Skocz do zawartości




- - - - -

[W124/W201] Wyświetlacz temperatury zewnętrznej



39 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   zbychu


  • Postów: 9
  • Na forum od: 15 lip 2008
  • Miejscowość: Gdańsk

Napisano 16 marca 2009 - 20:22

Witam.
Mam problem z przepalonym wyświetlaczem temp. zewnętrznej (W124, 1994r), chciałem go wymienić , ale przy próbie podłączenia nowego okazało sie, że gdzieś jest zwarcie i..... nowy wyswietlacz szlag trafił.
Wiecie może gdzie jest przyczyna zwarcia powodującego przepalanie wyświetlaczy?
Poza tym nie mam żadnych problemów z układem elektrycznym.
Z góry dziękuję.



#2 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 marca 2009 - 21:14

Czym objawia sie przepalenie wyświetlacza :szukaj: Tam filozofii nie ma. Zasilanie: plus po stacyjce i masa.

#3 Offline   zbychu


  • Postów: 9
  • Na forum od: 15 lip 2008
  • Miejscowość: Gdańsk

Napisano 16 marca 2009 - 21:20

Nic charakterystycznego, "zgasł " wyświetlacz, tak poprostu

#4 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 marca 2009 - 21:24

I teraz po podpięciu zasilania nic nie wyskakuje :szukaj: A czujnik podpięty i sprawny :P

Czujnik musi być podpięty. Zmierz rezystancję czujnika czy aby sprawny.

#5 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 16 marca 2009 - 21:57

zbychu, dla orientacji SCHEMAT .

Ja to widzę tak ze schematu:

Do wyświetlacza przyłącza się 4 przewody

E5 - zasilanie przez bezpiecznik nr. 6 (8A), czarno-czerwony
E2 - do systemu oświetlenia wew., szaro-niebieski
E1 - masa, brązowy
E3 - czujnik, zielony

Wiedząc to możesz pomierzyć wszystko.

E5 i E1 to wiadomo jak sprawdzić zasilanie :szukaj:

E3 to wyjście pomiarowe na czujnik jak w mierniku - zarówno nieskończona jak i zerowa rezystancja (wg. masy) nie powinny raczej dla wyświetlacza stanowić problemu (w sensie uszkodzić go).

Jakby coś faktycznie było mocno nie tak (spaliło wskaźnik), to powinno spalić bezpiecznik też. Nie posiadam takiego czegoś u siebie, więc faktycznie jackie01 pewnie ma rację z tym sprawdzeniem czujnika, bo może tak to działa :P

#6 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 marca 2009 - 22:01

Bez czujnika wyświetlacz nic nie wskazuje - to z moich doświadczeń

#7 Offline   smarki


  • Postów: 12
  • Na forum od: 18 wrz 2008
  • Miejscowość: Rybnik

Napisano 17 marca 2009 - 11:56

zbychu napisał:

Mam problem z przepalonym wyświetlaczem temp. zewnętrznej (W124, 1994r), chciałem go wymienić , ale przy próbie podłączenia nowego okazało sie, że gdzieś jest zwarcie i..... nowy wyswietlacz szlag trafił.
Wiecie może gdzie jest przyczyna zwarcia powodującego przepalanie wyświetlaczy?
Poza tym nie mam żadnych problemów z układem elektrycznym.

A zrobiłeś może fotorelację jak się dobrać do tego LCD? Albo możesz krótko opisać?
Mój LCD działa, lecz nie ma podświetlenia - mam trochę stresa samemu to wymieniać, jakaś instrukcja była by mile widziana:)

#8 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 marca 2009 - 12:04

smarki, wystarczy wyjąc zegary i wtedy dostaniesz sie do termometru. W 190 wymiana podświetlenia termometru związana jest z jego rozbiórką. Żaróweczka jest lutowana.

#9 Offline   smarki


  • Postów: 12
  • Na forum od: 18 wrz 2008
  • Miejscowość: Rybnik

Napisano 17 marca 2009 - 12:22

Są jakieś trudności z jej wymianą? I co to za żarówka (jakie parametry)? Wolę za wczasu kupić niż później nerwowo jeździć po całej okolicy w poszukiwaniu tej jedynej :zeby:

#10 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 marca 2009 - 12:33

Nie znam parametrów tej żaróweczki. Jest to malutka banieczka wlutowywana-inna od żarówek które ida w podświetlenie pokręteł. Co do wymiany to zdolności manualne i lutownica wystarcza.








Podobne tematy Zwiń