Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[W201/W124] ASB, Automatyczna Skrzynia Biegów- awarie i usterki



1336 odpowiedzi w tym temacie

#1301 Offline   wojtek81


  • Postów: 5934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 grudzień 2016 - 20:49

Podciśnienia. Coś ruszyliście.

#1302 Offline   zabor911


  • Postów: 16
  • Na forum od: 22 sie 2015
  • Miejscowość: Żytno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 styczeń 2017 - 22:58

Witam kolegów . Mam problem z moją skrzynie ASB , a mianowicie skrzynia ślizga ( wzrost obrotów przy zmianie ) z biegu 2 na 3 i gdy zmienia z 3 na 4 kopie ( takie szarpniecie z uderzeniem w most) . Moge zniwelować to kopanie przekrecając nastawnik na pompie w lewo , ale wtedy z 2 na 3 strasznie ślizga , a z 3 na 4 jest okej . Wymieniłem zaworek K1 myślac ze po wymianie i regulacji nastawnika bedzie okey a tu mega psikus nic sie za bardzo nie zmieniło. Gdzie szukać usterki/ czy może tarczki są już wymeczone czy taśma hamulcowa? Przy dynamicznej jeżdzie wszystko w miare dobrze chodzi ale nie mam zamiaru katować mojej gwiazdy . Może jest jeszcze jakiś zaworek do wymiany w płycie ? Dodam jeszcze że olej ma 14 tys problem powstał na początku zimy czyli 1 tys temu. Prosze o Pomoc

#1303 Offline   wojtek81


  • Postów: 5934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 styczeń 2017 - 12:57

Zestaw naprawczy zaworu K1.
Dwie dychy w ASO.
Do spuszczenia olej, odkręcenia miska, zawór jest w "małej" płycie.
Na forum znajdziesz o tym książkę całą.

Tak, wiem, że napisałeś, że K1 robiłeś.
Ale objawy masz takie, jakbyś nie robił. Może wymieniłeś zawór obok? :)
Gdyby tarczki/taśma były wymęczone, to właśnie byłoby gorzej na ciepłej skrzyni.

#1304 Offline   zabor911


  • Postów: 16
  • Na forum od: 22 sie 2015
  • Miejscowość: Żytno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 styczeń 2017 - 09:51

Wiem że objaw taki jak K1 ale robiłem tydzień temu to ten zielony tłoczek ,zaworek na sprężynach K1 126 270 03 35 . No a to kopanie tupanie na 4 to też od K1 się bierze ?


#1305 Offline   wojtek81


  • Postów: 5934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 styczeń 2017 - 21:37

4-ty bieg to praca sprzęgieł K1 oraz K2.

#1306 Offline   zabor911


  • Postów: 16
  • Na forum od: 22 sie 2015
  • Miejscowość: Żytno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 styczeń 2017 - 22:28

Czyli co wymienić k2 i patrzeć co się będzie działo ?

#1307 Offline   wojtek81


  • Postów: 5934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 styczeń 2017 - 22:12

Modulator podciśnienia sprawdź.
Kopanie to najczęściej brak podciśnienia/za słaba modulacja.

#1308 Offline   ziemniak


  • Postów: 46
  • Na forum od: 20 sty 2012
  • Miejscowość: Płock
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 styczeń 2017 - 21:38

Dołączona grafika

Za co odpowiadają Pressure Regulator i Pressure Control Valves? Mogą mieć coś wspólnego z czasem występującym zawieszaniem się biegów, które często udaje się odwiesić za pomocą kickdownu?

#1309 Offline   w0jta5


  • Postów: 4315
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 styczeń 2017 - 08:27

A to czasem zabrudzenie płyty sterującej nie jest najczęstszym powodem zawieszania biegów?

#1310 Offline   wojtek81


  • Postów: 5934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 styczeń 2017 - 21:01

Zawory nazwane Pressure Control Valves sterują sprzęgłami oraz taśmami hamulcowymi.

Zadanie Pressure Regulatora jest trochę bardziej skomplikowane.
Po uruchomianiu silnika i, co za tym idzie, pompy oleju, gdy uzyska ona odpowiednie ciśnienie, zawór ten napełnia wandler, a po jego napełnieniu stara się utrzymać odpowiednie ciśnienie w nim, pozwalając mu się dopełnić lub "zrzucając" nadmiar oleju z wandlera.

#1311 Offline   Imlal67


  • Postów: 2
  • Na forum od: 08 sty 2016
  • Miejscowość: Czechowice-Dziedzice
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W116 300 SD 1980
  • Inne auto:Jeep commander 3,0 CRD

Napisano 08 luty 2017 - 08:57

Wyświetl postUżytkownik zabor911 dnia 05 styczeń 2017 - 09:51 napisał

Wiem że objaw taki jak K1 ale robiłem tydzień temu to ten zielony tłoczek ,zaworek na sprężynach K1 126 270 03 35 . No a to kopanie tupanie na 4 to też od K1 się bierze ?

