[w124] Montaż diód LED.
#221
Napisano 24 lipca 2010 - 11:35
#222
Napisano 24 lipca 2010 - 13:13
#223
Napisano 25 lipca 2010 - 07:10
#224
Napisano 06 sierpnia 2010 - 07:52
#225
Napisano 06 sierpnia 2010 - 09:59
Booster napisał:
#226
Napisano 01 listopada 2010 - 18:37
#227
Napisano 28 lutego 2012 - 19:43
Ale dotarłem do miejsca gdzie już nawet google mi nie pomagają.
Chodzi mi mianowicie czy jest zamiennik ledowy żarówki z lewej strony (oświetlenie pasażera)
12V 5W ( i czy ktoś zna oznaczenie tej żarówki)
Oraz czy tą żarówke
mogę zastąpić taka: http://allegro.pl/sh...item=2150854456
I jeszcze jedno pytanko, jak sciągnąć osłone żarówki w podsufitce, tej z tyłu po srodku.
Nie chciałbym czegos połamać; )
Użytkownik Charlie9 edytował ten post 28 lutego 2012 - 20:04
Wstawiamy MINIATURKI (na fotosik'u kliknac w "POBIERZ KODY" --> "WSTAW MINIATURKE NA FORUM" --> Kopiuj link i wklej na forum. Ot i cala filozofia.
#228
Napisano 28 lutego 2012 - 20:07
2. Mozesz zastapic LEDowa, ale swiatlo jest skupione i dosc slabo oswietla - bedzie 6 skupionych punktow. Mozna odwrocic ledami w strone odblysnika lampki, ale i tak bedzie slabo swiecic.
#229
Napisano 01 marca 2012 - 22:27
Tylko narodził sie nowy problem, zmieniłem podświetlenie w podsufitce przy lusterku, w podsufitce z tyłu,
na światłowodach i pokrętłach nawiewu, wszystko świeciło bardzo fajnie, doszedłem do wymiany w regulacji świateł,
w momencie gdy wsadziłem leda zgasły wszystkie (podsufitka i zegary nadal swieciły) dodam że nie pociągnołem za żaden kabel,
ani nie mogłem zrobic zwarcia ponieważ wszystko jest ładnie poizolowane.
Poruszałem cos przy pokrętłach nawiewu i się zaczęły żarzyć, delikatnie świecić, bardzo delikatnie, dodam że gdy odpaliłem
silnik i wkręciłem go na obroty ledy mrugają.
Czym jest spowodowane to że straciły moc światła i mrugają??
#230
Napisano 26 lutego 2016 - 22:49
- Diody świecą bardzo ładnie od 8 lat, dużo lepiej wyglądają niż oryginalne oświetlenie (oczywiście kwestia gustu).
- Diody w pokrętłach siły nawiewów bocznych (przy szybach przednich) ciągle mi się paliły (chyba od temperatury) i w tym roku kupiłem oryginalne żarówki w ASO (ok. 7 zł/szt). Nie wygląda idealnie, ale ponieważ obok nawiewu prawego nie ma innego oświetlenia to nie różnica nie rzuca się w oczy Przy lewym nawiewie jest włącznik świateł więc widać, różnicę, ale mimo wszystko chociaż widać gdzie jest pokrętło w nocy. Być może ktoś ma inne doświadczenia i się podzieli.
- W przednich lampach wróciłem do żarówkowych postojówek. LEDy się paliły (mrugały), wielkiej różnicy na co dzień nie było, a samych postojowych nie używam (bez świateł mijania/drogowych).
- W oświetleniu rejestracji zastosowałem LEDy z wbudowanym rezystorem, aby nie świeciła kontrolka od świateł. Czasami mimo to się zapala (chyba zależy to od ilości prądu w obwodzie, najwidoczniej oporniki są za słabe).
- Z oświetleniem pasażera (żarówka do czytania z lampki w podsufitce) swojego czasu poradziłem sobie tak, że w odbłyśniku zamontowałem od góry gniazdo żarówki, a kable d gniazda przylutowałem do oryginalnych blaszek zasilających żarówkę (bez rozbierania niczego). Działało ok, ale kiedyś przestało, bo blaszka odpadła (chyba ze starości). Wróciłem teraz do oryginalnego rozwiązania (nowa lampka w podsufitce) i zwykłej żarówki dla pasażera (główne oświetlenie ta sama dioda od początku). Ponieważ wtedy (2008 rok) nie było diód BA9s z odwrotną polaryzacją, jakoś trzeba było sobie poradzić. Dzisiaj takie diody są (a nawet bez polaryzacji), więc oświetlenie pasażera można również zrealizować na diodach, bez żadnych przeróbek. Jak na razie zostaję przy zwykłej żarówce dla pasażera, bo świeci bardzo mocno, a używam jej bardzo rzadko (nie uruchamia się automatycznie).
- Całkowicie pominąłem w tym temacie oświetlenie popielniczki (chyba wtedy o nim nie wiedziałem). Wchodzi tam dioda t5. Polecam diodę 360 stopni (3 diody SMD - jedna z góry i dwie z bou, aby dobrze rozprowadzić światło). Najlpiej wyciągnąć wkład popielniczki, pod nim są dwie śruby - odkręcić je. Wtedy wyciągniemy całe gniazdo popielniczki. Gniazdo żarówki jest wpinane od dołu, można je wypiąć i włożyć diodę. Oczywiście można też próbować wymienić żarówkę na diodę bez wyciągania całego gniazda popielniczki (a jedynie po wyciągnięciu samego wkładu popielniczki), ale jest to trudniejsze i może zająć więcej czasu (słaby dostęp pod kątem).
Użytkownik derwu edytował ten post 26 lutego 2016 - 22:52
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Demontaż gumowej listwy tylnej szyby w124 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kristoff |
|
||
[w124] Demontaż listw dachowych |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | endrjus |
|
||
124 Odbłyśniki montaż |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | xanar |
|
||
Ustawienie pompy po demontażu alternatora 250D |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lisu |
|
||
[w124] Syczenie wtrysków - demontaż komory wstępnej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | woju24 |
|
|