I tak, mimo, że mi się poszczęściło we wtorek i znalazłem 200zł, pozwoliłem sobie nabyć tylko sprężynkę (w tym miesiącu żyję jak student). Po wmontowaniu, dziś rano odpaliła bez pompowania gazem, jestem w ciężkim szoku. Nie mogłem znaleźć zdjęć,bo powygasały lub słabo szukałem, więc zaczepiłem ją tak. Dobrze?
Tyle już razy rozkręcałem KE w poszukiwaniu nieszczelności, że jak maskę podnoszę to cybanty same się luzują, a nie zauważyłem tego
Zakleiłem to chwilowo silikonem, gdyż tylko to miałem pod ręką, ale coś trzeba z tym zrobić, tylko nie wiem co. Ten wężyk się wymienia, czy jak lata to luźno( i jest dziurawe) to trzeba cały regulator wymienić? No i jeszcze zerknąłem na ZPD, nie mam jeszcze tych przekaźników ani sterowników, ale podobno po przekręceniu zapłonu powinien się otworzyć i zamknąć, tymczasem on robi tak https://youtu.be/8uQHadiSOhY silnik zimny po nocy.
3
[201] Krystek 2.0E '92 "Faszysta"
Rozpoczęty przez Krystek, sty 14 2017 00:29
189 odpowiedzi w tym temacie
#61
Napisano 10 lutego 2017 - 18:12
#62
Napisano 11 lutego 2017 - 18:52
Jest tak jak powinno byc. Zpd nie w kazdym KE klika. Dla 962 ma otworzyc przeslone i czekac na sygnal rozruchu. Po sygnale rozruchu KE zaczyna sterowac obrotami jalowymi regukujac otwarcie przeslony. Zrob pomiar napiecia na wtyczce zpd na zaplonie i po uruchomieniu. Na zaplonie pewnie bedzie okolo 12-10V, po rozruchu bedzie pracowal w zakresie 4-7V, im cieplejszy silnik, tym zares sie zaweza.
Regulator cisnienia niekoniecznie do wymiany - to podcisnienie ma za zadanie odessanie par paliwa jesli regulator ulegnie rozszczelnieniu wewnatrz. Wklej ten krociec na silikon lub jakis inny "giermiecik". Przy uszkodzinym regulatorze cisnienia mialbys problemy z cisnieniem paliwa w ukladzie, czyli min. Klopoty z rozruchem po dluzszym postoju lub rozruchem na goraco po krotkim postoju.
Sprezyna jest zalozona prawidlowo, teraz pozostaje Ci sprawdzenie wszystkich najwazniejszych czujnikow i jesli daja sygnaly prawidlowe - pomiar wypelnienia sygnalu i ewentualna regulacja KE.
Regulator cisnienia niekoniecznie do wymiany - to podcisnienie ma za zadanie odessanie par paliwa jesli regulator ulegnie rozszczelnieniu wewnatrz. Wklej ten krociec na silikon lub jakis inny "giermiecik". Przy uszkodzinym regulatorze cisnienia mialbys problemy z cisnieniem paliwa w ukladzie, czyli min. Klopoty z rozruchem po dluzszym postoju lub rozruchem na goraco po krotkim postoju.
Sprezyna jest zalozona prawidlowo, teraz pozostaje Ci sprawdzenie wszystkich najwazniejszych czujnikow i jesli daja sygnaly prawidlowe - pomiar wypelnienia sygnalu i ewentualna regulacja KE.
#63
Napisano 11 lutego 2017 - 23:17
O nie nie nie, to było by zbyt proste, u mnie na zapłonie jest około 8,20V i rośnie ( silnik 40-45*C) po odpaleniu 11.5V do 12.5V a gdy zacznie "tańce",po rozgrzaniu, skacze do 15V(w sumie to nawet ciężko odczytać dokładnie). Tu filmik po odpaleniu i bez dodawania gazu https://youtu.be/6Aa1C00-498 (obroty wysokie ale równe ) a tu obroty po odpaleniu, ale po dodaniu gazu zaczynają falować, nieraz się zawieszają w górnej sekcji https://youtu.be/zqcEacaGyJk
#64
Napisano 12 lutego 2017 - 16:20
15V? Skad takie napiecie e 12V instalacji, w ktorej najwyzsze osiagane nie powinno przekroczyc 14.5?
Masz tam naprawde spore bagno, jak dla mnie masz cos nie tak z przeplywomierzem - ramie nie ma prawa pracowac w taki sposob skaczac i klekoczac. To jest bardzo nieprawidlowo, bo ramie napiera na tlok rozdzielacza, ktory pod cisnieniem paliwa w ukladzie ma swoj opor, wyczuwalny takze na ramieniu przeplywomierza.
Masz tam naprawde spore bagno, jak dla mnie masz cos nie tak z przeplywomierzem - ramie nie ma prawa pracowac w taki sposob skaczac i klekoczac. To jest bardzo nieprawidlowo, bo ramie napiera na tlok rozdzielacza, ktory pod cisnieniem paliwa w ukladzie ma swoj opor, wyczuwalny takze na ramieniu przeplywomierza.
