Skocz do zawartości




- - - - -

[om602] Wystrzał ogromnej chmury dymu.


23 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   KrupeK


  • Postów: 53
  • Na forum od: 15 paź 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW E30, Seat Arosa

Napisano 22 grudnia 2016 - 21:39

Siemka

Nie mogę ustalić jednego problemu może ktoś z Was miał coś podobnego

1.Silnik nie zjada oleju a nawet go przybyło kiedy nie wiem staram się raz w tygodniu lub na dwa sprawdzać co się dzieje pod maską a ten nadmiar pokazał się nagle
2.Nie ubywa płynu chłodniczego
3.Na korku nie ma mazi itp
4.W zbiorniczku z płynem nie pływa olej
5.Auto nie kopci podczas normalnej jazdy

w201 2.5d

Na obrotach miedzy 3k a 4k i wyżej w pewnym momencie dochodzi do dziwnego zjawiska mianowicie pojawia się dźwięk mniej więcej taki trrrrrrrrrrr i ogromna gęsta chmura chyba siwego dymu z rury wydechowej wszystko trwa dosłownie chwilkę po zjechaniu na pobocze autem trochę buja jak łódką na wodzie jeszcze delikatnie sobie puszcza dymka i w zasadzie tyle następuje normalna praca silnika byłem dzisiaj u starszego pana który zajmuje się wtryskami powiedział że chętnie by na mnie zarobił ale silnik chodzi jak pszczółka i wtrysków by nie ruszał kazał szukać w samej głowicy pęknięcia albo nieszczelności czy faktycznie głowica może dawać takie efekty?

Użytkownik KrupeK edytował ten post 22 grudnia 2016 - 21:40




#2 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 23 grudnia 2016 - 07:06

A jak wygląda sprawa katalizatora? Nie zapycha się? Seryjnie może nie miałeś ale tak jak u mnie może jest dołożony aby spełniać norme euro2 :grinhihi: w latach 90tych ubiegłego wieku w Niemczech....jazda nonstop miasto? Krótko?

#3 Offline   inutile


  • Postów: 1 449
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 grudnia 2016 - 09:32

Wyświetl postUżytkownik KrupeK dnia 22 grudnia 2016 - 21:39 napisał

Silnik nie zjada oleju a nawet go przybyło kiedy nie wiem staram się raz w tygodniu lub na dwa sprawdzać co się dzieje pod maską a ten nadmiar pokazał się nagle

Wyświetl postUżytkownik KrupeK dnia 22 grudnia 2016 - 21:39 napisał

Na obrotach miedzy 3k a 4k i wyżej w pewnym momencie dochodzi do dziwnego zjawiska mianowicie pojawia się dźwięk mniej więcej taki trrrrrrrrrrr i ogromna gęsta chmura chyba siwego dymu z rury wydechowej wszystko trwa dosłownie chwilkę po zjechaniu na pobocze autem trochę buja jak łódką na wodzie jeszcze delikatnie sobie puszcza dymka i w zasadzie tyle

Przede wszystkim olej należy sprawdzać na rozgrzanym silniku, 5-10 minut po zgaszeniu. Na zimno mogą bzdury wychodzić. :) Tym bardziej, że teraz ten olej przy minusowej temperaturze gęsty się zrobił. Jeśli to nie pomoże i oleju dalej przybywa, zanim dobierzesz się do głowicy, to:
Moim zdaniem któraś końcówka wtrysku zawiesza się przy tych obrotach i sika, źle rozpylony surowiec źle się spala stąd ten dym + przedostaje się przez pierścienie do oleju, ponieważ zamiast mgiełki z wtrysku jest strumień, dlatego poziom oleju może się podnosić. Źle rozpylający wtryskiwacz stuka jak kowadełko na wolnych obrotach, przy większych ów dźwięk może zwiększać swoją częstotliwość.
Kup diesel-spulung Liqui Moly albo inny preparat czyszczący/smarujący wtryski aplikowany do zbiornika paliwa, powinien pomóc, na pewno nie zaszkodzi ;)

Użytkownik inutile edytował ten post 23 grudnia 2016 - 09:49


#4 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 23 grudnia 2016 - 13:19

No powiem że może zaszkodzić. Ja osobiście nie jestem zwolennikiem dolewania jakichkolwiek preparatów czyszczących do paliwa w starszym aucie...zaczyna czyścić od zbiornika i się można zdziwić. Więcej szkody niż zysku...

#5 Offline   inutile


  • Postów: 1 449
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 grudnia 2016 - 00:24

Miałeś jakieś złe doświadczenia z tymi preparatami? Rozpuściło szlam z baku i zaciągnęło w przewody? Dziwne, że po wymieszaniu się z 70 litrami ropy byłoby w stanie ruszyć drugie dno. O ile w ogóle ono istnieje, bo z tym - o dziwo - też się nigdy nie spotkałem. Sitko było czyste, dno zbiornika również.
Ja stosowałem takie rzeczy zawsze, w 124, Audi 80, starych VW i zero problemów. Za to miałem na jakiś czas spokój ze stukotaniem wtryskiwaczy.