Zestaw naprawczy do K1 ma numer A1262704477 i jest bez tłoczka ( same sprężyny) ale działa i naprawia problem,ten który wymieniłeś też jest do K1 ale chyba sprężynki oryginalne i nie naprawia problemu. Ja z swoim też najpierw wymieniłem K1 zestawem takim jak Ty i też nie pomogło - dopiero zestaw A1262704477 rozwiązał problem. Uwaga zestaw A1262704477 jest opisany w EPC jako jakiś tam element resoru!!!!! nie przejmować się opisem i zamawiać - cena ok 20zł
Powodzenia w wymianie
Pozdrówka
Imlal

#1312 Offline   wojtek81


  • Postów: 5934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 luty 2017 - 11:48

Problem z K1 to wyrobione sprężyny.
Sprężyna od ciągłego ścisku zmienia długość.
Tłoczka wymieniać nie ma sensu, on się nie psuje.

#1313 Offline   ako1987


  • Postów: 29
  • Na forum od: 08 lis 2015
  • Miejscowość: Kątna
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 2.5

Napisano 11 luty 2017 - 21:22

Cześć mam taki problem. Samochód bardzo rzadko redukuje z 4 -> 2 oraz z 3 -> 2. Kickdown działa, ale mimo to samochód nie chce zrzucić biegu. Np jadę 60 km/h na 4 biegu, gaz w podłogę (z kickdownem) i redukuje tylko do 3.
Ponadto redukując biegi lewarkiem z D -> 3 skrzynia redukuje wzorowo, ale z 3 -> 2 brak reakcji, obroty spadają do jałowych (tak jakbym wrzucił N podczas jazdy), dopiero po dodaniu gazu zapina 2.

#1314 Offline   wojtek81


  • Postów: 5934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 luty 2017 - 21:36

Kickdown do naprawy, bo nie działa.
Tobie się wydaje, że działa, ale nie działa.
Dlaczego?
Redukcja jednego biegu realizowana jest przez linkę gazu ( naciąg linki mówiący: "gaz w podłodze" ).
Ta redukcja wykonywana jest pierwsza, a po niej drugi bieg zrzuca kickdown.
Brak drugiej redukcji to brak kickdowna, po prostu.

Użytkownik wojtek81 edytował ten post 11 luty 2017 - 21:37


#1315 Offline   ako1987


  • Postów: 29
  • Na forum od: 08 lis 2015
  • Miejscowość: Kątna
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 2.5

Napisano 11 luty 2017 - 21:49

Jest dużo sensu w tym co mówisz. Na włączonym zapłonie,jak przycisnę przycisk kickdowna to słychać przekaźnik,dlatego myślałem że wszystko jest ok. A co z drugą częścią problemu, że jak dam lewarek w pozycję "2" to obroty spadają na jałowe, dopiero jak dodam gazu to skrzynia wbija bieg?

#1316 Offline   wojtek81


  • Postów: 5934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 luty 2017 - 23:07

Przekaźnik zapodaje prąd na elektrozawór w skrzyni - dobry znak.
Ale najczęściej to właśnie elektrozawór oddał ducha.
Rzecz wymienna.

Rozumiem, że przy normalnej jeździe 2-gi bieg działa normalnie?
Masz jedynkę? Sprawdzałeś?

#1317 Offline   ako1987


  • Postów: 29
  • Na forum od: 08 lis 2015
  • Miejscowość: Kątna
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 2.5

Napisano 11 luty 2017 - 23:37

Tak,przy normalnej jeździe dwójka działa,bardzo ładnie startuje z 2-giego biegu i płynnie przełącza na 3.

Jedynka działa, jak dam na "S" i mocniej nacisnę pedał to wyrywa do przodu :).

#1318 Offline   wojtek81


  • Postów: 5934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 luty 2017 - 00:18

Sprawdź jeszcze to: auto zatrzymane, wciśnięty hamulec. Drążkiem wykonaj ścieżkę: D -> 3 -> 2 -> 3 -> D, i rusz normalnie. Powinien ruszyć z pierwszego biegu, niezależnie od tego jak mocno wciśniesz gaz, a po chwili przełączyć na dwójkę.
Zobacz, czy jest ok.
Zasadniczo w Twoim przypadku problem będzie z płytą sterującą w skrzyni, tylko dobrze by było naprowadzić na konkretny jej obszar.

#1319 Offline   ako1987


  • Postów: 29
  • Na forum od: 08 lis 2015
  • Miejscowość: Kątna
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 2.5

Napisano 12 luty 2017 - 12:33

Po wykonaniu testu samochód rusza z jedynki. Lecz nawet gdy mam wciśnięty gaz do podłogi , zmienia na dwójkę już przy 4 tys obrotów.

#1320 Offline   wojtek81


  • Postów: 5934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 luty 2017 - 12:11

Bo nie masz kickdowna sprawnego.

Co do drugiej części problemu - pogrzebię w domu w dokumentacji od tych skrzyń, może coś mądrego wymyślę. Coś w płycie, to pewne.