#65
Napisano 12 lutego 2017 - 21:32
A no widzisz, czary z mleka odepnę ZPD i talerz działa jak należy, obroty spadają poniżej 1000, nie wariuje https://youtu.be/53yx2JfhhQY (filmik nagrany 1min po poprzednim, a klekotanie to świst zasysanego powietrza) . Jeszcze spróbbuję założyć czapkę staremu przekażnikowi i go podłączyć, bo tamten ( nie wiem na 100% bo ojciec patrzył, a ja zapłon przekręcałem) podobno otwierał się i przymykał. Dziś go odpaliłem po południu i wskoczył na 1500 póżniej tak jakby podbił na 1700 po chwili próbował zejść ale nie dał rady. Wieczorem go przestawiałem 1500, wskoczył na większe, ale przejechałem 10m wrzuciłem luz i spadło poniżej 1000. Nagrał bym filmik, przedstawił jasno sytuację ale jego działanie nie ma reguły, z każdym odpaleniem jest inaczej
Użytkownik Krystek edytował ten post 12 lutego 2017 - 21:34
#66
Napisano 05 marca 2017 - 20:27
Żeby nie było, ze nic się nie dzieje, a moj faszysta jest tak nudny jak Wasze bryki, to przed kupnem prawilnego osprzętu silnika padla pompa wspomagania (w sumie to jeszcze działa ale brakuje decybeli w glosnikach żeby ją zagłuszyć), ale to jeszcze nic. Wczoraj z biblia mercedesownikow probowalem pomierzyc czujniczki,styczki i inne duperelki co zaowocowało zejszczeniem sie samochodu na podłogę, wyciek z pod glowicy ( tak wypatrzylem lusterkiem wykonanym ze zbitej szyby gdyż wystąpił od strony kabiny i ni jak inaczej tam zajrzeć ). Na koniec, wymieniłem mu żarówkę (moj błąd bo powinienem wykręcić dobrą i opchnać jako komplet a nie inwestowac niepotrzebnie guldeny ) no ale... cierpliwy jestem, po kursie walki z agresją i takie tam, ogolnie oaza spokoju, po calej operacji delikatnie pie.. trzasnąłem maską i okazalo się, ze stara zarowka zostala na filtrze powietrza. Nie robcie tak jezeli macie lpg gdyz filtr jest wtedy jakos wyzej i po zamknieciu maski nie ma juz miejsca na żarówkę, która moze Wam niemal przebić maskę na wylot. Tak że tak.. nuuuuuda
Użytkownik Krystek edytował ten post 05 marca 2017 - 20:30
#67
Napisano 06 marca 2017 - 20:20
"Jesteś lekiem na całe złłłooo
i nadzieją na przyszły rooook..."
Krwotok zatamowany, olej czysty i przejrzysty. Jeszcze paczka tytyrytek i 5 kg drutu wiązałkowego i wychodzę z trybu awaryjnego sorry ale jeszcze tydzień musi działać, byle jak ale musi twardy jest, da radę, wierzę w niego. Jak się spisze to mu nowe przekaźniki kupię
#68
Napisano 10 marca 2017 - 22:37
Wreszcie zasłużona renta Kocyk, garaż, i ogólne kizianie bez spiny (nie licząc Żonki)
Można poczynić Naprawy przez duże "N". Plan na najbliższy czas:
1. uszczelka pod głowicą (pewnie dojdzie jeszcze milion rzeczy)
2. łańcuszek, (komplet, bo Tatuś 500 dał i KAZAŁ kupić) chyba Go zaszczepiłem, trzeba jeszcze tylko jasne zasady ustalić.
3.Wymiana uszczelek dolotu/wylotu
4. nabycie "prawilnego sterowania" + ke-jeta (już prawie mam)
5. wyjebięcie gazu (cokolwiek to znaczy)
6.testy, pomiary, ustawiania i inne zbędne pierdoły
7. przedni zawias ( na bank gumy amortyzatorów, te przy kielichach)
8.pompa wspomagania
9. buda
10. wyjazd na Korsykę (wrzesień).
Oczywiście książki, poradniki i internaty ni jak się mają do wiedzy praktycznej, więc miejcie się na baczności, bo będę Was namiętnie atakował upierdliwymi pytaniami
Można poczynić Naprawy przez duże "N". Plan na najbliższy czas:
1. uszczelka pod głowicą (pewnie dojdzie jeszcze milion rzeczy)
2. łańcuszek, (komplet, bo Tatuś 500 dał i KAZAŁ kupić) chyba Go zaszczepiłem, trzeba jeszcze tylko jasne zasady ustalić.
3.Wymiana uszczelek dolotu/wylotu
4. nabycie "prawilnego sterowania" + ke-jeta (już prawie mam)
5. wyjebięcie gazu (cokolwiek to znaczy)
6.testy, pomiary, ustawiania i inne zbędne pierdoły
7. przedni zawias ( na bank gumy amortyzatorów, te przy kielichach)
8.pompa wspomagania
9. buda
10. wyjazd na Korsykę (wrzesień).
Oczywiście książki, poradniki i internaty ni jak się mają do wiedzy praktycznej, więc miejcie się na baczności, bo będę Was namiętnie atakował upierdliwymi pytaniami
#69
Napisano 10 marca 2017 - 23:27
UPG też mnie czeka w bardzo bliskiej przyszłości...
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [W201/W124] Oryginalne rozmiary felg i opon |
FAQ, HOW-TO, Tutorials, Manuals | maryusz123456 |
|
|
|
Dawka ssania w201 pierburg Stromberg 175cd |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Qwerto123 |
|
|
|
[w201/w124] Wolna dyskusja o swapach |
Modyfikacje,Tuning | paco |
|
|
|
Podpięty [W201/W124] Tapicerka - wzory, kolory i kody |
FAQ, HOW-TO, Tutorials, Manuals | Charlie9 |
|
|
|
Podpięty [W201/W124] Kody kolorów lakieru nadwozia i listew |
FAQ, HOW-TO, Tutorials, Manuals | Charlie9 |
|
|