w201 - który silnik do katowania?
#1
Napisano 11 grudnia 2016 - 12:12
Miałem kilka w124, w126, w123 i teraz padło na w201.
Auto do normalnej codziennej jazdy, tylko benzyna i musi być radocha z jazdy :-)
Czyli silniki m102 2,0 lub 2,3
albo m103 2,6 lub swap z 2,6 na 3,0.
Który silnik będzie najtrwalszy(lubię czasem porządnie go skatować, często do odcinki)?
Gdzieś tam kiedyś słyszałem, że w 2,0 jest "więcej miejsca" na uszczelkę głowicy między tulejami w porównaniu do 2,3 i w 2,0 tak często nie pada.
Podobnie jest w m103 między 2,6 a 3,0
2,0 i 2,6 miałem w w124 i przeżyły ze mną parę lat bez większych problemów :-)
Druga sprawa to waga silników, w124 z 2,6 i ASD miał często tendencję do wyjeżdżania przodem, co bardzo mi się nie podoba.
Ma ktoś może porównanie jak to wygląda w w201?
Jeździł ktoś "mocniej" w201 z 2,0 lub 2,3 i 2,6 ?
Jakie odczucia odnośnie prowadzenia?
Najbardziej skłaniam się ku w201 m102 2.3 ale w okolicy mam ładne w201 2,0 i 2,6 - sam nie wiem którego brać.
#2
Napisano 11 grudnia 2016 - 21:03
Mam gdzieś jeszcze filmiki z W201 Winiaka i Wąskiego... jak to latało, jak złe.
#3
Napisano 11 grudnia 2016 - 22:00
Użytkownik Andrzejkudowa dnia 11 grudnia 2016 - 12:12 napisał
Użytkownik nicu89 edytował ten post 11 grudnia 2016 - 22:00
#4
Napisano 11 grudnia 2016 - 22:13
Czy to m102, czy m103, są odporne na katowanie, zabija je tylko wiek, naturalne zużycie i zaniedbania w serwisie.
#5
Napisano 11 grudnia 2016 - 22:18
W w124 ze sprawnym ASD w moście 2,6 bez katów i dobrze ustawionym Kjetem zaczynało się robić nerwowe i złe i o to chodzi Nigdy w201 z 2.3 lub 2.6 nie jeździłem i nie mam porównania.
Boję się tylko, że w201 z 2.6 będzie dużo bardziej przodem wyjeżdżać w porównaniu do 2.3
#6
Napisano 12 grudnia 2016 - 09:53
Przy M103 masz pojedynczy łańcuch rozrządu (niby przy m102 z pierwszych lat produkcji też, ale jeszcze takiego nie widziałem szczerze powiedziawszy) i gdzieś słyszałem, że tenże łańcuch lubi sobie w pewnym momencie pęknąć. Remedium jest wymiana łańcucha, ślizgów i najważniejsze poprawne zamontowanie napinacza łańcucha.
Ale to w sumie powinno się zaliczać do normalnych czynności eksploatacyjnych.
#7
Napisano 12 grudnia 2016 - 21:33
Użytkownik Andrzejkudowa dnia 11 grudnia 2016 - 12:12 napisał
http://mb201-124.eu/...tronica-na-efi/
http://mb201-124.eu/...st-ke-jetronic/
Użytkownik carl00s dnia 12 grudnia 2016 - 09:53 napisał
#8
Napisano 12 grudnia 2016 - 21:43
#9
Napisano 13 grudnia 2016 - 17:06
Jak już miałbym go wywalać to tylko na dobry gaźnik(solex 4a1 z w123 250 lub weber 32/36 DGAV z Forda), z głową dobrane dysze i średnice przepustnic. Nie żaden z Poloneza/Fiata tylko jak wyżej. Do tego aparat z podciśnieniem i mały moduł oryginał z w201/w124 gaźnik, pompa kjetowa zastąpiona elektryczną do gaźnika lub przełożony napęd mechanicznej z m102 gaźnikowego i mamy mega niezawodne auto. Mówimy tylko o benzynie, bo gazu nie chcę.
Amory twardsze i niższa zawiecha nie jest aż tak problematyczna, jak sportline nie wystarczy to można coś bardziej kombinować. Do tego dobre opony nie przesadzając z szerokością, geometria skontrolowana i musi się kleić do asfaltu
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
Problemy z odpalaniem w124 300e na zimnym silniku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukasz1986 |
|
||
[W124] dokręcanie wtrysków silnik TURBO |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|