Skocz do zawartości




[W201] ako1987 2.6E 1989


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   ako1987


  • Postów: 33
  • Na forum od: 08 lis 2015
  • Miejscowość: Kątna
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 2.5

Napisano 14 grudnia 2016 - 08:45

Siemka!

Przedstawiam Wam mojego trzeciego Mercedesa. Pochodzi on ze sprawdzonych rąk, od 2008 roku w kraju. Samochód pochodzi od człowieka, który prowadzi warsztat samochodowy, specjalizujący się w naprawach Mercedesów a przy okazji jest przyjacielem naszej rodziny. Samochód użytkowany przez starszego pana - ojca właściciela warsztatu. Samochód przyjechał do Polski w 2008 roku z uszkodzoną głowicą (ktoś lał płyn do spryskiwaczy zamiast płynu chłodniczego...), gościu wymienił głowicę na sprawną (splanowaną,po wymienia uszczelniaczy itp) , wymienił oczywiście uszczelkę pod głowicą, uszczelki kolektorów, łańcuch rozrządu oraz napinacz. To było w 2009 roku i przy przebiegu 191 tyś km... dzisiaj mamy 2016 (prawie 2017) rok i na liczniku 210 tyś km - poprzedni właściciel nie najeździł się dużo. Mając jeszcze W124 ostro się napalałem na ten samochód, bo wiedziałem co to jest, kto to używał i ile jest wart.

Jak tylko dostałem cynk że jest decyzja o sprzedaży, to pojechałem z ojcem, pogadałem z właścicielem i kupiłem 190 tkę. Samochód stał ponad rok w garażu nie odpalany, więc właściciel zobowiązał się doprowadzić samochód do stanu "jezdnego", więc w cenie samochodu (wynoszącej 8 tyś zł) wymienił:
- tuleje przedniego zawieszenia - Febi
- sworznie przedniego zawieszenia - Moog
- amortyzatory tylne Kayaba
- klocki hamulcowe przód - Rixenberg
- Visco - Sachs (kupiłem już wsłane Meyle,ale musiałem odesłać).
- kable WN, kopułka, palec - Beru
- oleje i filtry (wszystkie) - LM
- uruchomił klimatyzację
- odszukał wszystkie papiery, instrukcje, briefy itp
- regulacja luzu łożysk przednich kół
- wymiana uszczelniacza wału korbowego (od strony skrzyni)

Całość części wraz z robocizną wycenił na ponad 2 tyś zł, ale jako że jesteśmy w dosyć bliskich relacjach ze sprzedającym i nie negocjowaliśmy jego ceny wyjściowej, ten "pakiet startowy" zafundował mi z własnej kieszeni.

Tak więc trochę suchych faktów:

Motor - M103, 2.6 litra, 166 KM oraz jakieś 230 Nm.

Skrzynia - 772.4, automat 4 biegowy, klasyczny

Zawieszenie - standardowe, nie obniżane

Rok produkcji - 01.1989

Teraz czas na wypas,bo jest dosyć fajny:

- kolor nadwozia - 199 (Blauschwarz metallic)
- kolor tapicerki - 268 (skórzana siwa tapicerka)
- 211 - ASD
- 228 - Webasto firmy Webasto Dołączona grafika działające!
- 241 - Fotel kierowcy elektycznie sterowany wraz z pamięcią ustawień
- 404 - Ortopedyczny fotel kierowcy
- 412 - Elektryczny szyberdach
- 420 - Skrzynia biegów automatyczna
- 440 - Tempomat
- 532 - Automatyczna antena (działa!) bez zestawu radia
- 543 - "Słoneczniki" z podświetlanymi lusterkami
- 586 - Klimatyzacja manuala + 4x elektryczne szyby
- 591 - Wszystkie szyby atermiczne
- 620 - Katalizator
- 673 - Akumulator o zwiększonej pojemności (fakt ,ma 95Ah i jest oryginalny Mercedesowski )
- 873 - Podgrzewane przednie fotele
- 915 - Powiększony zbiornik paliwa

