Siemka!
Przedstawiam Wam mojego trzeciego Mercedesa. Pochodzi on ze sprawdzonych rąk, od 2008 roku w kraju. Samochód pochodzi od człowieka, który prowadzi warsztat samochodowy, specjalizujący się w naprawach Mercedesów a przy okazji jest przyjacielem naszej rodziny. Samochód użytkowany przez starszego pana - ojca właściciela warsztatu. Samochód przyjechał do Polski w 2008 roku z uszkodzoną głowicą (ktoś lał płyn do spryskiwaczy zamiast płynu chłodniczego...), gościu wymienił głowicę na sprawną (splanowaną,po wymienia uszczelniaczy itp) , wymienił oczywiście uszczelkę pod głowicą, uszczelki kolektorów, łańcuch rozrządu oraz napinacz. To było w 2009 roku i przy przebiegu 191 tyś km... dzisiaj mamy 2016 (prawie 2017) rok i na liczniku 210 tyś km - poprzedni właściciel nie najeździł się dużo. Mając jeszcze W124 ostro się napalałem na ten samochód, bo wiedziałem co to jest, kto to używał i ile jest wart.
Jak tylko dostałem cynk że jest decyzja o sprzedaży, to pojechałem z ojcem, pogadałem z właścicielem i kupiłem 190 tkę. Samochód stał ponad rok w garażu nie odpalany, więc właściciel zobowiązał się doprowadzić samochód do stanu "jezdnego", więc w cenie samochodu (wynoszącej 8 tyś zł) wymienił:
- tuleje przedniego zawieszenia - Febi
- sworznie przedniego zawieszenia - Moog
- amortyzatory tylne Kayaba
- klocki hamulcowe przód - Rixenberg
- Visco - Sachs (kupiłem już wsłane Meyle,ale musiałem odesłać).
- kable WN, kopułka, palec - Beru
- oleje i filtry (wszystkie) - LM
- uruchomił klimatyzację
- odszukał wszystkie papiery, instrukcje, briefy itp
- regulacja luzu łożysk przednich kół
- wymiana uszczelniacza wału korbowego (od strony skrzyni)
Całość części wraz z robocizną wycenił na ponad 2 tyś zł, ale jako że jesteśmy w dosyć bliskich relacjach ze sprzedającym i nie negocjowaliśmy jego ceny wyjściowej, ten "pakiet startowy" zafundował mi z własnej kieszeni.
Tak więc trochę suchych faktów:
Motor - M103, 2.6 litra, 166 KM oraz jakieś 230 Nm.
Skrzynia - 772.4, automat 4 biegowy, klasyczny
Zawieszenie - standardowe, nie obniżane
Rok produkcji - 01.1989
Teraz czas na wypas,bo jest dosyć fajny:
- kolor nadwozia - 199 (Blauschwarz metallic)
- kolor tapicerki - 268 (skórzana siwa tapicerka)
- 211 - ASD
- 228 - Webasto firmy Webasto działające!
- 241 - Fotel kierowcy elektycznie sterowany wraz z pamięcią ustawień
- 404 - Ortopedyczny fotel kierowcy
- 412 - Elektryczny szyberdach
- 420 - Skrzynia biegów automatyczna
- 440 - Tempomat
- 532 - Automatyczna antena (działa!) bez zestawu radia
- 543 - "Słoneczniki" z podświetlanymi lusterkami
- 586 - Klimatyzacja manuala + 4x elektryczne szyby
- 591 - Wszystkie szyby atermiczne
- 620 - Katalizator
- 673 - Akumulator o zwiększonej pojemności (fakt ,ma 95Ah i jest oryginalny Mercedesowski )
- 873 - Podgrzewane przednie fotele
- 915 - Powiększony zbiornik paliwa
Ponadto samochód posiada kierownicę BRABUS'a (nie żaden badziew podrabiany, tylko oryginał ze znaczkami), dwa komplety kół (8 - lochy 15" oraz stalówki z kołpakami na zimę), zestaw audio MB QUART (myślałem że to jakiś badziew, a ceny głośników zaczynają się od 200 euro...), gałkę zmiany biegów z inicjałami poprzedniego właściciela (zostanie oddana do grawera i wlecą moje inicjały ) oraz szpetny tłumik Walkera. Gratis dostałem od sprzedającego przednie amortyzatory Kayaby, 4 sprężyny, książkę W201 Hilfe itp...
