Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Skrzynia biegow. m104 zamiana


14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   kubes2007


  • Postów: 16
  • Na forum od: 10 sty 2012
  • Miejscowość: Lincoln UK
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 stycznia 2017 - 13:56

Mam pytanie czy ktos kiedys probowal wstawic automatyczna skrzynie biegow z w210 z 1996r z motorem m104 do w124 z 1995 z motorem m104 ewentualnie jakies szlachetne porady na co zwrocic uwage.



#2 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 stycznia 2017 - 20:15

Koło zamachowe oraz tylna flansza skrzyni.
Tym mogą się różnić.
Wandler sobie przełożysz, a tylna flansza jest wymienna.
Poza tym to te same skrzynie.

#3 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 02 stycznia 2017 - 22:58

Od W210 nie ma wyjścia na linkę prędkościomierza.

#4 Offline   kubes2007


  • Postów: 16
  • Na forum od: 10 sty 2012
  • Miejscowość: Lincoln UK
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 stycznia 2017 - 23:23

Wyświetl postUżytkownik wojtek81 dnia 02 stycznia 2017 - 20:15 napisał

Koło zamachowe oraz tylna flansza skrzyni.
Tym mogą się różnić.
Wandler sobie przełożysz, a tylna flansza jest wymienna.
Poza tym to te same skrzynie.
wiem, że tylną flanszę można przełożyć od 722.3, i będzie wyjście na linkę. Pisząc wandler masz na myśli sprzęgło hydrokinetyczne?

#5 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 stycznia 2017 - 10:48

A w 96 roku to już nie będzie 722.6 ?

#6 Offline   kubes2007


  • Postów: 16
  • Na forum od: 10 sty 2012
  • Miejscowość: Lincoln UK
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 stycznia 2017 - 11:55

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 03 stycznia 2017 - 10:48 napisał

A w 96 roku to już nie będzie 722.6 ?
Tak zgadza sie jest 722.6. Tylko w latach 1996 i 1997 w210 wychodzil z motorem 3.2 m104 czyli rzedowym tak jak w w124.

#7 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 stycznia 2017 - 12:18

No to nie będzie to działało.

#8 Offline   kubes2007


  • Postów: 16
  • Na forum od: 10 sty 2012
  • Miejscowość: Lincoln UK
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 stycznia 2017 - 12:24

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 03 stycznia 2017 - 12:18 napisał

No to nie będzie to działało.
Jezeli cos wiesz wiecej czemu to nie bedzie dzialac to powiedz bo jestem ciekaw.

#9 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 stycznia 2017 - 12:39

Bo w 124 masz skrzynię 722.3 lub 722.5. Są to skrzynie ze sterowaniem typowo hydrauliczno-mechanicznym i znikomą ilością elektroniki - .3 nie potrzebuje w ogóle "prądu" do pracy, poza zaworem KD, .5 ma sterownik i dodatkowy zawór do obsługi 5 biegu.

Skrzynia 722.6 jest skrzynią zupełnie inną, w pełni sterowaną elektronicznie. Jak wciśniesz ją do 124 uzyskasz tylko jeden bieg do przodu i jeden do tyłu. Jedyne sensowne rozwiązanie, żeby ją uruchomić, to zakup kontrolera stand-alone, ale i tak nie będzie to działało jak "fabrycznie".

#10 Offline   Sinus007


  • Postów: 184
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Miejscowość: Warszawa Wilanow
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 5.0 M113 94r
  • Trzeci Mercedes:G300 TD W460
  • Inne auto:Fiat 126p 1242cm3

Napisano 03 stycznia 2017 - 14:54

Można włożyć skrzynie 722.6 ale wiąże się z tym sporo dodatkowych kwestii. Przede wszystkim sygnały z koronek ABS w których jest 48 zębów a nie jak w W124 96. Dalej trzebaby dołożyć sterownik ASR i EGS, zmienić zwrotnice tylne na takie co mają czujniki ABS. Oczywiście cała instalacja. Potem jeśli ma działać ABS to również pompa do przełożenia z W210. Generalnie do zrobienia ale bardzo dużo zachodu. Jeszcze most z takim samym przełożeniem jak w aucie z którego jest skrzynia.
Wkladam takie skrzynie do jeszcze starszych aut np. R107 i da się ogarnąć tak żeby wszystko działalo jak trzeba.








Podobne tematy Zwiń