Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[W201/W124] ASB, Automatyczna Skrzynia Biegów- awarie i usterki



1321 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   Blablus


  • Postów: 3
  • Na forum od: 29 lis 2009
  • Miejscowość: Zawiercie

Napisano 29 listopad 2009 - 18:47

Witam posiadam Mercedesa 124 2.0D w automacie, i to niestety z tym automatem sa problemy.

A dokladnie to za pozno je zmienia. Bieg wskakuje na wyzszy przy obrotach rzędu ok. 3500-4000Obr przy czym auto bardzo sie katuje. Olej w skrzyni wymieniony wiec nie wiem co moze byc jeszcze przyczyna. Jest moze mozliwosc wyregulowania tego jakos aby biegi zmienialy sie w przedziale 2000-2300Obr?

Bardzo prosilbym o pomoc w tej sprawie.

#42 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 listopad 2009 - 19:48

Jeżeli sytuacja występuje na wszystkich biegach to popuść trochę linkę od ASB. Wiesz która to? ;-)

#43 Offline   Blablus


  • Postów: 3
  • Na forum od: 29 lis 2009
  • Miejscowość: Zawiercie

Napisano 29 listopad 2009 - 20:33

No wlasnie nie bardzo wiem ktora to:P

#44 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 grudzień 2009 - 18:36

Masz dwie-jedna to linka od "gazu" a druga od ASB. Ta od skrzyni prowadzi od cięgien pompy wtryskowej prosto w kierunku skrzyni. Najlepiej to rusz dźwignią od "gazu" na pompie wtryskowej to bedziesz widzial która linka bedzie wyciagana z pancerza a która się w niego chowa. Ta co jest wyciągana albo stoi w miejscu to ta od ASB :poklon:

[ Dodano: Sro Gru 16, 2009 18:36 ]
Dziś ja odebrałem swój zestaw sprężynek z ASO-zapłaciłem 19zł :hmm: . Postaram sie jak najszybciej wymienić i napisać czy pomogło :spokoj:

#45 Offline   pioery


  • Postów: 15
  • Na forum od: 06 kwi 2009
  • Miejscowość: Lublin

Napisano 16 grudzień 2009 - 21:37

Witam,ja dzis juz wymieniłem Kit K1 ,co moge poradzic to ze trzeba miec naprawde dobry śrubokręt lub lepiej nasadke na grzechotke bo śrubki za ktorymi jest nasz kit sa bardzo delikatne i mocno dokrecone do tego wiekszość scru jest zadługa, mam dwa pytania:


1. dlaczego mi rusza z 1 biegu czy to kwestia regulacji lub wymiany oleju i filtra

2. na dnie miski olejowej znalazlem magnez w kształecie prostokata czy mam go tam zostawic czy to nadgorliwość ,,mechanika,,?

#46 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 grudzień 2009 - 22:57

Róznie to bywa z tym skrzyniami, może akurat masz taką co rusza z 1 ;-) Ja w obydwu autach też takie miałem.
Magnes zostaw, wyłapuje ewentualne opiłki z oleju :mrgreen:

No ale do sedna: wymiana tych sprężyn pomogła??

#47 Offline   pioery


  • Postów: 15
  • Na forum od: 06 kwi 2009
  • Miejscowość: Lublin

Napisano 17 grudzień 2009 - 08:04

Odpisze Ci wieczorem bo czekalem na wyjasnienia z tym magnesem,jedyne co mnie dalej martwi to to ze wokoł magnesu uzbieralo sie 2-3 mm ciemnego szlamu chyba z opiłkami i wokoł tego magnesu tworzyly sie koła ciemnego oleju ,czy moze tak byc ze ten magnez maluje mi czerwony olej ...czy sie tym nie martwic?

