Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[W201/W124] ASB, Automatyczna Skrzynia Biegów- awarie i usterki



1323 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   liroy-1


  • Postów: 13
  • Na forum od: 18 paź 2009
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 październik 2009 - 22:08

witam poczytałem troszkę na forum ale nie znalazłem nic co by mi mogło pomóc.
Mój problem polega na tym że padła mi skrzynia wymieniłem na drugą i ta druga działa ale nie najlepiej tzn przełącza biegi z opóźnieniem i to dość sporym moje pytanie polega na tym czy jest możliwość regulacji lub czy to jakaś błahostka? mam możliwość wymiany zakupionej skrzynki tylko szkoda mi kasy i czasu na wymianę.
:sciana: 124 2,8 benzyna skrzynia 4 biegowa 94r
i jeszcze jedno chciałbym by każdy kto ma problem z automatem tu go poruszał łatwiej byłoby znaleźć podpowiedź

#2 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 październik 2009 - 22:15

Co kryje sie pod pojęciem zmiany biegów z opóźnieniem? Jeśli chodzi ci o zmiany biegów przy wyższej prędkości to problem może polegac na źle wyregulowanej lince (zbyt mocno naciągnięta). Jeśli skrzynia przeciąga/ślizga się to już wina bedzie leżeć po stronie samej skrzyni. Opisz dokładniej co się dzieje

#3 Offline   mandaryn86


  • Postów: 2671
  • Na forum od: 10 lip 2008
  • Miejscowość: Piotrków Trybunalski
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 październik 2009 - 23:46

Cytat

witam poczytałem troszkę na forum

Przeczytaj troszkę więcej, bo już ktoś pisał o tym ;-)

#4 Offline   liroy-1


  • Postów: 13
  • Na forum od: 18 paź 2009
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 20 październik 2009 - 05:52

jak zmienia biegi to przez parę sekund chodzi na biegu jałowym. do mojej skrzyni idzie tylko linka gdzieś od gazu to o tą linkę chodzi?
mandaryn86 jakbyś podpowiedział gdzie to bym był bardzo wdzięczny.

#5 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 październik 2009 - 09:08

Czyli się ślizga. A na wszystkich biegach tak jest? Z 1 na 2, 2 na 3, 3 na 4 czy tylko przy zmianie z 2 na 3 a reszta jest normalnie?

#6 Offline   liroy-1


  • Postów: 13
  • Na forum od: 18 paź 2009
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 20 październik 2009 - 18:22

przetestowałem ponownie i zwróciłem uwagę na to co pisałeś i faktycznie z 2na3 się ślizga z dodatkowymi efektami dźwiękowymi coś na podobe ślizgania się zwykłego sprzęgła

#7 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 październik 2009 - 21:00

No to masz te same objawy co ja :mrgreen: Jak dotąd nikt nie powiedział konkretnie co t może być. Może któreś sprzęgło, może któraś taśma może któraś ze sprężynek któregoś zaworu się wypracowała i straciła sztywność. Bez rozebrani skrzyni raczej nikt nie stwierdzi przyczyny awarii...

#8 Offline   liroy-1


  • Postów: 13
  • Na forum od: 18 paź 2009
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 20 październik 2009 - 21:06

a u Ciebie tak nagle się stało czy po trochu?

#9 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 październik 2009 - 21:16

Poprzedni właściciel mówi że stało się to po wymianie silnika- to by wskazywało na to że cos zostało spartolone przy ponownym montażu ale wątpie. Najlepiej jakby się znalazł ktoś kto miał taki przypadek i go wyeliminował. Instrukcja serwisowa wskazuje na zużyte sprzęgło lub taśmę hamulcową

#10 Offline   liroy-1


  • Postów: 13
  • Na forum od: 18 paź 2009
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 20 październik 2009 - 21:23

u mnie problem ten mam po wymianie skrzynki i zastanawiam się czy przypadkiem nie jest to kwestia regulacji a może zapowietrzenia układu. czy może ktoś mi podpowiedzieć jakie są sposoby regulacji?

#11 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 październik 2009 - 21:59

Zapowietrzyć się nie ma co w skrzyni. Reguluje się napięcie linki i podciśnienie modulacji.
Żeby to była kwestia regulacji to musiałoby to się dziać na wszystkich biegach a tu występuje tylko w jednej sytuacji.

Rymnęło mi się :mrgreen:

#12 Offline   liroy-1


  • Postów: 13
  • Na forum od: 18 paź 2009
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 październik 2009 - 05:57

a możesz mi opisać jak się i gdzie reguloje

#13 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 październik 2009 - 11:55

Linka skrzyni biegów musi byc gdzieś gdzie są cięgna przepustnicy itp. na silniku. Przychodzą tam dwie linki-jedna od gazu a druga od ASB, muszisz je niestety już rozpoznać samemu bo w benzynie nie widziałem jak to wygląda. Napinając linkę powodujesz że skrzynia zmienia biegi przy wyższych prędkościach a luzując-przy mniejszych.
Co do tego podcisnienia to chyba reguluje się na skrzyni biegów, zdaje się z prawej strony, tam gdzie wchodzą rurki podciśnienia. Ja się do tego nie dotykałem ale niektórzy pisali że kręcili eksperymentalnie po 1 obrocie i testowali jak jeździ

#14 Offline   liroy-1


  • Postów: 13
  • Na forum od: 18 paź 2009
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 październik 2009 - 19:34

ja mam jedną linke a z tego co piszesz to wynika że taką małą zembateczką trzeba pokręcić bo tam nie ma nic innego. gdzieś słyszałem że w skrzyni jest regulacja. mam jeszcze jedno pytanko jaki olej użyłeś chodzi mi o producenta?

#15 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 październik 2009 - 19:48

olej do skrzyń jeśli nie z ASO to Mobil ATF220
Nie wiem jak jest w benzynowych silnikach i dlaczego masz jedną linkę. Czy w twoim silniku jest juz elektryczny pedał gazu? ;) Dla pewności weź kogoś kto będzie siedział w środku i naciskał na gaz a ty patrz czy ta linka ciągnie czy może jest ciągnięta ;-) Może czegoś nie zauważyłeś.
Odnośnie regulacji na skrzyni to ja wiem tylko o regulacji podciśnienia

#16 Offline   liroy-1


  • Postów: 13
  • Na forum od: 18 paź 2009
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 październik 2009 - 20:18

jak długo masz problem z swoją skrzynią? i czy jak Ci się ślizga to masz dzwięk jakby szorowania?

#17 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 październik 2009 - 20:55

Od kiedy kupiłem czyli od maja. Zrobiłem na niej tak juz ponad 10 tyś km i jest ciągle tak samo. Dźwieków żadnych podejrzanych nei wydaje

#18 Offline   semil05


  • Postów: 84
  • Na forum od: 10 lut 2008
  • Miejscowość: Poznań

Napisano 22 październik 2009 - 07:32

http://www.benzworld.org/forums/w201-19 ... 2-4-a.html
to wam powinno pomóc w dalszej dyskusji na ten temat :hmm:

#19 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 październik 2009 - 08:09

semil05, to już nie ma o czym dyskutować tylko trzeba zamówić sprężyny i sie brać do roboty :hmm:
Wielkie dzięki! Wkońcu ktoś coś konkretnego podpowiedział ;)

#20 Offline   liroy-1


  • Postów: 13
  • Na forum od: 18 paź 2009
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 październik 2009 - 16:29

piotrek.m5 jak wymienisz to dasz znać?