Ponadto samochód posiada kierownicę BRABUS'a (nie żaden badziew podrabiany, tylko oryginał ze znaczkami), dwa komplety kół (8 - lochy 15" oraz stalówki z kołpakami na zimę), zestaw audio MB QUART (myślałem że to jakiś badziew, a ceny głośników zaczynają się od 200 euro...), gałkę zmiany biegów z inicjałami poprzedniego właściciela (zostanie oddana do grawera i wlecą moje inicjały :D ) oraz szpetny tłumik Walkera. Gratis dostałem od sprzedającego przednie amortyzatory Kayaby, 4 sprężyny, książkę W201 Hilfe itp...

Żeby nie było tak kolorowo, w samochodzie do zrobienia są następujące rzeczy:
- Korozja rantów tylnych nadkoli, mam nadzieję że jest do uratowania bez ingerencji w warstwę lakierniczą (brak bąbli itp)
- Lekko poci się wspomaganie
- Samochód stał rok w garażu,więc jest zasyfiony, dywaniki wymienię na oryginalne albo w oryginalnym kształcie i odświeżę wnętrze,ale to pierdoły.
- do wymiany tuleje tylnego wózka (przy okazji konserwacja spodu).

Tak wyglądał w dniu kupna:

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Wiadomo po kilku dniach jarania się jazdą, zacząłem grzebać przy aucie:

Dołączona grafika - wyczyściłem cały syf we wnękach

Dołączona grafika - wyczyściłem i wyspawałem łatki w progach

Dołączona grafika - oczywiście wszystko potem zabezpieczyłem epoksydem i barankiem

Dołączona grafika

Od miesiąca gdzieś samochód wygląda tak:

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika



#2 Offline   Krzysiek127


  • Postów: 136
  • Na forum od: 27 paź 2016
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W208

Napisano 14 grudnia 2016 - 13:48

Egzemplarz ze znaną historią i z takim wyposażeniem musi cieszyć!

#3 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 grudnia 2016 - 13:52

Wzorowo założona galeria!

Ładne auto. Zastanawia mnie tylko drewno lewarka ze starymi przyciskami.

#4 Offline   ako1987


  • Postów: 33
  • Na forum od: 08 lis 2015
  • Miejscowość: Kątna
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 2.5

Napisano 14 grudnia 2016 - 14:31

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 14 grudnia 2016 - 13:52 napisał

Zastanawia mnie tylko drewno lewarka ze starymi przyciskami.

Myślę, że jest to powiązane z resztą "drewnianego pakietu". O ile dobrze kojarzę, do W201 dało się tylko zamówić drewno "zebrano",a jak widać tutaj jest coś innego, jakiś orzech. Myślę że ktoś przerobił starą ramkę na taką co jest obecnie.

#5 Gość_klisza_


  • Na forum od: --

Napisano 14 grudnia 2016 - 14:54

Wyświetl postUżytkownik ako1987 dnia 14 grudnia 2016 - 14:31 napisał

O ile dobrze kojarzę, do W201 dało się tylko zamówić drewno "zebrano"

Nie tylko, chociaż to co masz ewidentnie jest nie od tego auta

Dołączona grafika

To na zdjęciu to akurat Carat, ale były też takie odcienie fabryczne (dodatkowo warto wspomnieć o wersjach Avantgarde)

Użytkownik klisza edytował ten post 14 grudnia 2016 - 15:14


#6 Offline   Piotrek123


  • Postów: 173
  • Na forum od: 15 sty 2016
  • Miejscowość: .
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 grudnia 2016 - 18:50

Porobić pierdółki,poświęcić mu trochę czasu i spoko egzemplarz a wypas jest to trzeba przyznać,jak na 190tke extra :P

#7 Offline   ako1987


  • Postów: 33
  • Na forum od: 08 lis 2015
  • Miejscowość: Kątna
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 2.5

Napisano 30 grudnia 2017 - 11:13

Minął ponad rok od ostatniej aktualizacji.