#48 Offline   Charlie9


  • Postów: 7791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 grudzień 2009 - 09:48

pioery napisał:

2-3 mm ciemnego szlamu chyba z opiłkami i wokoł tego magnesu tworzyly sie koła ciemnego oleju ,czy moze tak byc ze ten magnez maluje mi czerwony olej
to normalne, wlasnie po to jest magnez, zeby produkty zuzycia elementow pracujacych w skrzyni nie byly w obiegu, nie "poprawialy" zuzycia (szybszego) i nie zapychaly kanalikow, filtrow itd. Nie magnez "maluje" tylko wlasnie te drobiny metalu nadaja olejowi taki kolor.

#49 Offline   pioery


  • Postów: 15
  • Na forum od: 06 kwi 2009
  • Miejscowość: Lublin

Napisano 17 grudzień 2009 - 19:12

Witam,ja juz jestem po wszystkim i powiem tyle ze trzeba sie wsluchac w prace silnika i patrzec na obrotomierz poniewarz wcześniej ślizgał sie 2 biegu czasami nawet o 1000br/min (przed wymianą) , teraz (po wymianie) ślizg wystepoje dalej ale juz tylko 100-200obr/min ,jak za 19zł za cześci to mi sie podoba ,wiecej juz nie bede szukał-dlaczego mam minimalny poślizg,wmuwie sobie ze to poprostu 18 letnia skrzynia,pozdro

#50 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 grudzień 2009 - 21:23

Może byc juz sprzęgło przyjarane od tego ślizgania. Jeździj, może za parę tyś km ślizganie ustąpi całkiem

#51 Offline   pioery


  • Postów: 15
  • Na forum od: 06 kwi 2009
  • Miejscowość: Lublin

Napisano 04 styczeń 2010 - 19:11

Witam,nie jestem zły na swojego mesia bo ma prawie 20 lat,i teraz dane:

-nowy olej Mobil ATF 220 ,nie wiem jaki był przed moją wymianą
-nowy filtr oleju oryginał
-zmieniony Kit K1 czyli czasami rozwiązanie problemu z ślizgającym sie 2 biegiem

Teraz pytania:

-szkoda że nie na 100% ale wiecej jak pewne ze autko ruszało z 2 biegu teraz z 1-wszego...

-zaczął mi sie ślizgac niedawno 3 bieg

-duzo lepsza praca i mniejszcze ślizganie sie biegu 2 (niestety K1 nie leczy wszystkiego) i 3 biegu na ZIMNYM oleju

Czy teoretycznie zmiana oleju na mineralny bedzie wskazana ,dzieki koledzy

#52 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 04 styczeń 2010 - 22:14

pioery napisał:

Czy teoretycznie zmiana oleju na mineralny bedzie wskazana ,dzieki koledzy
Raczej nie, skrzynia będzie bardziej szarpać i ciężej zmieniać przełożenia.
Na krótką metę może zmniejszyć twoje objawy ale na dłuższą gęsty olej wykończy skrzynię.
Lepiej spróbuj zalać coś syntetycznego , np. Castrol Transmax-Z.
Nie będę przepisywał, przeczytaj coś tutaj.
Castrol Transmax-Z

#53 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 styczeń 2010 - 08:13

Jak skrzynia jest zuzyta to żaden olej jej nie pomoże. A to co piszą producenci to tylko pobożne życzenia dla zareklamowania klientów. Prawdopodobnie poprzypalały sie sprzegła i wymiana sprężynek za wiele nie dała

#54 Offline   Tomo750


  • Postów: 14
  • Na forum od: 07 lis 2008
  • Miejscowość: Kołobrzeg

Napisano 05 styczeń 2010 - 10:53

Panowie czy mógłby któryś napisać jak objawia się takie ślizganie sprzęgła w automacie. Czy jest to "podciąganie" obrotów przed zmianą np. z 2 na 3 ?

