#1
Napisano 12 grudnia 2016 - 23:07
#2
Napisano 13 grudnia 2016 - 12:24
- psujesz "ład" pod maską, bo nie da się tego tak poskładać, żeby wyglądało jak fabryczne
- robisz samochód niesprzedawalnym, bo 95% kupujących zrezygnuje na starcie, obawiając się kłopotów z obsługą tego
- albo uczysz się tego sam, albo uzależniasz się od osoby, która to montowała i wystroiła
- zyskujesz na mocy, możesz zejść w dół ze spalaniem
- prosta droga do montażu instalacji gazowej sekwencyjnej
- do montażu potrzebujesz przerobić kolektor ssący pod montaż wtryskiwaczy sekwencyjnych, przerobić dolot powietrza, zakupić stosowny kontroler typu MegaSquirt lub EMU, położyć potrzebne okablowanie, dołożyć map sensor i tps (to tak w skrócie)
- potrzebujesz wiedzę albo kogoś z doświadczeniem, jak to zestroić - sporządzić mapy paliwowe i ewentualnie zapłonu
- z szybkiego rozeznania - sam kontroler EMU to koszt ok 2500-3000 zł, co do MS'a się nie wypowiem, bo są gotowce albo zestawy do samodzielnego montażu. Jedna i druga platforma ma swoje plusy i swoje minusy. Są także inne kontrolery.
Jest trochę tematów o tym w dziale modyfikacje.
#3
Napisano 13 grudnia 2016 - 17:24
Pare wieczorów na forum na naukę,
500-600zł (na zakup-zdublowanie całeg kjeta z kolektorem i wtryskami + drugie pompy paliwa + sterownik), miernik może być chinol tani, lub droższy już z wbudowanym pomiarem wypełnienia, możesz sobie kostkę/przejściówkę do potencjometru zrobić aby co chwilę tej wtyczki nie rozbierać bo się połamie :-) , długi imus 3-ka , i chyba 2-ka jakbyś chciał w EHA grzebać :-)
Do tego trochę cierpliwości, czasu i paliwa + nowe wszystkie węże podciśnień, kalosz, uszczelki wtrysków.
Po tym zabiegu zapomnisz o problemach z wtryskiem
Chyba, że namówią Cię na gaz to wtedy będzie znowu dramat
#4
Napisano 13 grudnia 2016 - 17:49
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#5
Napisano 13 grudnia 2016 - 17:59
Jak nowe Bosch to wiadomo, że 600zł
Jak używki to obowiązkowo podpiąć pod kjeta zapasowymi rurkami aby oryginalnych na silniku bez potrzeby nie wyginać, duży karton na silnik, jedna osoba kręci rozrusznikiem, a druga obserwuje.
Ruszając klapą w kjecie widać pięknie lejące, rozpylające i kapiące , pięknie rozpylające-idealne :-)
Użytkownik Andrzejkudowa edytował ten post 13 grudnia 2016 - 18:03
#6
Napisano 13 grudnia 2016 - 18:49
a kolejny
"Najtaniej - Ecumaster DET3 w trybie paliwowego standalone'a. Oczywiście mechanicznie trzeba będzie cały układ paliwowy zbudować do tego, ale to w sumie proste rzeczy. W zależności jakich części będziesz używał, z robotą i strojeniem pewnie 3k pęknie."
Użytkownik czapik5 edytował ten post 13 grudnia 2016 - 18:53
#7
Napisano 13 grudnia 2016 - 18:54
Najgorsze we KE jest to, ze musimy posiłkować się używkami średniego stanu lub kłaść grube środki na elementy nowe. Rozdzielacze paliwa maja już 20 pare lat i ciężko żeby działały idealnie. Pompy paliwa żeby miały wydajność powyżej 5 bar to tez wyjątek. Potek pewnie chiński zamiennik.
Jak by nie było, każde rozwiązanie wiąże się z kosztami, każde na wady i zalety. M104 bardzo dobrze to zobrazował.
Szkoda, ze MB tak późno zrozumiał, ze mechaniczny będzie nam sprawiał sporo problemów.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#8
Napisano 13 grudnia 2016 - 18:58
#9
Napisano 13 grudnia 2016 - 19:01
Użytkownik w0jta5 dnia 13 grudnia 2016 - 18:54 napisał
Użytkownik w0jta5 dnia 13 grudnia 2016 - 18:54 napisał
Wszystko się starzeje. Sam wtrysk jako tako był dość niezawodną konstrukcją. Zabija go czas. Chociaż widuję sporo m103 (o 102 jakoś trudniej), które mimo wieku i sporego przebiegu pracują bardzo dobrze. Z gazem jeszcze nie trafiłem takiego, który by pracował jak trzeba. Nawet blos nie jest receptą na wszystko - jak by nie patrzeć, przy tym systemie nadal błyskawicznie siada nastawnik biegu jałowego zabity brudnym gazem który przez niego przelatuje oraz z czasem zalepiają się zakończenia wtryskiwaczy. Nie wiem też jak teraz, ale jak przy tym ustrojstwie grzebałem, to nie było zawodnika (gazownika), który podjąłby się przy tym grzebać, więc skład mieszanki ustawiało się na czuja, co na dłuższą metę (uboga mieszanka) mocno szkodziło silnikowi.
Użytkownik czapik5 dnia 13 grudnia 2016 - 18:58 napisał
Jeździłem przez tydzień w126 z tym silnikiem, spalanie nie przekraczało 15-16 litrów na setkę przy normalnej jeździe. Ale tam wszystko było "jak fabryka przykazała".
#10
Napisano 16 grudnia 2016 - 19:03
Użytkownik m104 dnia 13 grudnia 2016 - 19:01 napisał
Użytkownik nicu89 edytował ten post 16 grudnia 2016 - 19:10
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201] Zamiana silnika na m111. |
Modyfikacje,Tuning | Fredrigez |
|
||
[W124] zmiana mechanicznego wtrysku na elektroniczny |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Balrog666 |
|
|
|
[w201] Konsola srodkowa - zamiana |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | ziomal149 |
|
||
Wtrysk elektroniczny EFi zamiast KE-Jetronic |
Modyfikacje,Tuning | wilhelmk |
|
|
|
[W124] Wyjęcie zegarów e420 "licznik elektroniczny" |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | mateuszeq |
|