Użytkownik inutile edytował ten post 24 grudnia 2016 - 00:25


#6 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 24 grudnia 2016 - 05:11

Pooglądaj filtr paliwa po stosowaniu tego środka....w mercedesie bardzo fajnie to widać na wstępnym filterku. Temat rzeka.....tak samo jak nie stosuje się paliw premium do starych aut z tego samego powodu (czyszczą powoli). Paliwo po stosowaniu staje się ciemniejsze, nie pisze że zaraz zrobi się jakiś problem bo to zależy od zabrudzenia układu paliwowego w danym aucie. Jak układ będzie czysty to będzie okey, ale nie oszukujmy się w naszych tj starszych autach coś tam zawsze jest....

#7 Offline   KrupeK


  • Postów: 53
  • Na forum od: 15 paź 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW E30, Seat Arosa

Napisano 24 grudnia 2016 - 10:05

Bogdan
Na chwilę obecną tylko miasto ale pierwszy wystrzał pojawił się w trasie po ok 130km przy 120kmh

Inutile
Też myślałem i dalej myślę że to wina wtryskiwaczy ponieważ pierwszy raz znajomy taksówkarz (jeździł 124) zwrócił na nie uwagę właśnie przez bujanie autem jak łódka następnie z drugim znajomym mechanikiem wymieniłem swiece zarowe po zdjęciu kolektora na pierwszym,czwartym i piątym cylindrze był taki syf szlam że prawie średnica otworów była zmniejszona o połowę a na drugim i trzecim czysto i sucho jak z fabryki dodatkowo powiedział że auto ma spalanie stukowe przez lejace wtryski właśnie dodatkowo po odpaleniu samochodu przez chwile chodzi pieknie cicho a po chwili zaczyna cos sie tluc czyli co wykręcić wtryski i do regeneracji czy wpierw jest coś co można jeszcze sprawdzić?

Użytkownik KrupeK edytował ten post 24 grudnia 2016 - 10:23


#8 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 24 grudnia 2016 - 11:58

Jak to tak wygląda to zrób kpl wtrysków, będziesz miał spokój na lata, a i dalej w tym przypadku podrążę temat katalizatora...masz? Stawiam dalej na jego przytykanie i stąd ten wystrzał dymu...

#9 Offline   KrupeK


  • Postów: 53
  • Na forum od: 15 paź 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW E30, Seat Arosa

Napisano 24 grudnia 2016 - 12:08

Hmm nawet nie zwróciłem na to uwagi jak samochód stał na podnośniku ale mam egr więc pewnie też katalizator bo cały wydech jeszcze oryginał mercedesa

Tak wygląda pierwszy obok niego drugi który jest czysty niestety trzeciego nie złapałem aparatem wtedy
https://drive.google...TDZpMU0tM3o2bWc
A tak czwarty i piąty
https://drive.google...bFdnTFdfNlZjZUU

Użytkownik KrupeK edytował ten post 24 grudnia 2016 - 12:26


#10 Offline   inutile


  • Postów: 1 449
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 grudnia 2016 - 12:54

Wyświetl postUżytkownik KrupeK dnia 24 grudnia 2016 - 10:05 napisał

czyli co wykręcić wtryski i do regeneracji czy wpierw jest coś co można jeszcze sprawdzić?
Wymiana wtrysków to wg mnie ostateczność. Z resztą, nie warto wymieniać całych, w zupełności wystarczą same końcówki ponieważ to one są odpowiedzialne za poprawne rozpylenie ropy. Do Twojego 250D OM602 mają nr: DN0SD265. Ale zanim to ruszysz, warto popróbować tańszych metod, tak jak napisałem wcześniej ;)
Mi w OM602 końcówka zawieszała się w losowym momencie podczas jazdy + stukanie na zimnym, na każde 10 tys. km zalewałem albo STP, albo Liqui i był spokój. Fakt, zbiornik i sitko w nim miałem względnie czyste.
Jest patent aby zamiast z baku pompa pociągnęła paliwo+preparat czyszczący ze słoika, przykład: https://www.youtube....h?v=ijF_7E94NWQ
Wtedy problem syfu w baku odpada.
Jest jeszcze stara niemiecka szkoła zalewania ATF-a (olej do skrzyń MB) do baku celem przesmarowania wtrysków, ale nie wiem w jakich proporcjach.

Użytkownik inutile edytował ten post 24 grudnia 2016 - 12:57









Podobne tematy Zwiń