Skocz do zawartości




[C124] pilas 3.0E 1989


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   pilas


  • Postów: 7
  • Na forum od: 12 wrz 2016
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 stycznia 2017 - 22:35

Witam wszystkich, chcę pokazać swój świeży nabytek
Autko dopiero zakupione, więc dopiero "dzieje się" przy nim trochę, wiele zostało jeszcze do zrobienia. Kupione troszkę na wariata, bo było blisko a do tego spełniało założone kryteria: 3 litry, buda 124 a nie E-klasa, przyzwoicie wyposażone i blacha w stanie dobrym. Mechanicznie trochę gorzej, bo było średnio na chodzie i po 8 letnim postoju ;)
Z wyposażenia: ABS, nivo, 4x elektryczne szyby, szyberdach, fotele w prądzie i klimatyzacja (chyba 2-strefowa, bo widzę, że są 2 pokrętła z ustawieniami temperatury :P ). Auto w blacharsko nienajgorszym stanie, torchę rys, ale za to podłoga, progi i inne elementy zdrowe. Problem to mały purchel pod tylną prawą lampą i łata pod zbiornikiem płynu spryskiwacza.
Do wymiany bądź malowania maska i zderzaki.
Mechanicznie raczej perspektywicznie, ma trochę bolączek - chyba drobnych.
Do tej pory zrobiłem pasek z pompą wody i napinaczem, oleje i filtry wraz z resztą płynów ustrojowych, klocki hamulcowe z tyłu, świece oraz kable wn, wszystkie bezpieczniki w skrzynce, wycieraczka.
Do zrobienia tematy utrudniające życie: nieskładające się oparcie fotela pasażera, brak regulacji temperatury nawiewu, brak oświetlenia konsoli nawiewu, nie grzeje jeden fragment fotela kierowcy
Auto obniżone jeszcze przez poprzednią właścicielkę na sprężynach lorinsera, na które jest kwit ze szwajcarskiej stacji diagnostycznej.
Mam nadzieję, że w perspektywie najbliższego czasu uda mi się doprowadzić do mechanicznego ideału, następnie chcę zająć się bolączkami strony wizualnej (ognisko rdzy, do poprawy łata pod zbiornikiem spryskiwacza, zderzaki i maska)
Mam nadzieję, że uda mi się na forum znaleźć odpowiedzi na techniczne zagadnienia, jakie przyniesie mi zabawa przy aucie. Dorzucam fotki:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 04 stycznia 2017 - 15:38




#2 Offline   maciejd


  • Postów: 753
  • Na forum od: 03 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Clio, Laguna, 2x Transit, Żuk

Napisano 04 stycznia 2017 - 08:33

Jeżeli cena zakupu była akceptowalna i jesteś świadomy tego, co go boli (z opisu wynika, że jesteś), to będzie fajny samochodzik po ogarnięciu. 8 lat stania spowoduje, że jak zaczniesz go użytkować, to pewnie niespodzianki się będą pojawiały. Grunt, to się wtedy nie poddać. O ile blacha jest zdrowa, to reszta jest rozsądnie do ogarnięcia wg mnie. Gorzej, gdyby i blacha i mechanika i estetyka wymagały sporych nakładów, wtedy to może nie mieć sensu.

Życzę wytrwałości!

#3 Offline   bydle


  • Postów: 714
  • Na forum od: 13 sie 2008
  • Miejscowość: Kalisz-Minden
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:350Z

Napisano 04 stycznia 2017 - 15:35

Po 8 latach stania będzie się sypać 3/4 rzeczy. Na pewno pójdzie duży worek pieniądzy jeżeli chcesz do uratować i doprowadzić do bardzo dobrego stanu.

#4 Offline   pilas


  • Postów: 7
  • Na forum od: 12 wrz 2016
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 stycznia 2017 - 16:45

Używam go jak daily, póki co odpukać mechanicznie nie spłatał figla żadnego. Bardziej drobnostki o których wspomniałem. Jeśli chodzi o części i robociznę oraz $ za nie to nie jest tak źle, bo pracuję w ASO.

#5 Offline   maniac97


  • Postów: 56
  • Na forum od: 15 lis 2016
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:BMW E46 330i

Napisano 04 stycznia 2017 - 21:01

Fajne fotele, z chęcią wsadziłbym takie do mojego :hmm:
Często bywam w Zielonej Górze, może kiedyś gdzieś się miniemy, to na pewno ją rozpoznam bo mało tego jeździ w okolicy :hooray:

#6 Offline   damianao87


  • Postów: 26
  • Na forum od: 16 lis 2016
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Toyota Yaris VW Caddy

Napisano 05 stycznia 2017 - 09:44

Mam prawie identycznego tylko z manualem i z 1988 roku. I mieszkam dość blisko bo w Bolesławcu więc może kiedyś jakieś spotkanko;)

#7 Offline   pilas


  • Postów: 7
  • Na forum od: 12 wrz 2016
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 stycznia 2017 - 11:14

Chętnie, tym bardziej że często goszczę na Dolnym Śląsku. A odnośnie auta, to Twoja to taka ładniejsza (mam nadzieję, że do czasu :P) wersja mojej.

#8 Offline   damianao87


  • Postów: 26
  • Na forum od: 16 lis 2016
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Toyota Yaris VW Caddy

Napisano 06 stycznia 2017 - 21:15

Fajnie widzieć dwa prawie identyczne egzemplarze z lat 80, będziemy mogli na bieżąco obserwować rozój wydarzeń :surprised: u mnie zostały zmiany raczej kosmetyczne, bo z mechaniki już wszystko zrobiłem ;)








Podobne tematy Zwiń