#55 Offline   kawa1975


  • Postów: 205
  • Na forum od: 20 kwi 2007
  • Miejscowość: Łuków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 styczeń 2010 - 11:18

witam
u mnie skrzynia z każdym dniem coraz bardziej zbliża się do końca swego życia
zniszczyłem ją sam trochę ostrzejszą :star: jazdą i w pełni zdaję sobie z tego sprawę
a teraz konkrety
nie ślizga się tylko gdy zblokuję ją na drugim biegu, po przejściu na 3 bieg nie mogę już przyśpieszyć jedzie jak na spalonym sprzęgle, na 4 biegu to samo
muszę bardzo delikatnie dodawać gazu aby wogóle jechała ta moja Mercedes
Mam spalone sprzęgiełka, po dość inetensywnej jezdzie czuć było spaleniznę tak jak ze zwykłego sprzęgłą. Nie kombinuję już z wymianami oleju itp. bo za bardzo już nic nie zrobię.

Plan - kupuję drugą skrzynię używaną, a tą obecną rozbiorę na części pierwsze wszystko dokładnie dokumentując i wymienię tarczki ,sprężynki itp, po czym postaram się ją złożyć.
Zaznaczam iż co kolwiek robiłem przy autach - i mam jako takie pojęcie

#56 Offline   emcer


  • Postów: 16
  • Na forum od: 19 lis 2009
  • Miejscowość: Kielce

Napisano 05 styczeń 2010 - 12:22

Mam pytanie z innej beczki - w mojej skrzyni, automat, ktoś uciął/skrócił metalowy pręt, do którego jest przymocowana gałka :) :) chciał mieć wersje SPORT bo Turbo już miał :mlot: - czy dużo zachodu jest z wymiana tego pręta? Katastrofa :mlot:

#57 Offline   sek60


  • Postów: 92
  • Na forum od: 07 gru 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 styczeń 2010 - 13:00

Ja bym się podczepił do kolegi z tą wymianą gałki w automacie, i jeszcze na chwilę powrócił do sprężynek K1. W serwisie ASO warszawa niestety powiedziano mi że nie ma takiego elementu w mojej skrzyni a po drugie ciekaw jestem czy wymiana tych sprężynek wpłynie na podciąganie obrotów przed zmianą z 3 na 4 bo może K1 nic tu nie wskóra. (CL600 W140 4b.)

#58 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 styczeń 2010 - 20:06

emcer, wymiana gałki jest banalna-wyciągasz plastikową ramkę wokół lewarka, następnie oblukaj jak zdjąć wierzchni podświetlany plastik. Po podniesieniu go do góry(nie zejdzie całkiem bo nie przejdzie przez gałkę) ukazuje się nakrętka kontrująca wajchę. Wajcha sama w sobie tez ma gwint. Rozkontruj nakrętkę, wykręć gałkę i wuala! :)

Tomo750 wyglada to tak jakby na chwilę skrzynia rozsprzegliła się z silnikiem. Przyspieszasz na 2 i w momencie kiedy powinna wskoczyć 3 następuje wzrost obrotów o ok. 1000 po czym z szarpnięciem wchodzi 3

#59 Offline   sek60


  • Postów: 92
  • Na forum od: 07 gru 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 styczeń 2010 - 21:18

Co do gałki to się pozwole nie zgodzić (chyba że w manualu) a piszemy o wybieraku w automacie. Mam w reku cały wybierak i gałka przechodzi w lewarek (chromowany) i bez zadnych nakretek idzie do poprecznego trzpienia który jest wyprowadzony z jednej strony na wajche która ciągnie za wodzik skrzyni a z drugiej na blokadke taką.
Co prawda po drugiej stronie gałki przy tym poprzecznym trzpieniu jest śrobka na płaski srubokręt ale za chiny nie moge jej odkręcić. Być może po jej odkręceniu zszedł by cały chromowany lewarek z gałką.
Sama gałka nie ma gwintu nie chciała sie odkręcić i po przyłożeniu większej sily chyba cos tam urwałem bo z oporami sie obraca ale nie wykręca

Jeszcze wracając do rozsprzeglenia z 3 na 4 i podskoczenia obrotów w tej chwili usterka nie występuje gdy gaz jest wcisniety przynajmniej 3/4.

#60 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 styczeń 2010 - 21:25

sek60, nie wiem jak jest w W140 ale w W124 jest tak jak mówię bo wyjmowałem gałkę w swoim E300D.