Samochód ciągle jest u mnie.

W tym czasie przeszedł dużo napraw i zabiegów kosmetycznych.

Co przy nim zrobiłem przez ten czas,postaram się mniej więcej chronologicznie to opisać.

Luty:

- Palec rozdzielacza BERU
- Termostat WAHLER
- Świece BERU
- Filtr paliwa MEYLE
- Uszczelka anteny OEM

W lutym samochód również został oddany na lakierowanie i załatanie dziury w lewym tylnym błotniku. Zakonserwowałem również progi oraz profile zamknięte.

Marzec;

- Tłumik końcowy Ferroz - już nie mam tego cygańskiego wydechu!
- Regulacja wtrysku KE-jetronic we Wrocławiu na ulicy Buforowej.

Maj:

- Wymiana łącznika wału przy skrzynii
- Wymiana wewnętrznych końcówek drążków kierowniczych
- Wymiana amortyzatoru skrętu
- Ustawienie geometrii

Czerwiec:

- Wymiana oleju w skrzyni biegów (MOBIL ATF 220)
- wymiana filtra skrzyni biegów i uszczelki miski olejowej

No i Grudzień aż do chwili obecnej:

Postanowiłem wyremontować tylne zawieszenie, wraz z konserwacją mocowań wózka.

- Wymiana kompletu wahaczy + normalia (8 sztuk, Deplhi)
- Wymiana wewnętrznych tulei dolnych wahaczy
- Wymiana tulei pływających dolnych wahaczy
- Wymiana przednich tulei wózka
- Wymiana tylnych tulei wózka
- konserwacja podwozia pod wózkiem
- wymiana przewodów hamulcowych ( elastyczne + miedziane)
- Wymiana łączników stablilizatora
- Wymiana oleju w dyferencjale
- Czyszczenie całej tylnej belki i jej pomalowanie.

Oczywiście w międzyczasie było więcej napraw, lecz nie sposób wszystkiego zapisać.

W między czasie dokupiłem również felgi MIM , pseudo skręcane.

Teraz wygląda mniej więcej tak:

Wersja letnia:

Dołączona grafika Dołączona grafika

Wersja zimowa:

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

M
oje obecne działania:

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

#8 Offline   Kristoff


  • Postów: 615
  • Na forum od: 01 lut 2017
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 230E WDB1240231B288314
  • Inne auto:w210 2.9 Turbodiesel Sprzedany

Napisano 30 grudnia 2017 - 18:32

Czytam i oglądam Twoją galerię
Takie drewno występowało też e wersji Cocoon.Wyprodukowano 500szt.na Francję i chyba Belgię
Gałka zmiany biegów była też w drewnie ale to musiałbyś sprawdzić sobie kolego z nr.VIN czy to nie eksport na Żabojadowo lub Belgię


#9 Offline   ako1987


  • Postów: 33
  • Na forum od: 08 lis 2015
  • Miejscowość: Kątna
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 2.5

Napisano 02 stycznia 2018 - 10:31

Samochód jest z Berlina, zgodnie z Vinem. Kierownicy Brabusa i drewnie nie ma w Vinie. Gałka biegów posiada oznaczenia JS, prawdopodobnie inicjały poprzedniego właściciela.

#10 Offline   Kristoff


  • Postów: 615
  • Na forum od: 01 lut 2017
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 230E WDB1240231B288314
  • Inne auto:w210 2.9 Turbodiesel Sprzedany

Napisano 02 stycznia 2018 - 15:46

Czyli te dodatki to kaprys poprzedniego wlasciciela,a już myślałem że jakaś krótka limitowana seria się Tobie trafiła. O takie już trudno za nieduże pieniądze.Powodzenia i dużo radości z użytkowania życzę.








Podobne tematy Zwiń