Skocz do zawartości




- - - - -

[W201] niebieski kabel podświetlenie kontrolek


4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   daru


  • Postów: 702
  • Na forum od: 06 kwi 2012
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W115 200D 75'

Napisano 07 stycznia 2017 - 08:28

Witajcie.
Od dłuższego czasu mam problem z niebieski kablem który zasila kontrolki na zegarach. Zaczne od tego ze gdy kabel jest podlaczony do szarego małego ktory idzie od alternatora to auto po przekreceniu kluczyka nie gasnie, dopiero nacisniecie hamulca lub klaksonu sprawia ze auto gasnie z momentem nacisniecia. Aktualnie jezdze bez podlaczonego. Ale zauwazylem ze mam niskie ladowanie aku(ok 13v) a na kabelku szarym jest 14.5v . Nie jestem pewien ale jak wszystko jest polaczone to ladowanie jest wieksze.. pomocy..



#2 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 08 stycznia 2017 - 12:36

Nie wiem który masz typ alternatora, ale generalnie w tych starszych są kable grube (jeden lub dwa) połączone z akumulatorem i jeden cienki (kabel wzbudzenia). Przy alternatorze kable są wzmocnione, zazwyczaj w dodatkowej, plecionej izolacji, dochodzą na dzwon zawieszenia, i tam jest kostka stykowa gdzie przewody zmieniają się na plastikowe, z kolorową izolacją: grube czerwone i cienki niebieski. Niebieski MUSI być podłączony żeby alternator się wzbudził. Nie jest to "kabel zasilający kontrolki" jak napisałeś, tylko konkretnie podaje prąd na lampkę ładowania (czerwoną z akumulatorem), a podświetlanie kontrolek w celu ich sprawdzenia w momencie załączenia zapłonu to jego wybitnie marginesowa funkcja. Natomiast dlaczego nie gaśnie po przekręceniu kluczyka? Nie wiem. Trzeba szukać. Zacząłbym od sprawdzenia, czy przypadkiem klakson i światła stop nie są na tym samym bezpieczniku. Jeżeli tak, to może być wskazówka dla dedukcyjnego myślenia ;)

#3 Offline   daru


  • Postów: 702
  • Na forum od: 06 kwi 2012
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W115 200D 75'

Napisano 09 stycznia 2017 - 09:23

Dzieki za odpowiedz. Wiec tak. Mialem swap na silnik z okulara. Konkretnie jest to m104. Jak niebieski kabel nie jest podlaczony to kontrolki sie nie swieca. Mozliwe ze masz racje z tym wybudzeniem poniewaz na niebieskim po odpaleniu mam 12v. Chyba ze, w co watpie. Jest roznica w wiazce od srodka auta pomiedzy dieslem a benzyna.

Wysłane z mojego SM-N930F przy użyciu Tapatalka



#4 Offline   daru


  • Postów: 702
  • Na forum od: 06 kwi 2012
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W115 200D 75'

Napisano 09 stycznia 2017 - 13:02

Wpadlem na jeszcze jeden trop. Jezeli jest to wzbudzanie alternatora to moze jest gdzies przebicie? Po odpaleniu na tym kablu ma byc napiecie?

Wysłane z mojego SM-N930F przy użyciu Tapatalka



#5 Offline   daru


  • Postów: 702
  • Na forum od: 06 kwi 2012
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W115 200D 75'

Napisano 09 stycznia 2017 - 13:42

Troche zglebilem temat i wiem wiecej. Po odpaleniu ma byc takie same napiecie jak na grubym kablu. Wszystko posprawdzam.

Wysłane z mojego SM-N930F przy użyciu Tapatalka










Podobne tematy Zwiń