Ostatnie zaczeło dokuczać mi buczenie w tylnej części samochodu. Buczenie pojawia się na 2 i 3 biegu tak do 50km. Puźniej jest cicho. Sytuacja zupełnie odwrotna do wybombanego mostu. Sytuacja pogorszyła się po wymianie łącznika skrzyni z wałem . W moście jest ładny czysty olej. Most bez luzów. Ten dokuczliwy odgłos może byś spowodowany zuzytą podporą wału?? Czy warto wymieniać olej??
1
[w201] buczenie w tylnej części samochodu
Rozpoczęty przez malyjunak, maj 30 2008 22:59
89 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 30 maja 2008 - 22:59
#2
Napisano 30 maja 2008 - 23:04
malyjunak napisał:
Sytuacja pogorszyła się po wymianie łącznika skrzyni z wałem .
Z mojego doświadczenia. Jeżeli coś się wymienia w układzie skrzynia-dyfer najlepiej rwać wszystkie przeguby, podpora itd. Wymieniając jeden przegub usztywnia się układ w jednym punkcie, a reszta dostaje jeszcze bardzie po dupie, co nasila ich zużycie i powoduje szybsze zużycie części wymienionej.
#3
Napisano 31 maja 2009 - 22:12
Podpinam się pod ten temat. Posiadam W201 2.0d(4 biegi). W aucie jest cicho poza(no właśnie) buczeniem na 4 biegu od 60 do 80 km\h. Nie posiadam tłumika drgań wału napędowego. Czy to jest przyczyna? Czy może poprostu prędkość za mała na 4 biegu? Od 90km/h do 120km/h poziom chałasu wewnątrz auta nie zmienia się. Mam dodatkowe wygłuszenie grodzi za silnikiem i przestrzeni pod nogami kierowcy i pasażera(maty APP) oraz wykleiłem drzwi tymi matami. Denerwuje mnie tylko ten rezonans(buczenie). Naprawdę nie mam pomysłu co jest tego przyczyną(może tak poprostu jest)? Dodam tylko ,że przy 100km/h(4-bieg) w aucie jest super cicho(radio ustawione na min słychać wyraźnie) a jadąc na 4 biegu 70km/h jest to nieznośne buczenie ,dudnienie. Proszę o poradę.
#4
Napisano 31 maja 2009 - 22:34
Jak to nie posiadasz tłumika drgań?Na pewno do sprawdzenia całe przeniesienie napędu a na pierwszy ogień łącznik. Oraz poziom oleju w moście. A jeśli to nie pomoże to łożyska mostu.
#5
Napisano 01 czerwca 2009 - 08:27
Nie mam zamontowanego tłumika drgań. Pewnie się rozleciał i poprzedni właściciel jeździł bez. Ja zamówiłem i może jutro dotrze. Myślę jednak ,że to nie jest przyczyna. Łąznik wymieniłem, olej w moście też.
#6
Napisano 01 czerwca 2009 - 10:44
Mayhem 190d napisał:
Nie mam zamontowanego tłumika drgań.
#7
Napisano 08 czerwca 2009 - 16:33
Dzisiaj zamontowałem tłumik drgań. I nareszcze efekt buczenia zniknął Jestem naprawdę wery happy. Było trochę roboty ,musiałem odkręcić wał z obydwu przegubów i zdjąć podporę. Wał wtedy cofnął się wystarczająco ,żeby można było włożyć tłumik.
#8
Napisano 03 stycznia 2010 - 10:46
Koledzy mam pytanie bo przeczytalem wszystko i nawet bylem w ASO i nadal nic nie wiem
Problem jest taki-pczynajac na dwojce az do czworki wlacznie jak jade z mala predkoscia obrotowa silnika(tak do 2000 obr/min)buczy mi strasznie tak jakby z mostu-ale dzieje sie tak tylko jak jade ze stala predkoscia,jak przyspieszam bac puszczam gaz-nie buczy.Nie buczy tez jak na obrotomierzu mam powyzej 2000obr/min...
co to do diabelka moze byc???wszystko sprawdzone-olej w moscie nowy a wyje tak nadal...
Koledzy-ma ktos jakies pomysly???
Problem jest taki-pczynajac na dwojce az do czworki wlacznie jak jade z mala predkoscia obrotowa silnika(tak do 2000 obr/min)buczy mi strasznie tak jakby z mostu-ale dzieje sie tak tylko jak jade ze stala predkoscia,jak przyspieszam bac puszczam gaz-nie buczy.Nie buczy tez jak na obrotomierzu mam powyzej 2000obr/min...
co to do diabelka moze byc???wszystko sprawdzone-olej w moscie nowy a wyje tak nadal...
Koledzy-ma ktos jakies pomysly???
#9 Gość__
Napisano 03 stycznia 2010 - 12:36
Uważam jednak, że wskazanie jest na most(ale to tylko ogólny wniosek -obym nie miał racji). Te maksymalne 2000rpm o jakich piszesz można uznać za obroty "przelotowe na trasie"/"spokojne w mieście", a więc najczęściej używane przy założeniu spokojnej i dostojnej eksploatacji wiekowego diesla. Przy takich obrotach występuje określone naprężenie i współdziałanie elementów przeniesienia napędu co oczywiste, a że występuje często dochodzi do wzmożonego zużycia/wytarcia rzeczonych elementów właśnie w tym zakresie pracy -objawia się to również dźwiękiem(np. buczenie). Najzwyklej rzecz biorąc elementy zębate przy stałej prędkości napierają na siebie w nieco inny sposób niż przy przyśpieszaniu czy hamowaniu silnikiem/zwalnianiu -pokrywa się to zresztą z Twoimi obserwacjami. Nieco zbliżone zagadnienie do "wyjący wsteczny" w wielu autach -najrzadziej używany, więc i najmniej ułożony, wypracowany to i nieco wyje. Oczywiście nie mówię o kompletnie zjeżdżonym, aucie, gdzie "wyje wszystko" ;-) .
Możesz zerknąć na podwieszki główki mostu(trzy sztuki). Wypracowane mogą przenosić mocniej dźwięki od mostu plus mogą stukać.
A co z podwieszką wału? Próbowałeś jakoś zweryfikować jej sprawność? Zdecydowanie może być przyczyną hałasu i to naprawdę głośnego, a jej diagnostyka bywa mocno utrudniona. Samą gumę łatwo stosunkowo obejrzeć ale już stan łożyska ocenić...
Możesz zerknąć na podwieszki główki mostu(trzy sztuki). Wypracowane mogą przenosić mocniej dźwięki od mostu plus mogą stukać.
A co z podwieszką wału? Próbowałeś jakoś zweryfikować jej sprawność? Zdecydowanie może być przyczyną hałasu i to naprawdę głośnego, a jej diagnostyka bywa mocno utrudniona. Samą gumę łatwo stosunkowo obejrzeć ale już stan łożyska ocenić...
#10 Gość__
Napisano 03 stycznia 2010 - 18:03
No racja -jakoś mi to umknęło :oops: . Dobrze, że zerknąłeś
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Ogrzewanie tylnej szyby |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | wiilow |
|
||
Demontaż gumowej listwy tylnej szyby w124 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kristoff |
|
||
[W124] sprężyna w tylnej rolecie |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[w201] Lampka oświetlenia tylnej kanapy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | FANTAZMA |
|
||
Podpięty Wyszukiwarka części ze schematami i nr ASO |
FAQ, HOW-TO, Tutorials, Manuals | aku1980 |
|
|