Żeby nie było tak kolorowo, w samochodzie do zrobienia są następujące rzeczy:
- Korozja rantów tylnych nadkoli, mam nadzieję że jest do uratowania bez ingerencji w warstwę lakierniczą (brak bąbli itp)
- Lekko poci się wspomaganie
- Samochód stał rok w garażu,więc jest zasyfiony, dywaniki wymienię na oryginalne albo w oryginalnym kształcie i odświeżę wnętrze,ale to pierdoły.
- do wymiany tuleje tylnego wózka (przy okazji konserwacja spodu).
Tak wyglądał w dniu kupna:
Wiadomo po kilku dniach jarania się jazdą, zacząłem grzebać przy aucie:
- wyczyściłem cały syf we wnękach
- wyczyściłem i wyspawałem łatki w progach
- oczywiście wszystko potem zabezpieczyłem epoksydem i barankiem
Od miesiąca gdzieś samochód wygląda tak:
2
[W201] ako1987 2.6E 1989
Rozpoczęty przez ako1987, gru 14 2016 08:45
10 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 14 grudnia 2016 - 08:45
#2
Napisano 14 grudnia 2016 - 13:48
Egzemplarz ze znaną historią i z takim wyposażeniem musi cieszyć!
#3
Napisano 14 grudnia 2016 - 13:52
Wzorowo założona galeria!
Ładne auto. Zastanawia mnie tylko drewno lewarka ze starymi przyciskami.
Ładne auto. Zastanawia mnie tylko drewno lewarka ze starymi przyciskami.
#4
Napisano 14 grudnia 2016 - 14:31
Użytkownik w0jta5 dnia 14 grudnia 2016 - 13:52 napisał
Zastanawia mnie tylko drewno lewarka ze starymi przyciskami.
Myślę, że jest to powiązane z resztą "drewnianego pakietu". O ile dobrze kojarzę, do W201 dało się tylko zamówić drewno "zebrano",a jak widać tutaj jest coś innego, jakiś orzech. Myślę że ktoś przerobił starą ramkę na taką co jest obecnie.
#5 Gość_klisza_
Napisano 14 grudnia 2016 - 14:54
Użytkownik ako1987 dnia 14 grudnia 2016 - 14:31 napisał
O ile dobrze kojarzę, do W201 dało się tylko zamówić drewno "zebrano"
Nie tylko, chociaż to co masz ewidentnie jest nie od tego auta
To na zdjęciu to akurat Carat, ale były też takie odcienie fabryczne (dodatkowo warto wspomnieć o wersjach Avantgarde)
Użytkownik klisza edytował ten post 14 grudnia 2016 - 15:14
#6
Napisano 14 grudnia 2016 - 18:50
Porobić pierdółki,poświęcić mu trochę czasu i spoko egzemplarz a wypas jest to trzeba przyznać,jak na 190tke extra
#7
Napisano 30 grudnia 2017 - 11:13
Minął ponad rok od ostatniej aktualizacji.
Samochód ciągle jest u mnie.
W tym czasie przeszedł dużo napraw i zabiegów kosmetycznych.
Co przy nim zrobiłem przez ten czas,postaram się mniej więcej chronologicznie to opisać.
Luty:
- Palec rozdzielacza BERU
- Termostat WAHLER
- Świece BERU
- Filtr paliwa MEYLE
- Uszczelka anteny OEM
W lutym samochód również został oddany na lakierowanie i załatanie dziury w lewym tylnym błotniku. Zakonserwowałem również progi oraz profile zamknięte.
Marzec;
- Tłumik końcowy Ferroz - już nie mam tego cygańskiego wydechu!
- Regulacja wtrysku KE-jetronic we Wrocławiu na ulicy Buforowej.
Maj:
- Wymiana łącznika wału przy skrzynii
- Wymiana wewnętrznych końcówek drążków kierowniczych
- Wymiana amortyzatoru skrętu
- Ustawienie geometrii
Czerwiec:
- Wymiana oleju w skrzyni biegów (MOBIL ATF 220)
- wymiana filtra skrzyni biegów i uszczelki miski olejowej
No i Grudzień aż do chwili obecnej:
Postanowiłem wyremontować tylne zawieszenie, wraz z konserwacją mocowań wózka.
