Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Licznik - naprawa/wymiana



58 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   kadziaj


  • Postów: 58
  • Na forum od: 17 lip 2012
  • Miejscowość: Będzin
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.0D, '89
  • Inne auto:T4

Napisano 08 marca 2013 - 18:44

Na innym forum powiedziano mi, że ma być tak założone (na białej kresce):


Dołączona grafika


Według Ciebie pozycja równowagi ma być dokładnie pomiędzy dwoma kreseczkami tak ?

Może jestem upierdliwy, ale to ważna rzecz jakby na to nie patrzeć :D

Użytkownik Lord Zekanda edytował ten post 08 marca 2013 - 19:00




#42 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 marca 2013 - 19:13

Heh, widocznie trochę inaczej to wygląda w 124, a inaczej w 201: http://mb201-124.eu/...rza-ustawienie/ - Tutaj dla 201. Nie bardzo widać co jest pod wskazówką, ale jesli mnie pamięć nie myli, to u mnie były właśnie dwie kreski w odległości jakiegoś milimetra.

#43 Offline   kadziaj


  • Postów: 58
  • Na forum od: 17 lip 2012
  • Miejscowość: Będzin
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.0D, '89
  • Inne auto:T4

Napisano 08 marca 2013 - 19:30

Wydaje mi się, ze być może chodzi o firmę zegara. Ja mam VDO i dokładnie tak jak jest tam na zdjęciach od W201 mam ta kreskę na której na zdjęciu (moim załączonym) jest ustawiona wskazówka. Czyli będzie chyba dobrze ? :D

Sorry za format zdjęcia.

#44 Offline   klata1981


  • Postów: 4 088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 08 marca 2013 - 22:43

U mnie to wskazówkę ustawiłem ok 1 cm poniżej kresek :D i sprawdzałem z GPS i jadę identyko. noooo 1 km wolniej pokazuje na zegarach.

Do samego podświetlania zegarów są, przynajmniej w 201 2 żarówki 3 W. Jak co to sprawdź resztę w kontrolkach.

Użytkownik klata1981 edytował ten post 08 marca 2013 - 22:44


#45 Offline   kadziaj


  • Postów: 58
  • Na forum od: 17 lip 2012
  • Miejscowość: Będzin
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.0D, '89
  • Inne auto:T4

Napisano 09 marca 2013 - 14:40

To ja już zglupialem, każdy mówi inaczej. W moim W124 jeszcze nie mam dwóch kresek tylko jedna. Chyba trzeba będzie potestowac i tyle. W każdym bądź razie dzięki za odpowiedzi. Czekam jeszcze na wskazówki od innych.

EDIT:
Zostawiłem wskazówkę na tej kresce i przy teście z GPS pokazywał licznik 2 km/h szybciej przy predkoscji 70 km/h. Wiec mając na uwadze ze każde urządzenie ma swoją dokładność to zostawiłem już to w spokoju. Ten kto sie będzie podejmował takiej naprawy niech sie nie obawia, nie jest to trudne, a podzespoły są na tyle mocne, ze trudno coś zepsuć. Sposób wyjmowania haczykami idealny nie jest, bo zostawia ślady majstrowania, ale jest dość prosty i nie wymaga demontowania innych części.

#46 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 marca 2013 - 20:34

Błąd jest znośny. Praktycznie każdy pisał, że GPS pokazuje co innego. Teoretycznie, to i zużycie opon fałszuje odczyty. No i warto poczytać o błędzie, który zmienia się zależnie od prędkości, bo jest procentowy (fotka kresek gratis): http://mb201-124.eu/...post__p__128441

#47 Offline   kadziaj


  • Postów: 58
  • Na forum od: 17 lip 2012
  • Miejscowość: Będzin
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.0D, '89
  • Inne auto:T4

Napisano 08 kwietnia 2013 - 16:44

Rozebrałem ponownie swój prędkościomierz, ponieważ od wyższej prędkości tak około 70 km/h zaczyna hałasować i nie jest to na pewno licznik kilometrów tylko prędkościomierz.

A dlaczego nie licznik kilometrów ? Ponieważ on się "obraca wolno" ten mechanizm, a dźwięk jest na pewno generowany przez coś co wiruje znacznie szybciej. Więc wziąłem się za rozbieranie, ale wydaje mi się, że prędkościomierze są nienaprawialne. Ponieważ na ośce prędkościomierza jest mocowanie sprężyny spiralnej, która jest chyba niedemontowalna już tak samo jest też kilka nitów, których już nie ruszę. Zdjęcie poniżej pokazuje te mocowanie na ośce.

A więc wpadłem na pomysł, aby potraktować wszystkie ruchome części w szczególności prędkościomierza nie wielką ilością smaru silikonowego w sprayu. Po zabiegu prędkościomierz się trochę wyciszył i chodzi bardzo płynnie, ale na razie jeszcze go nie montuję do auta. Czekam na Wasze opinie co można tutaj jeszcze zrobić.

Dołączona grafika

Uploaded with ImageShack.us

#48 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 kwietnia 2013 - 18:57

Ale zaraz... Piszesz, że się wyciszył, a jeszcze go nie montowałeś? :)
Po mojemu najprędzej linka obciera w pancerzu. Coś się zruszyło, albo tylko przyspieszyłeś nieuniknione, czyli ukręcenie się linki. Niektórzy tam trochę zakraplają oleju, najczęściej jakiegoś skrzyniowego ATF jeśli się akurat posiada. Tylko bez przesadzania, bo potem wychlapie w zegary. Na jakiś czas starczy, w końcu i tak linka do wymiany. Tylko nie lej WD-40, bo to smaruje dość krótkotrwale.
Myślę, że smarowanie mechanizmów samego licznika nie jest dobrym pomysłem. Tam nie ma dużych obrotów, ani oporów, że coś mogłoby się zużywać bez smaru. Za to teraz masz ryzyko, że smar nałapie zanieczyszczeń.

Użytkownik XM edytował ten post 08 kwietnia 2013 - 19:00


#49 Offline   kadziaj


  • Postów: 58
  • Na forum od: 17 lip 2012
  • Miejscowość: Będzin
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.0D, '89
  • Inne auto:T4

Napisano 08 kwietnia 2013 - 19:12

Faktycznie chyba to linka w pancerzu. Kropne tam trochę ATF i miejmy nadzieje ze będzie dobrze ;) Testowalem ręcznie to i chodziło z mniejszym oporem. A z tym ze nie obraca sie szybko nie zgodzę sie. Licznik tak ale predkosciomierz wiruje z ogromna prędkością. Smar silikonowy myśle ze w niewielkich ilościach nie zaszkodzi. Dzięki za odpowiedz.

#50 Offline   klata1981


  • Postów: 4 088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 09 kwietnia 2013 - 07:55

Co do sprężynki to ona jest rozbieralna. Wysuwasz ją z tego bolca ;)








Podobne tematy Zwiń