Skocz do zawartości




- - - - -

[W126] 300sel LPG



15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   czapik5


  • Postów: 36
  • Na forum od: 11 gru 2016
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W126 SEL 300

Napisano 11 grudnia 2016 - 21:30

Witam wczoraj zakupiłem pierwszego Mercedesa (w126 300 SEL) w moim życiu z instalacją LPG ( 1 gen, która i tak nie działa ) i teraz moje pytanie brzmi czy warto przerobić wtrysk żeby władować tam sekwecję ( bądź lepszą ) czy dać sobie spokój i naprawić pierwotny gaz u dobrego gazownika ???

PS: Ogólnie na sam początek robię remont silnika chcę przeznaczyć na to około 5tyś



#2 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 grudnia 2016 - 21:34

Proponuję jeszcze trzecie rozwiązanie - wyrzucić całkiem gaz. Po przekalkulowaniu kosztów naprawy wtrysku wychodzi jako najbardziej opłacalne.

#3 Offline   czapik5


  • Postów: 36
  • Na forum od: 11 gru 2016
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W126 SEL 300

Napisano 11 grudnia 2016 - 21:44

Czyli nie opłaca mi się zmienić wtrysku ??

Użytkownik Sawyer edytował ten post 11 grudnia 2016 - 22:15


#4 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 grudnia 2016 - 22:11

Ile masz zamiar robić rocznie kilometrów tym samochodem ?

#5 Offline   czapik5


  • Postów: 36
  • Na forum od: 11 gru 2016
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W126 SEL 300

Napisano 11 grudnia 2016 - 22:20

Hmm kupiłem go ogólnie pod długie trasy ( więc nie będzie katowany w mieście ) tygodniowo mniej więcej po 300-400 km, z czego 10-20% max miasto 80% trasa, wiadomo czasami będzie tych kilometrów sporo więcej.

Użytkownik Sawyer edytował ten post 11 grudnia 2016 - 22:22


#6 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 11 grudnia 2016 - 22:20

Nie opłaca się. Z późniejszą sekwencją koszt się zbliży do pięciocyfrowej kwoty...

Przy okazji:
Mercedes:W124 6.0E AMG - M119

No to gaz w 3.0? Pierwszy Mercedes? :)

#7 Offline   Andrzejkudowa


  • Postów: 255
  • Na forum od: 27 paź 2009
  • Miejscowość: Kudowa-Zdrój
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 200D
  • Inne auto:Ford Sierra OHC EFI, Audi 80

Napisano 11 grudnia 2016 - 22:24

Dokładnie -> wywalaj gaz.
Wszystkie nowe węże, kalosz, dwa oringi zielone pod EHA, potencjometr jak wytarty + ustawienie kjeta i zapominasz o problemach.
Tylko nie dawaj do dzisiejszych mechaników, bo tylko szkód narobią :spokoj:

#8 Offline   czapik5


  • Postów: 36
  • Na forum od: 11 gru 2016
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W126 SEL 300

Napisano 11 grudnia 2016 - 22:27

Sawyer, nie było w126 :D a musiałem coś wybrać. Dlaczego 5 cyfrowa kwota ? tak gaz psuje ten silnik ?

Użytkownik czapik5 edytował ten post 11 grudnia 2016 - 22:31


#9 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 11 grudnia 2016 - 22:52

Najdrożej będzie przerobić wtrysk mechaniczny na elektroniczny. 4-ro cylindrowy silnik jest prostszy a i tak same graty do przekładki to +/- 1500 złotych. 6 cylindrów winduje koszta wyżej. Potem robocizna, chyba że sam to zrobisz (o ile ktoś się w ogóle za to będzie chciał brać). Potem sekwencja swoje kosztuje- 3, 4 tysiące??

A potem dodatkowy serwis instalacji. Gdzie tu zysk...

#10 Offline   czapik5


  • Postów: 36
  • Na forum od: 11 gru 2016
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W126 SEL 300

Napisano 11 grudnia 2016 - 23:01

Sawyer, Na samo paliwo rocznie wyjdzie 15 tyś ( benzyna ) w gazie wyjdzie mnie 7.500 + montaż gazu 5.000 to jest 13.000 w sumie na równo chyba, że gaz uciągnie 2 lata








Podobne tematy Zwiń