Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[W201/W124] ASB, Automatyczna Skrzynia Biegów- awarie i usterki



1336 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   waldit1


  • Postów: 55
  • Na forum od: 20 wrz 2009
  • Miejscowość: Kęty

Napisano 22 październik 2009 - 21:02

piotrek.m5 właśnie też jestem ciekaw bo mam to samo tylko że z 2 na 3 słabiej 3na 4 mocniej :ok: a np jak jeżdże na l3 to prawie nie ma problemu. Tylko u mnie skrzynia jest po remoncie, 1200 robocizna i 600 części (tyle zapłacił poprzedni właściciel 2 czy 3 miechy temu) :)

[ Dodano: Czw Paź 22, 2009 22:02 ]
semil05, Wielkie dzięki za rozjaśnienie tematu :cool:

#22 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 październik 2009 - 23:59

Pewnie że dam znać ale to może nie być zaraz bo 3 tyg temu olej zmieniałem i jakoś mi go teraz szkoda wywalac :ok:

#23 Offline   semil05


  • Postów: 84
  • Na forum od: 10 lut 2008
  • Miejscowość: Poznań

Napisano 23 październik 2009 - 06:33

piotrek.m5 napisał:

olej zmieniałem i jakoś mi go teraz szkoda wywalac
no to nie wylewaj :smile: zlej a po wszystkim z powrotem do skrzyni tylko przez pończochę , a zresztą sam zobaczysz czy olej jest czysty czy jakieś syfy wypłukał :hmm:

#24 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 październik 2009 - 09:07

No racja niby. A czy z konwertera koniecznie trzeba spuszczac? Czy jeśli nie spuszczę to jak wyjmę tłok to się będzie olej lał?

#25 Offline   dolo


  • Postów: 140
  • Na forum od: 18 wrz 2008
  • Miejscowość: Bolesławiec

Napisano 23 październik 2009 - 10:43

Na konwerterze jest śrubka na imbus i bardzo łatwo olej spuścić.Skrzynie ścągasz razem z konwerterem,odkręcając 6 śrub z koła.

#26 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 październik 2009 - 12:41

dolo,jak się spuszcza z konwertera to ja wiem tylko czy jest to niezbędne w tym wypadku. Żeby to zrobić to nie trzeba skrzyni wyciągać

#27 Offline   semil05


  • Postów: 84
  • Na forum od: 10 lut 2008
  • Miejscowość: Poznań

Napisano 23 październik 2009 - 17:55

z konwertora nie musisz oleju spuszczać ;-)

#28 Offline   waldit1


  • Postów: 55
  • Na forum od: 20 wrz 2009
  • Miejscowość: Kęty

Napisano 23 październik 2009 - 18:05

Koledzy a wie ktoś ile kosztuje ten zestaw sprężyn i reszta tych gratów i jak to właściwie nazywa :ok: :mrgreen:

#29 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 październik 2009 - 19:33

podobno około 10$ :zeby:

No to dobrze że z konwertera nie trzeba spuszczać to mniej bedzie trzeba dolać a i miskę jest łatwiej oczyścić przed spuszczeniem oleju tak żeby jak najmniej syfu się do niego dostalo

#30 Offline   waldit1


  • Postów: 55
  • Na forum od: 20 wrz 2009
  • Miejscowość: Kęty

Napisano 23 październik 2009 - 20:24

piotrek.m5 A wiesz może gdzie to można kupić :old: No i jak to sie nazywa :pig:
No i najważniejsze czy to musi być jakiejś konkretnej firmy
:?: Bo szczerze mówiąc nie chciało się mi czytać tego tekstu po angielsku, tylko obrazki pooglądałem :zeby:

#31 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 październik 2009 - 20:45

waldit1, no to jakos słabo oglądałeś te zdjęcia ;-) Na 1 fotce masz zestaw sprężynek w orginalnym opakowaniu :zeby: z numerem części także myślę że ASO i tylko ASO.

#32 Offline   waldit1


  • Postów: 55
  • Na forum od: 20 wrz 2009
  • Miejscowość: Kęty

Napisano 23 październik 2009 - 20:55

piotrek.m5, Dzięki, no z tym oglądaniem to wiesz ciężko być czujnym po 10 godzinach pracy :zeby:

#33 Offline   emcer


  • Postów: 16
  • Na forum od: 19 lis 2009
  • Miejscowość: Kielce

Napisano 23 listopad 2009 - 21:44

Ja w tej kwestii tez zapytam - skrzynia chodzi, biegi przerzuca płynnie, jednak poprzedni właściciel wrzucił mi do atak jakiś Schel'lowski olej, niby takiego dolewał do skrzyni - sugerujecie wymianę oleju na oryginał?
2. przy ustawieniu skrzyni na P i po dodaniu kilkakrotnie gazu (3-4 razy do max 2-3tys/obr) wyraźnie słychać stuknięcie, podobnie się dzieje przy ruszaniu - puk i jedzie, potem cisza wszytko ładnie chodzi,stop, światła, ruszamy(gaz) puk i jedzie - czy to skrzynia, wał czy dyfer (luz jest między skrzynią a wałem i między wałem i mostem) - jakieś sugestie, bardzo proszę...

#34 Offline   pioery


  • Postów: 15
  • Na forum od: 06 kwi 2009
  • Miejscowość: Lublin

Napisano 23 listopad 2009 - 22:09

Witam,ja dodam od siebie że juz kopilem Kit K1- czyli spreżynki z serwisu ,kosztoja one 19,5zł ,jeśli mnie nikt nie ubiegnie to zrobie polską foto-relacje z wymiany za jakies 2 tygodnie ,pozdrawiam

#35 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 listopad 2009 - 22:56

No możesz robić, zobaczymy jaki bedzie efekt, czy to faktycznie to ;-)

#36 Offline   semil05


  • Postów: 84
  • Na forum od: 10 lut 2008
  • Miejscowość: Poznań

Napisano 24 listopad 2009 - 08:43

emcer, sprawdż te luzy

#37 Offline   kempes


  • Postów: 2
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Poznań

Napisano 24 listopad 2009 - 21:25

Skrzynia biegów na rozgrzanym silniku szarpie po włączeniu biegu. Poza tym działa bez zastrzeżeń.

#38 Offline   semil05


  • Postów: 84
  • Na forum od: 10 lut 2008
  • Miejscowość: Poznań

Napisano 24 listopad 2009 - 21:33

kempes napisał:

Skrzynia biegów na rozgrzanym silniku szarpie po włączeniu biegu. Poza tym działa bez zastrzeżeń.
no to super ze działa bez zastrzeżeń , :roll:
moja też też działa bez zastrzeżen , tylko czasem troche szarpie :roll:

#39 Offline   emcer


  • Postów: 16
  • Na forum od: 19 lis 2009
  • Miejscowość: Kielce

Napisano 24 listopad 2009 - 22:14

piotrek.m5 napisał:

olej do skrzyń jeśli nie z ASO to Mobil ATF220

Ile takiego oleju wchodzi do automatu i czy jest potrzeba go wymieniać - różne opinie już słyszałem...

#40 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 24 listopad 2009 - 22:22

emcer napisał:

czy jest potrzeba go wymieniać - różne opinie już słyszałem...
Skrzynia to nie Mc Donald`s, w :( oleje się wymienia. :( Poszukaj tematów o wymianie płynów i dokładnie przeczytaj, a twoje wątpliwości zostaną rozwiane.