- Wymiana kompletu wahaczy + normalia (8 sztuk, Deplhi)
- Wymiana wewnętrznych tulei dolnych wahaczy
- Wymiana tulei pływających dolnych wahaczy
- Wymiana przednich tulei wózka
- Wymiana tylnych tulei wózka
- konserwacja podwozia pod wózkiem
- wymiana przewodów hamulcowych ( elastyczne + miedziane)
- Wymiana łączników stablilizatora
- Wymiana oleju w dyferencjale
- Czyszczenie całej tylnej belki i jej pomalowanie.
Oczywiście w międzyczasie było więcej napraw, lecz nie sposób wszystkiego zapisać.
W między czasie dokupiłem również felgi MIM , pseudo skręcane.
Teraz wygląda mniej więcej tak:
Wersja letnia:
Wersja zimowa:
Moje obecne działania:
Samochód ciągle jest u mnie.
W tym czasie przeszedł dużo napraw i zabiegów kosmetycznych.
Co przy nim zrobiłem przez ten czas,postaram się mniej więcej chronologicznie to opisać.
Luty:
- Palec rozdzielacza BERU
- Termostat WAHLER
- Świece BERU
- Filtr paliwa MEYLE
- Uszczelka anteny OEM
W lutym samochód również został oddany na lakierowanie i załatanie dziury w lewym tylnym błotniku. Zakonserwowałem również progi oraz profile zamknięte.
Marzec;
- Tłumik końcowy Ferroz - już nie mam tego cygańskiego wydechu!
- Regulacja wtrysku KE-jetronic we Wrocławiu na ulicy Buforowej.
Maj:
- Wymiana łącznika wału przy skrzynii
- Wymiana wewnętrznych końcówek drążków kierowniczych
- Wymiana amortyzatoru skrętu
- Ustawienie geometrii
Czerwiec:
- Wymiana oleju w skrzyni biegów (MOBIL ATF 220)
- wymiana filtra skrzyni biegów i uszczelki miski olejowej
No i Grudzień aż do chwili obecnej:
Postanowiłem wyremontować tylne zawieszenie, wraz z konserwacją mocowań wózka.
- Wymiana kompletu wahaczy + normalia (8 sztuk, Deplhi)
- Wymiana wewnętrznych tulei dolnych wahaczy
- Wymiana tulei pływających dolnych wahaczy
- Wymiana przednich tulei wózka
- Wymiana tylnych tulei wózka
- konserwacja podwozia pod wózkiem
- wymiana przewodów hamulcowych ( elastyczne + miedziane)
- Wymiana łączników stablilizatora
- Wymiana oleju w dyferencjale
- Czyszczenie całej tylnej belki i jej pomalowanie.
Oczywiście w międzyczasie było więcej napraw, lecz nie sposób wszystkiego zapisać.
W między czasie dokupiłem również felgi MIM , pseudo skręcane.
Teraz wygląda mniej więcej tak:
Wersja letnia:
Wersja zimowa:
Moje obecne działania:
#8
Napisano 30 grudnia 2017 - 18:32
Czytam i oglądam Twoją galerię
Takie drewno występowało też e wersji Cocoon.Wyprodukowano 500szt.na Francję i chyba Belgię
Gałka zmiany biegów była też w drewnie ale to musiałbyś sprawdzić sobie kolego z nr.VIN czy to nie eksport na Żabojadowo lub Belgię
Takie drewno występowało też e wersji Cocoon.Wyprodukowano 500szt.na Francję i chyba Belgię
Gałka zmiany biegów była też w drewnie ale to musiałbyś sprawdzić sobie kolego z nr.VIN czy to nie eksport na Żabojadowo lub Belgię
#9
Napisano 02 stycznia 2018 - 10:31
Samochód jest z Berlina, zgodnie z Vinem. Kierownicy Brabusa i drewnie nie ma w Vinie. Gałka biegów posiada oznaczenia JS, prawdopodobnie inicjały poprzedniego właściciela.
#10
Napisano 02 stycznia 2018 - 15:46
Czyli te dodatki to kaprys poprzedniego wlasciciela,a już myślałem że jakaś krótka limitowana seria się Tobie trafiła. O takie już trudno za nieduże pieniądze.Powodzenia i dużo radości z użytkowania życzę.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
BMW E34 520i 1989 |
Prezentacje - Galeria innych aut użytkowników forum | inutile |
|
||
[W201] Lukasz1990Orange 2.0E 1989r. |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | Lukasz1990Orange |
|
||
[w124] znama 200E 1989r. |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | znama |
|
||
[W124] Donislaw 200D 1989 "Książę" |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | Donislaw |
|
||
[W201] lukas125p 2.5D 1989 |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | lukas125p |
|