Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[W201/W124] ASB, Automatyczna Skrzynia Biegów- awarie i usterki



1306 odpowiedzi w tym temacie

#1301 Offline   wojtek81


  • Postów: 5790
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 grudzień 2016 - 20:49

Podciśnienia. Coś ruszyliście.

#1302 Offline   zabor911


  • Postów: 16
  • Na forum od: 22 sie 2015
  • Miejscowość: Żytno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 styczeń 2017 - 22:58

Witam kolegów . Mam problem z moją skrzynie ASB , a mianowicie skrzynia ślizga ( wzrost obrotów przy zmianie ) z biegu 2 na 3 i gdy zmienia z 3 na 4 kopie ( takie szarpniecie z uderzeniem w most) . Moge zniwelować to kopanie przekrecając nastawnik na pompie w lewo , ale wtedy z 2 na 3 strasznie ślizga , a z 3 na 4 jest okej . Wymieniłem zaworek K1 myślac ze po wymianie i regulacji nastawnika bedzie okey a tu mega psikus nic sie za bardzo nie zmieniło. Gdzie szukać usterki/ czy może tarczki są już wymeczone czy taśma hamulcowa? Przy dynamicznej jeżdzie wszystko w miare dobrze chodzi ale nie mam zamiaru katować mojej gwiazdy . Może jest jeszcze jakiś zaworek do wymiany w płycie ? Dodam jeszcze że olej ma 14 tys problem powstał na początku zimy czyli 1 tys temu. Prosze o Pomoc

#1303 Offline   wojtek81


  • Postów: 5790
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 styczeń 2017 - 12:57

Zestaw naprawczy zaworu K1.
Dwie dychy w ASO.
Do spuszczenia olej, odkręcenia miska, zawór jest w "małej" płycie.
Na forum znajdziesz o tym książkę całą.

Tak, wiem, że napisałeś, że K1 robiłeś.
Ale objawy masz takie, jakbyś nie robił. Może wymieniłeś zawór obok? :)
Gdyby tarczki/taśma były wymęczone, to właśnie byłoby gorzej na ciepłej skrzyni.

#1304 Offline   zabor911


  • Postów: 16
  • Na forum od: 22 sie 2015
  • Miejscowość: Żytno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 styczeń 2017 - 09:51

Wiem że objaw taki jak K1 ale robiłem tydzień temu to ten zielony tłoczek ,zaworek na sprężynach K1 126 270 03 35 . No a to kopanie tupanie na 4 to też od K1 się bierze ?


#1305 Offline   wojtek81


  • Postów: 5790
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 styczeń 2017 - 21:37

4-ty bieg to praca sprzęgieł K1 oraz K2.

#1306 Offline   zabor911


  • Postów: 16
  • Na forum od: 22 sie 2015
  • Miejscowość: Żytno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 styczeń 2017 - 22:28

Czyli co wymienić k2 i patrzeć co się będzie działo ?

#1307 Offline   wojtek81


  • Postów: 5790
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 styczeń 2017 - 22:12

Modulator podciśnienia sprawdź.
Kopanie to najczęściej brak podciśnienia/za słaba modulacja.