki bądź na drzwi - w trójkąciki przy lusterkach, wtedy zrobię im customowe obudowy z włókna szklanego i żywicy.

3. Zestaw na tył - mało co tam wejdzie, bo max 10cm i ani trochę więcej. Wybrałem dwudrożne głośniki Hifonics TX-42, które rzekomo mają 60W RMS, co czyni je jednymi z najmocniejszych głośników 100mm jakie można kupić w normalnych pieniądzach.

4. Subwoofer - Axton CAB-256 - taki, bo zależało mi na jak najmniejszej obudowie, a przy tym wolę brzmienie bass-reflex. Ten głośnik ma 25cm, obudowa na styk wchodzi pod mechanizm rolety bagażnika, więc jest idealnie :hooray:

5. Radio - zależy mi na zostawieniu Beckera i dołożeniu zmieniarki/zestawu Harmana do iPoda i aux - pytanie czy się da? Tak samo jeszcze nie wiem, czy uda mi się podłączyć wzmacniacz do tego Beckera, ale bądźmy dobrej myśli :P

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika
Dołączona grafika Dołączona grafika
Dołączona grafika Dołączona grafika

Wiem, śrubki przy wyjściach wzmacniacza są śmieszne :D

Użytkownik brys edytował ten post 15 lutego 2017 - 19:34


#29 Offline   bokser99


  • Postów: 48
  • Na forum od: 20 lut 2013
  • Miejscowość: NOS
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 lutego 2017 - 19:44

To do beckera da się podłączyć subwoofer ?

#30 Offline   brys


  • Postów: 62
  • Na forum od: 05 gru 2016
  • Miejscowość: Solec Kujawski
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W221 S320 CDI 2008 Long
  • Trzeci Mercedes:W212 E220 CDI 2011
  • Inne auto:Mustang 2012

Napisano 15 lutego 2017 - 19:55

Da się podłączyć wzmacniacz pięciokanałowy. TEORETYCZNIE. Na zdjęciu obok wzmacniacza widzisz kostkę mini-iso z której wychodzą gniazda RCA. Brakuje tam jeszcze trójnika RCA na wyjście samego subwoofera. Nie gwarantuję, że to zadziała, ale będę próbował. Póki co trzeba zacząć od położenia nowych kabli, a pogoda jakoś nie sprzyja :s








Podobne tematy Zwiń